• 1
  • 2
2007-02-09, 06:40
Medlem
strlngs avatar
Pilaffris med hel kanelstång

Kanelstång en viktig ingrediens i pilaffris.
Citera
2007-02-09, 12:24
Medlem
MsMoulds avatar
Klassiskt har man ju kanel och socker på risgrynsgröt. Jag tycker kanel är väldigt gott tillsammans med äppelmos ovanpå havregrynsgröten också. Dessutom brukar jag ibland strö kanel över filen på morgonen. Ger smak utan sötma.

Massor av maträtter från nordafrika och mellanöstern innehåller kanel. Testa att göra en sökning på någon receptsajt, exempelvis ica.se och ange kanel som ingrediens och den typ av maträtt du efterfrågar.

Att göra chai med kanel och mjölk tycker jag är väldigt gott också.
Vill man köpa färdigt så är inte Yogi-te med kanelsmak så dumt alls heller.

Kanel är sannerligen gott och underskattat. Kummarinet i kanel som sägs ge leverskador måste ju intas relativt frekvent och i större mängder. Läste nyligen en rekommendation där man rekommenderades att inte äta mer än tre kanelbullar per dag. Det kan ju vara klokt även ur andra hänseenden
Citera
2007-02-09, 16:40
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMould

Kanel är sannerligen gott och underskattat. Kummarinet i kanel som sägs ge leverskador måste ju intas relativt frekvent och i större mängder. Läste nyligen en rekommendation där man rekommenderades att inte äta mer än tre kanelbullar per dag. Det kan ju vara klokt även ur andra hänseenden
Precis, man måste ju få plats med wienerbröden oxå!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in