2007-02-04, 22:14
Medlem
Androass avatar
Vad kostar det egentligen (ungefär) med boendeparkering inom tullarna, säg på Kungsholmen?

Jag har bara bott i villa tidigare så jag har verkligen ingen aning
Citera
2007-02-04, 23:02
Medlem
30 kronor/dygn el. 500 per månad givet att du har boendeparekring

http://www.stockholm.se/Extern/Templates/Page.aspx?id=24218
Citera
2007-02-04, 23:03
Medlem
Första träffen på google med boendeparkering stockholm: http://www.stockholm.se/Extern/Templates/Page.aspx?id=26397

Står bla:

Dygnsbiljett
Biljett för boendeparkering kostar 30 kronor per dygn. Minsta avgiftstid är ett dygn, maximalt en vecka på samma biljett. Avgiftsfri tid räknas automatiskt bort när du löser biljett.

Betala för din boendeparkering i 30-dagarsperioder

Välkommen till periodbetalning för din boendeparkering! Du betalar för 30-dagarsperioder, en eller flera i taget. Det kostar 500 kr för 30 dagars parkering. Du kan påbörja en period när som helst i månaden. Du kan välja att abonnera på betalningen, eller göra ett engångsköp. Systemet med periodbetalning har ersatt de tidigare månadskorten.

Om du har gjort ett engångsköp och vill förnya din period, måste du för närvarande vänta med förnyelsen till perioden tagit slut.
Citera
2007-07-11, 02:21
Medlem
så enkelt sagt, kostar det alltså 500 kr /månad. Och då får jag parkera var som helst på ex. Kungsholmen ?
Citera
2007-07-11, 02:22
Medlem
Androass avatar
Är det mycket datumzoner och skit eller? I stan generellt.
Citera
2007-07-11, 09:18
Medlem
skitsillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Är det mycket datumzoner och skit eller? I stan generellt.
Det finns inga datumzoner, men de flesta gator har parkeringsförbud en kväll eller dag i veckan - åtminstone vintertid. Det är ett evigt flyttande av bilen och läsande av p-förbudsskyltar samt cirkulerande eftersom det är fullt nästan överallt. Räkna med att få många p-böter.

Jag skulle överväga att avstå från att ha bil om jag bodde i centrala Stockholm.
Citera
2007-07-11, 09:22
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodik
Och då får jag parkera var som helst på ex. Kungsholmen ?

Nja, inom din "zon", en zon är t ex Kungsholmen + Lilla Essingen.

http://www.stockholm.se/Extern/Templates/PageWide.aspx?id=98362
Citera
2007-07-11, 12:26
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitsillen
Jag skulle överväga att avstå från att ha bil om jag bodde i centrala Stockholm.
Joo, det var därför jag skapade denna tråd, för att få klarhet i om man ska ha bil när man flyttar hemifrån. Troligen blir det så att jag flyttar till solna, bromma eller annan förort nära stan, med bil.
Citera
2007-07-11, 14:54
Medlem
Det är en jäkla huvudvärk med bil i innerstan, tro mig. Är bilen viktig för dig råder jag dig att överväga en flytt till närförort.
Citera
2007-07-11, 21:37
Medlem
Jag har bott i innerstan i ett och ett halvt år nu, och inte en enda gång haft problem med att hitta parkering. Inte betalat en krona heller, trots att jag inte pallat skaffa boendeparkering.

Hemligheten är att bo på rätt ställe (övre delen av drottninggatan är bra) och pendla ut ur stan (gratis parkera på kvällar och helger, och ingen trafikstockning heller).

Tycker det är en myt att det är problem i Stockholm. Änne bättre blir det med biltullar, så att inte så många har råd att köra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in