2007-02-08, 01:23
Medlem
Villons avatar
Lök, men det är labilt, iblan, ibland inte. Hursomhelst så skiter jag i det, lök är gott.
Citera
2007-02-08, 01:26
Medlem
Ralfons avatar
Det känns som om ju fetare mat desto fetare gasbildning. Kan det finnas ett samband?

Sedan är det ju det där med att äta runt ett halvt hekto kostfiber på en dag...testa får ni se hur det känns
Citera
2007-02-08, 01:34
Medlem
Quorthons avatar
Brukar bli rätt kass i magen efter att ha ätit choklad, som jag älskar
Citera
2007-02-11, 05:37
Medlem
En fruktpizzas avatar
Mera äckligt...

Iskall Pommac som jag svepte från en magnumbutelj... Först en avgrundsrap, och sedan några timmar senare - en brakare som nästan skulle kunna spräcka den tomma magnumbuteljen...
Citera
2007-02-11, 06:53
Medlem
Trumpeters avatar
Indisk mat brukar ha en bra effekt.
Citera
2007-02-11, 07:52
Medlem
Golonkas avatar
Jag uppnår alltid "speciella" resultat med brysselkål. De gånger det äts gås, anka eller annat med brysselkål på garnityrlistan delar jag ut gasmask till familjen. Ett par timmar efter intaget har jäsprocessen lyckats försätta hela tarmsystemet i nekros och magmunnen har fått prolaps. Jag fiser Djävulens egen andedräkt. Min mage känns som en trumma under slaget vi Poltava. Slängde man mig i havet utan flytväst så skulle jag flytande kunna fisa mig fram med jet-drift och döda fiskar hade flutit i mitt kölvatten.

Brysselkål är gott, men den har sitt pris. Det tar ett par dagar innan matspjälkningsapparaten återhämtat sig.
Citera
2007-02-11, 12:46
Bannlyst
Om man äter mycket inlagd vitlök

Vitlök ruttnar dessutom i magen - därav att de som ätit vitlök luktar neger - fastän vitlöken i sig (innan den ätits) inte luktar illa
Citera
2007-02-12, 02:50
Medlem
En fruktpizzas avatar
Hahaha...

Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag uppnår alltid "speciella" resultat med brysselkål. De gånger det äts gås, anka eller annat med brysselkål på garnityrlistan delar jag ut gasmask till familjen. Ett par timmar efter intaget har jäsprocessen lyckats försätta hela tarmsystemet i nekros och magmunnen har fått prolaps. Jag fiser Djävulens egen andedräkt. Min mage känns som en trumma under slaget vi Poltava. Slängde man mig i havet utan flytväst så skulle jag flytande kunna fisa mig fram med jet-drift och döda fiskar hade flutit i mitt kölvatten.

Brysselkål är gott, men den har sitt pris. Det tar ett par dagar innan matspjälkningsapparaten återhämtat sig.

Hahaha!!! "Som en trumma under slaget vid Poltava..." Du är en sann hjälte! Du bygger min tråd, och det är jag glad över...

Det är EXAKT så här inläggen skall se ut! Fortsätt ni andra i samma stil, och låt kära Golonka vara er referenspunkt i denna ocean av ångest..

Lycka till!
Citera
2007-02-12, 04:07
Medlem
tepss avatar
Ljust bröd med leverpastej och torkadlök.
Citera
2007-02-13, 12:13
Medlem
LastCaresss avatar
I särklass : Varma mackor i ungen med ost, skinka, paprika, tomat + ett antal öl att skölja ner det med. Fy fan säger jag. Men gott som fan är det
Citera
2007-02-13, 14:16
Medlem
mat med mycket chili, cayenne, jalapenos och sånt brukar ju sätta igång systemet rätt rejält
Citera
2007-02-13, 14:32
Medlem
killaras avatar
Rent generellt för mig så brukar en överkonsumtion av öl leda till extrem gasbildning dagen efter.

Bönor, kål, lök kombinerat med stark kryddning och kolsyrade drycker borde vara ett perfekt recept på en lyckad helkväll med doft och ljud.

Falafel och vitlöksås med kålsallad och jalapenos och några liter öl till det, det låter ju inte så illa, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in