Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Flashback - Bättre förr eller nu?
Förr
64,04%
1961 röster
Nu
13,68%
419 röster
Vet ej
22,27%
682 röster
2018-04-17, 20:58
  #2521
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Jo jag kan jämföra.

Och jag skrev även att jag förstår att även Flashback måste förnya sig.

Men att Forumets röda tråd går åt ett helt (åt helvete) fel håll. Står jag för.

Min jämförelse med dag och natt, stämmer fullt ut.

Och det ser du som exempel på ditt andra svar du fått ovanför nu.
Nej, det kan du inte. Gör du det visar du bara hur total din brist på intelligens är.

På vilket sätt anser du den röda tråden går åt fel håll? Hur ska Flashback förnya sig? Kom med exempel istället för att bara sitta där som en liten snorunge.
Citera
2018-04-17, 21:31
  #2522
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Hur går det verkligen för flashback?

SimilarWeb menar att trafiken hos forumet på 6 månader sjunkit från 20 till 12,6 miljoner (-37%). Lägg märket till att detta är under ett extremt händelserikt år med val.

Omröstningen i denna tråd visar vidare att 60% av användarna tyckte flashback var bättre förr medan bara 16% tycker det är bättre nu. Det är verkligen ett bottenbetyg utan dess like.

Det kanske är dags att inse läget och att något kanske behövs förändras...

Kan bero på att det modereras bättre och att då rötäggen och/eller dönickarna har försvunnit.
Citera
2018-04-18, 20:41
  #2523
Medlem
Som ny i sammanhanget kan jag bara säga att jämfört med februari 2014 är det ingen skillnad, det är varken bättre eller sämre. Det är likadant. Men förstår såklart missnöjet med dagens läge, jämför jag med de inledande kommentarerna i den här tråden, förutsatt att dessa är talande för hur det var för längesedan och de som var med då gillar den stilen. I övrigt går det väl att skriva likadant som förr bara man inte bryter mot Flashbacks regler.

I övrigt kul tråd att läsa i, för mig som inte varit med så länge. Kul att så många engagerar sig så starkt i nåt som "bara" är ett diskussionsforum där ingen deltagare tjänar nåt på att skriva.
Citera
2018-04-19, 15:54
  #2524
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Som ny i sammanhanget kan jag bara säga att jämfört med februari 2014 är det ingen skillnad, det är varken bättre eller sämre. Det är likadant. Men förstår såklart missnöjet med dagens läge, jämför jag med de inledande kommentarerna i den här tråden, förutsatt att dessa är talande för hur det var för längesedan och de som var med då gillar den stilen. I övrigt går det väl att skriva likadant som förr bara man inte bryter mot Flashbacks regler.

Forumet var ju underground på riktigt back in the days då jag började läsa här först (-03), majoriteten av användarna kände varandra och visste var man har varann politiskt eller på andra skalor, och att det blev mera personligt då man kunde diskutera med folk. Idag vågar åtminstone inte jag skriva riktigt allt vad jag tycker och känner då FB blivit så pass etablerat och folk känner igen mitt användarnamn IRL bland vänner och bekanta. Plus att folk har ju blivit jagade med blåslampa av Robert Aschberg, AFA och RF för man uttryckt åsikter som inte går i samma spår som de som godhetskrigarna förespråkar, tyvärr.
Citera
2018-04-20, 22:33
  #2525
Medlem
Jag saknar många gedigna och insatta debattörer i politikforumet där jag har mitt intresse. De har väl tröttnat på alla ytliga och okunniga och ofta oförskämda svar, och kommentarer. Utan givande gensvar tröttnar man.

Det har blivit alltfler som vare sig kan stava eller använda ord så man förstår. Visserligen är det viktigast att man skriver och uttrycker sig, men det borde gå att kunna förstås. Det finns väl en undre åldersgräns? Phan tro't.
Flashback följer med utvecklingen i samhället och skolan. Svenskundervisning är satt på sparlåga.
Citera
2018-04-21, 17:46
  #2526
Medlem
Ultrasmisks avatar
Flashback dött ? på vilken internetsida sker diskussionen numera ?

Har nyligen kommit tillbaka till Flashback och jag förstår inte riktigt hur det har kunnat blivit så dött, lite läsare, väldigt lite svar och antalet sidvisningar har minskat.

Har det något med nya designen att göra ?
Har FBI raidat Flashback's anonymitet likt de gjorde med Darknet's Sigaint(anonym mail) ?
Sker diskussionen på något annat forum, kanske på Darknet ?

Läste i en annan tråd att det är mycket diskussion på en sida som kallas "Familjeliv" är det sant ? jag är inte medlem så jag har ingen aning om vad som diskuteras där.

Eller har folk slutat använda internet ?
Förklara någon, snälla.
Citera
2018-04-21, 17:48
  #2527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Har nyligen kommit tillbaka till Flashback och jag förstår inte riktigt hur det har kunnat blivit så dött, lite läsare, väldigt lite svar och antalet sidvisningar har minskat.

Har det något med nya designen att göra ?
Har FBI raidat Flashback's anonymitet likt de gjorde med Darknet's Sigaint(anonym mail) ?
Sker diskussionen på något annat forum, kanske på Darknet ?

Läste i en annan tråd att det är mycket diskussion på en sida som kallas "Familjeliv" är det sant ? jag är inte medlem så jag har ingen aning om vad som diskuteras där.

Eller har folk slutat använda internet ?
Förklara någon, snälla.

Jag vet inte men jag märkt samma sak, dvs en väsentligt minskad aktivitet jämfört med för några år sedan. Lite tråkigt tycker jag.
Citera
2018-04-21, 17:57
  #2528
Medlem
Internet blev personligt och få finner nöje i att virtue-signalera anonymt. Det handlar om Ego.
Citera
2018-04-21, 18:00
  #2529
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Internet blev personligt och få finner nöje i att virtue-signalera anonymt. Det handlar om Ego.

Hur menar du nu ?
Citera
2018-04-21, 18:03
  #2530
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jag vet inte men jag märkt samma sak, dvs en väsentligt minskad aktivitet jämfört med för några år sedan. Lite tråkigt tycker jag.

Hur kommer det sig ? vad är orsaken ?
Har du tröttnat på Flashback ?
Rädsla för uthängning i Expressen eller liknande ?
Citera
2018-04-21, 18:06
  #2531
Medlem
Edt.cat.s avatar
Folk har hittat andra forum (sociala medier) att diskutera på, t.ex. Facebook.
Citera
2018-04-21, 18:07
  #2532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Hur menar du nu ?

Om jag skriver ett roligt, träffande och bara helt genialt flashbackinlägg kommer jag max få ett par citeringar med en glad gubbe och ingen IRL vet att det var jag som gjorde det, alltså genererar det inget ligga. Gör jag ett inlägg på facebook eller twitter som bara ligger i linje med "tycka rätt" så får jag lätt en massa likes och beröm och alla tycker att jag personligen är bra och jag får vara med i coola gänget och känna mig uppskattad.

Och det är det som är bra med flashback. Jag kan utöva min verbala konst utan att få applåder men jag kan också supa ned mig och få psykbryt utan konekvenser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback