2007-09-14, 22:43
Medlem
apskeletts avatar
Jag förstår Ace till fullo. Samtidigt tycker jag man skall ta ett steg tillbaka och se sakerna i lite större perspektiv. Tror ni verkligen att Pats vunnit alla matcher de senaste åren pga detta? Isf är ni väldigt naiva. Tror ni inte det skall ni fråga er om just erat lag förlorat pga detta.

I fallet Ace refererar till anser jag följande. Det är en sak att 2007 sneaka in en kille med en (väldigt väldigt stor) kamera på planen på Giants Stadium. Det skulle inte gå i SB 36 då man i ett post 9/11 tänkande hade så hög säkerhetsclearence att t.o.m. spelarna och deras utrustning kontrollerades av militär och säkerhetspolis. Lessen Ace men i det fallet kan du inte skylla Rams förlust på dylikt.

För de som är intresserade f.ö. , kameramannen: http://www.touchdown.org/pats-camera.jpg
Citera
2007-09-15, 00:40
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Gore
Fortsättning på offtopic,
Tuffa tag för dina favoritlag/stall just nu. Det är inte så att du håller på Kina också i dam-vm??
I så fall är ju trion komplett...

Nej, jag kan väl inte säga att jag direkt håller på Kina. Däremot kan jag säga att jag inför dagens stora drabbning kommer att ladda med tacos vid tretiden ungefär. Resten får ni lista ut själva...

Ontopic: Hur fasen lyckades Pats med att få kameramannen på Jets sida? Att sitta uppe i båset och filma hade varit lätt men att kunna stå mitt ibland Jets ledare och spelare?!? Som Apskelett påpekade så är ju säkerhetskontrollerna väldigt noggranna nuförtiden så egentligen borde inte någon obehörig kunna slippa igenom. Jag hoppas bara inte att Pats hade mutat någon eller något i den stilen.

Att lagen i NFL placerar ut "civilklädda" personer, som är utrustade med anteckningsblock och penna, från sina egna organisationer på strategiskt utvalda platser runt om på arenan är nog ingen vild gissning. Jag hade i alla fall gjort det om jag hade varit head coach.
Citera
2007-09-15, 00:56
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Ontopic: Hur fasen lyckades Pats med att få kameramannen på Jets sida? Att sitta uppe i båset och filma hade varit lätt men att kunna stå mitt ibland Jets ledare och spelare?!?

Matthew Estrada (kamerakillen alltså) var ackrediterad som officiell Video Assistent. Han hade alltså ett knäck men det var hans ... extra... arbetsuppgifter som inte var reglementsenliga.
Citera
2007-09-16, 15:53
Medlem
hgus1259s avatar
Orkar inte gå in mer på Bellichicks Boys agerande förutom att jag tror inte att Pats varit så framgångsrika pga fusk utan för att de är ett duktigt lag med duktig coach. Däremot stör jag mig något enormt på att man utmålar sig som präktigare än alla andra och så gör man (bl a) en sån här grej.

Samma sak med Leksands hockey om vi ska dra en parallell till svensk idrott, de har i alla år utmålat sig som det hemvävda knätofslaget i alla svenskars hjärtan som är sååå mycket bättre än alla andra.

Tyvärr har jag inget Internet hemma nu så jag kan inte följa nattens matcher, blir mer spännande att kolla i morgon på jobbet iofs...
Citera
2007-09-16, 16:30
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Däremot stör jag mig något enormt på att man utmålar sig som präktigare än alla andra och så gör man (bl a) en sån här grej.

Håller med. Nu gör vi en Vick på detta va?

Re bredband, har du inga av kanalerna heller? Varför kommer du inte in till stan och går på krogen och kollar? I will
Citera
2007-09-16, 17:33
Medlem
Cincinnati -7 At Cleveland
New Orleans -3.5 At Tampa Bay 42
Dallas -4 At Miami 40
Citera
2007-09-16, 19:54
Medlem
Våra Saints tips ser inte så bra ut just nu, Tampa försvaret och Garcia verkar ha vaknat på rätt sida.
Citera
2007-09-16, 21:41
Medlem
Fan intressanta matcher just nu. Browns bengals är ju helt galen och det verkar som titans är på väg att åtminstone utmana colts. Skönt också att se panthers (vilka jag inte tycker särskilt mycket om) få ordentligt med pisk av texans.
Citera
2007-09-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-nutz
Skönt också att se panthers (vilka jag inte tycker särskilt mycket om) få ordentligt med pisk av texans.

Absolut, speciellt sedan man lade in ett bet på Texans. Hade det faktiskt på känn. Lite sur dock för att jag bänkade Andre Johnson i fantasy
Citera
2007-09-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedSox
Absolut, speciellt sedan man lade in ett bet på Texans. Hade det faktiskt på känn. Lite sur dock för att jag bänkade Andre Johnson i fantasy

Jag med känns som att det kan gå bra för texans i år. Tråkigt dock att colts vann mot titans. Kommer bli svårare för pats att få spela hemma om colts vinner hela tiden.
Citera
2007-09-16, 22:06
Medlem
Frank Gores avatar
2-0 49ers. Två divisionsmatcher också. Bästa starten på 10 år enligt kommentatorerna. Gott!!
För den som inte såg matchen så missade Wilkins en 56y FG med någon decimeter när det återstod 50 sek.
Andra veckan på raken 49ers vinner med minsta möjliga marginal. Men vad är det de säger om att bra lag har tur??
I övrigt, vem gav tipset om att NO var säker??
Citera
2007-09-17, 00:36
Medlem
the head honchos avatar
Devin Hester var het förra säsongen, denna säsong kommer han att vara ännu bättre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in