• 1
  • 2
2007-02-07, 13:38
Medlem
Requiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Vore fantastiskt skoj om han hade missat det, men det är väl inte möjligt

Ha ha, nej antagligen inte. Men riktigt kokad Quinoa är mjuk så därför gick det inte riktigt ihop för mig!
Citera
2011-03-08, 21:42
Medlem
barkeepers avatar
Superbump (istallet for att starta en ny trad).

Min tjej ar fran Bolivia, home of the Quinoa, sa vi kakar det da och da. Hon brukar gora en soufflet med Quinoa, som ar helt OK (men inte min favorit).

Sa snubblade vi pa det har receptet idag:

http://www.dn.se/mat-dryck/recept/qu...ad-med-chorizo

Jag brukar nastan aldrig sno ideer fran DN eller nagon av de andra tidningarna, men den har var verkligen kanongod. Rekommenderas.

Ar det nagon annan som har nagra ideer for Quinoa, det ar ju den perfekta maten nar man ar inte vill ata sa mycket kolhydrater.

(Forresten maste man inte alls koka den. Man kan rosta den ocksa. Med socker eller honung. Mums!)
Citera
2011-03-08, 21:56
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Superbump (istallet for att starta en ny trad).

Min tjej ar fran Bolivia, home of the Quinoa, sa vi kakar det da och da. Hon brukar gora en soufflet med Quinoa, som ar helt OK (men inte min favorit).

Sa snubblade vi pa det har receptet idag:

http://www.dn.se/mat-dryck/recept/qu...ad-med-chorizo

Jag brukar nastan aldrig sno ideer fran DN eller nagon av de andra tidningarna, men den har var verkligen kanongod. Rekommenderas.

Ar det nagon annan som har nagra ideer for Quinoa, det ar ju den perfekta maten nar man ar inte vill ata sa mycket kolhydrater.

(Forresten maste man inte alls koka den. Man kan rosta den ocksa. Med socker eller honung. Mums!)
Hm, har smakat Quinoa några ggr men kan inte påstå att det tillhör mina favoriträtter . Det är klart en smak man måste vänja sig vid.

Är dock nyfiken på ditt recept, så det kanske blir att man ger det en chans till ...

~Paul~
Citera
2011-03-08, 22:01
Medlem
spoilers avatar
Saknar den quinoapasta som såldes på ICA Maxi tidigare, brukar annars köpa quinoapuffar som säljs i Risentas lösviktssortiment.
Citera
2011-03-08, 22:32
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hm, har smakat Quinoa några ggr men kan inte påstå att det tillhör mina favoriträtter . Det är klart en smak man måste vänja sig vid.

Är dock nyfiken på ditt recept, så det kanske blir att man ger det en chans till ...

~Paul~

Jag haller med (men sag inte det till min tjej...) det smakar ju inte sa mycket. Men, nar man kokade den i gronsaksfond sa blev det valdigt gott. Skulle kunna tanka mig att man kan experiemntera med en massa olika saker att koka den i, for att fa olika smaker. Aterkommer med ideer....nasta gang blir den ingefara, tror jag.
Citera
2011-03-08, 22:37
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~

Det finns lite olika sorter, som du kanske känner till. Smaken varierar bland dessa. Ge det en chans till
Citera
2011-03-08, 22:55
Medlem
barkeepers avatar
Vi har alltid anvant quinoa fran Bolivia, men den har ganger blev det svenska Go Greens produkter. Jag gillar nastan allt dom gor, det har var inget undantag.
Citera
2011-03-08, 23:04
Medlem
Macla002s avatar
Gjorde en kycklinggryta för några veckor sen som var tomatbaserad. Körde i quinoa på slutet så det fick koka tillsammans med grytan, ruskigt ruskigt gott... Blir inte så vackert på tallriken men quinoan drog åt sig alla smaker från kycklingen och kryddorna.
Citera
2011-03-08, 23:38
Medlem
dePauls avatar
Jag får väl ge det en chans till. Men bara en .

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in