2009-02-21, 01:16
Bannlyst
Hemska råtthatare!

Svar till DDK! Du och dina kompisar låg i ladugården och sköt på värnlösa och försvarslösa råttor. Fy Fan säger jag bara. Vidriga råtthatare och råttplågare är just precis vad ni är.
Senast redigerad av Råttälskaren 2009-02-21 kl. 01:29.
Citera
2009-02-21, 10:19
Medlem
Har en Mellanpinscher de är ju råtthundar. Framavlade i Tyskland medan katter var förbjudet, så man avlade fram pinscher för att jaga råttor och vakta stall. Min hund har noll-jakt i sig förutom vad gäller just smådjur. Grodor, möss, råttor får man passa på - i övrigt så tycker han det är skoj att spåra tex hare, men poppar det upp en på fältet så står han och glor som ett fån och drar sedan ner nosen igen och fortsätter spåra den.

Tror också att hundar som jagar råttor är överlägsna katter. Katter dödar en i taget lite då och då medan en hund kan ge sig på det som ren sport.

Videon i första inlägget här ser ut som om det kanske är ifrån Australien? Det var iaf det jag associerade till.. där är det ju faktiskt en riktigt bra idé med råtthundar för att hjälpa problemen de har på vissa ställen där.
Citera
2009-02-21, 11:56
Medlem
Synergys avatar
Varken råttor, katter eller hundar är äckliga på något sätt.

Just med råttor så anses dem vara skadedjur av majoriteten. Det kanske hänger kvar sen peståren eller något, eller kanske att dem äter våra sopor vilket folk verkar tycka är äckligt.

Jag tycker det är riktigt sjukt att dem är så hatade. Likaså duvor och vissa andra fågelarter som får en jävla massa skit av människor.

Eller varför inte kaniner som skjuts av hejdlöst för att dem gräver i statens rabatter osv.

De är inga skadedjur i mina ögon och de som egentligen borde skjutas av, mördas och plågas är alla dessa människor som avskyr dem.

Om en råtta anses vara ett skadedjur så vadfan är då människan som sabbat hela planeten...

Hur kan man påstå att kaniner, duvor och råttor är skadedjur när man samtidigt ser vad människan har bidragit med? Det måste ju bero på någon slags hjärnskada.
Citera
2009-02-21, 15:56
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttälskaren
Svar till DDK! Du och dina kompisar låg i ladugården och sköt på värnlösa och försvarslösa råttor. Fy Fan säger jag bara. Vidriga råtthatare och råttplågare är just precis vad ni är.

Det var bara i undantagsfall som de led. Jag är en jävligt bra skytt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in