2007-02-04, 02:38
Medlem
Ja har sökt som ett troll men hittar inte.. Vars kan man hyra datorer om man är privatperson?
Citera
2007-02-04, 13:53
Medlem
http://www.leasy.se
http://www.thorn.se
Citera
2007-02-05, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m99
http://www.leasy.se
http://www.thorn.se

Mjo dom där har jag förresten hittat.. Men dom är så otroligt sunkiga.. Någon med andra förslag?
Citera
2007-02-05, 02:13
Medlem
Leasy gör man bäst i att undvika.

enorma merkostnder om man köper via dom.
något som kostar 15000 kommer kosta dig 25000 när allt är betalt.
Citera
2007-02-05, 03:25
Medlem
HonkenLarssons avatar
Varför?

Någon insatt får gärna förklara gärna skaparen av tråden min fråga kommer här

Fråga:

Varför hyra en dator när man lika väl kan köpa den på ett räntefritt lån?

Thorn och Leasys själva affärsidé är ju att hyra ut till en extrem merkostnad, merkostnade är ju såpass stor att man blir förbannad när man tänker på det. På ett år är den väl minst bortåt 100%. Varför då inte bara köpa det räntefritt på 12 månader.
Citera
2007-02-05, 11:03
Medlem
OliTs avatar
Flyttas till Köpråd.

/Moderator
Citera
2007-02-05, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Någon insatt får gärna förklara gärna skaparen av tråden min fråga kommer här

Fråga:

Varför hyra en dator när man lika väl kan köpa den på ett räntefritt lån?

Thorn och Leasys själva affärsidé är ju att hyra ut till en extrem merkostnad, merkostnade är ju såpass stor att man blir förbannad när man tänker på det. På ett år är den väl minst bortåt 100%. Varför då inte bara köpa det räntefritt på 12 månader.

För att jag inte vill ha något jävla lån.. Sen behöver jag bara skiten en kortare stund.
Citera
2007-02-05, 12:01
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
För att jag inte vill ha något jävla lån.. Sen behöver jag bara skiten en kortare stund.

Ja før 60 månader ær ju inte alls særskilt længe i datorsammanhang. Låt sæga att hyran før din dator som hos leasy kostar 10500:- (men hos komplett, Dell etc kostar 6-7000) ær 299:-/månad. Så kommer du att få betala 299*60= ca18000:- nær hyrtiden ær slut. Jættesmart!

Så hyr du datorn førihelvete! Verkar vara en klockren investering.
Citera
2007-02-05, 12:25
Medlem
Aardwarks avatar
Citat:
Ja før 60 månader ær ju inte alls særskilt længe i datorsammanhang. Låt sæga att hyran før din dator som hos leasy kostar 10500:- (men hos komplett, Dell etc kostar 6-7000) ær 299:-/månad. Så kommer du att få betala 299*60= ca18000:- nær hyrtiden ær slut. Jættesmart!

Så hyr du datorn førihelvete! Verkar vara en klockren investering.
Vart har du fått 60 månader från då? Det är ju du som hittat på det; han kanske bara vill hyra i 1 månad.
Citera
2007-02-05, 13:30
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwark
Vart har du fått 60 månader från då? Det är ju du som hittat på det; han kanske bara vill hyra i 1 månad.

Lycka till att hitta ett företag utan bindningstid
Citera
2007-02-05, 14:17
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwark

Inget jag hittat på. Det står i det finstilta hos Leasy, går sækert att hyra hos dom før en kortare period men till ett høgre pris/månad.

Om man nu tønkt att bara ha datorn under en månad kan man ju åka till en elkedja (siba/computercity, elgiganten, mediamarkt, on-off etc etc) som har 30 dagar øppet køp och sen returnera datorn innan dom 30 dagarna har førlupit.
Citera
2007-02-05, 14:22
Medlem
Citat:
Om man nu tønkt att bara ha datorn under en månad kan man ju åka till en elkedja (siba/computercity, elgiganten, mediamarkt, on-off etc etc) som har 30 dagar øppet køp och sen returnera datorn innan dom 30 dagarna har førlupit.
Och du tror att du får lämna tillbaka en använd produkt bara sådär utan vidare!? Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in