Citat:
Ursprungligen postat av Smörjmedel
Du har alltså staplat flyttkartonger närmast fönstret och sedan lagt gardinen över så att det ska se snyggt ut ?
Om du har fått temperaturen till 15 grader C så är det bara att graulera, bra jobbat
Kan du inte posta lite bilder på hur det se ut ?
Angående ditt tätningsproblem, tolkar jag ditt "silikon prat" som att du vill silikona i utrymmet mellan kartonerna, korrekt ?
Tror att sådan där gul tätnings/fognings-skumm skulle vara bättre i ditt fall i därför att det expanderar/utvecklar sig .
Blir det inte mörkt på balkonen i och med att inget ljus kommer in ?
Har har du lyckats komma upp i 15 grader ? Har du balkong förren in till lägenheten öppen eller var kommer värmen ifrån ? har du element på balkongen ?
Lycka till med tätningen
//SM
jag har inte staplat några kartoner , tror du jag är helt dum.
jag har pressat in ihopvikta flyttkartonger mellan glaset och nåra metallpinnar och sen häftat på ett tyg. det ser faktiskt inte så dumt ut.
det är ju provisoriskt , om det funkar vilket det går så kommer jag sätta upp något annat bättre material , jag ville bara inte gå o köpa massor med saker innan jag visste om det ens skulle fungera.
här är en bild på balkongen
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=62349
jag har alltså bara täckt för nertill där det var en 2cm tjock glipa , det är i denna glipa jag kilat ned kartongerna.
här är en före bild , där man ser glipan där nere där kylan kom in.
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=62350
har ingen värme på balkongen däremot så har jag ett element precis innanför det 3x2 meter stora fönstet som vätter mot balkongen.
fönstret läcker värme tillräckligt för att värma upp det nu isolerade utrymmet så det håller runt 10c mer än utomhus om jag öppnar dörren når jag rumstemperatur på 22c på balkongen.
ska dock investera i et IP65 klassat element samt IP65klassad belysning.
detta tog mig 5minuter att sätta upp , bara för att testa min teori om att det går att isolera skiten.
nu när jag vet detta tänker jag sätta upp gipsskivor och fylla bakpå med isoleringsull.
Viljan är dock att kunna helt ta bort fönstret , så att balkongens yta kan nyttas som rumsyta. men för att göra detta måste det isoleras mera.
betalar 7300 i månaden för lägenheten , att ha totalt på 2balkonger nästan 8m2 som står obrukbart under halva året stör mig.