2007-02-05, 02:41
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Hmm, hon verkade inte vara klassisk ziggis alltså. Jag menar, hon försökte inte robba mig eller nåt sånt. Bjöd t.o.m. på cigg.
Men jag ska ta reda på efternamnet och så får vi se vad som händer.

Fan, sorry att jag snodde din tråd så här

Hmmmm, enligt e-information så finns det ingen Taikon eller Bessik i Sverige med hennes förnamn som är född under 1980-talet. Jag är i stort säker på att hon är född under 1980-talet nämligen.
Är det ett bra tecken på att hon inte tillhör nån av de släkterna? Eller brukar ziggisar kanske inte vara så heta med att finnas med i såna register? Hittade t.ex. bara tre Taikon födda under 1980-talet boendes i Sthlm.
Det låter lite otroligt i mina öron.
Men vad fan, det är ett bra tecken iaf. Finns det flera stora svenska zigenarsläkter i Sthlm som man bör kolla upp om hon kan tillhöra innan man kan känna sig säker på att sätta in en s.k. stöt?
Citera
2007-02-05, 02:53
Medlem
Bjud hem svärföräldrarna och lägg fram lite grejer du ledsnat på som de kan sno. Du var inblandad i"affärer"med hennes far?-Ta med svärfar och sladda med långmercan på nån grusbollplan(parkera givetvis hemma på gräsmattan efteråt) Arbetar de med cirkus? -Lär dig jonglera! Du ser det finns hur mycket som helst ni kan göra för att bonda med varandra och då har jag inte ens börjat prata om husvagnarna!
Citera
2007-02-05, 05:38
Medlem
tepss avatar
Zigenare är inte som folk tror dom är.
När du väl blir "accepterad" av dem så är det inte du som blir rånad och allt de tramset som det sägs att dom gör.
Har ätit middag med en zigenar familj och pappan till kvinnan var också där.
Han kunde ingen vidare svenska men dom översatte, jag blev accepterad och det bjöds på skum zigenarsprit och otroligt god mat.
Citera
2007-02-06, 13:23
Medlem
-Zeke-s avatar
"På 1500-talet var det belagt med dödsstraff för manliga romer att uppehålla sig i landet. Mellan 1914 och 1953 var romsk invandring till Sverige förbjuden"

det måste ju ha funnits en anledning
Citera
2007-02-06, 20:18
Bannlyst
Teps. Mpg - Chigaran

C. var träffade Du den okända - i förorten - på diskot??
Hur gammal

Teps. bjuden middag översatte - vilke språk (om inte romani)

Mpg fransk ziggis - vad betyder det franskt efternamn eller från vilket land (Du behöver inte avslöja namnet - men gärna typ nationaliteten - indiskt, spanskt franskt - öststats (kwiek är ö) obestämbart

Affärsbekant. Vad gör dom - handlar med bilar/hästar?
Spåbranschen, musiksvängen, guld/smyckesbranscen - falska märkeskläder/falska bestick/kockknivar.

Hur är det med dessa fransoser - har de husvagn? Spelar 9-åringen dragspel på t-banan (inte ovanligt i F)

Vad talar de för språk sinsemellan - franska/rommani eller något annat?
Citera
2007-02-06, 22:11
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machoman
Hur gammal

Teps. bjuden middag översatte - vilke språk (om inte romani)

Mpg fransk ziggis - vad betyder det franskt efternamn eller från vilket land (Du behöver inte avslöja namnet - men gärna typ nationaliteten - indiskt, spanskt franskt - öststats (kwiek är ö) obestämbart

Affärsbekant. Vad gör dom - handlar med bilar/hästar?
Spåbranschen, musiksvängen, guld/smyckesbranscen - falska märkeskläder/falska bestick/kockknivar.

Hur är det med dessa fransoser - har de husvagn? Spelar 9-åringen dragspel på t-banan (inte ovanligt i F)

Vad talar de för språk sinsemellan - franska/rommani eller något annat?

dom har grekiskt efternamn (du kan garanterat räkna ut vilket om du har lite koll), är i sliperibranchen, bor inte i husvagn, alla barn går i skolan och dom har riktigt fin lägenhet

snackar romani sinsemellan
Citera
2007-02-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
dom har grekiskt efternamn (du kan garanterat räkna ut vilket om du har lite koll), är i sliperibranchen, bor inte i husvagn, alla barn går i skolan och dom har riktigt fin lägenhet

snackar romani sinsemellan

Hehe, denna ständigt återkommande sliperibransch...
Citera
2007-02-06, 22:42
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machoman
Hur gammal

Kårfest, Lärarhögskolan, Thorildsplan, Sthlm.
Ingen direkt aning om ålder, men troligtvis 20/21, går en termin innan mig så hon kan yngst vara 19 och då fylla 20 i år.
Citera
2007-02-06, 22:56
Medlem
lejon71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG
Får väl testa =)
Glömde säga, hon bor i sverige men är från frankrike

Jag har träffat många jugoslaviska & tjeckiska zigenarbrudar och jag kan säga att de är helt ok plus de är kåta. Familjen? skit i dem, de behöver inte veta nåt.
Citera
2007-02-07, 00:04
Medlem
Kwalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Kårfest, Lärarhögskolan, Thorildsplan, Sthlm.
Ingen direkt aning om ålder, men troligtvis 20/21, går en termin innan mig så hon kan yngst vara 19 och då fylla 20 i år.

Det var som fan, en ziggis på högskolan alltså?

Det är ingen som kan länka till sjyssta bilder på snygga unga zigenskor? Jag ser bara de 40+ med kjolarna som går inne på Coop framför mig... Eller Jennifer Lopez-varianten, men det är ju lika fejk som de som spelade indianer i gamla westernfilmer
Citera
2007-02-07, 07:00
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwalle
Det var som fan, en ziggis på högskolan alltså?

Jupp, det verkar som det. Men hon verkade vara en rätt ovanlig zigenerska, snodde inte min plånbok t.ex.
Citera
2007-02-07, 10:42
Bannlyst
Betänk att zigenare är väldigt vackra som unga, men dom åldras ofta inte väl. Alltså har klanerna knivmord på dom som lämnar en gamml ful kärrning, för vem fan vill ha ett gnälligt gråtande fruntimmer hemma hos sig som dessutom är fult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in