2007-02-03, 23:15
Avslutad
Känns det dumt att ha datorn i köket? Jag bor i en 2:a med ganska stora rum. Jag har ganska stort kök och jag äter aldrig där, mitt köksbord används som upp samlingsplats till papper och reklam. Jag har datorn i vardagsrummet men vill flytta ut datorn då jag inte tycker det är en snygg detalj eller bra arbetsplats i vardagsrummet där man ofta ska "slappna av". I sovrummet får den knappt plats med skrivbordet, blir lite trångt men hade kanske gått att lösa med ett mindre skrivbord. Vad tycker ni?
Citera
2007-02-03, 23:19
Medlem
ganjabarnets avatar
Hej eggshells

Varför inte ha datorn i köket? Det fungerar ju så länge du orkar och kan sitta där, om du inte redan har en laptop så råder jag dig att köpa en, passar i alla lägen.

Förstår inte varför vissa anser det som regel att ha datorn på ett skrivbord, ett vanligt bord fungerar ypperligt, det finns massa affärer som säljer begagnade kontorsmöbler som oftast är i bra skick kolla om du hittar någon sådan i din ort.

Mvh
Citera
2007-02-03, 23:21
Medlem
angelos avatar
Ett uppenbart påpekande, men en laptop vore på sin plats

edit: ja, det var ju redan påpekat
Citera
2007-02-03, 23:29
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelo
Ett uppenbart påpekande, men en laptop vore på sin plats

edit: ja, det var ju redan påpekat

Hehe rätt enkelt att se den kopplingen . Med tanke på problemet är en laptop nog bäst, då kan du ha den vart du vill, under soffan också.
Citera
2007-02-03, 23:33
Medlem
Gromnas avatar
Det beror på hur man använder köket och hur man tänker placera maskinen. Du skriver att du inte använder köket för mer än matlagning, och därför bör det inte vara något problem att ha datorn där. Däremot ser det inte bra ut att ha skrivbord och dator i köket om man även använder det som en plats att äta på. Det är min spontana åsikt.
Citera
2007-02-03, 23:39
Medlem
Yeah!!s avatar
Tycker köket verkar som en bra plats för din del. Nära till kaffebryggare och kylskåp också =)
Citera
2007-02-03, 23:42
Avslutad
Laptop är uteslutet, då jag är nörd som gillar att bygga mina datorer. Det hade slutat med att jag hade kopplat in en extern skärm och tangentbord då hade de ändå sett ut som en stationär dator.

Jag tänker mer på det estetiska, hur det "ska se ut i ett hem". visst finns det inget som är normalt men är det fler i tråden som bor i en tvåa som kan berätta var dom har sin dator?
Citera
2007-02-03, 23:57
Medlem
Det går bra om du installerar Stek-OS.
Citera
2007-02-04, 00:13
Medlem
straycats avatar
Kan ett dataskåp vara lösningen ?
Citera
2007-02-04, 12:03
Medlem
angelos avatar
Så här hade jag nog inte velat ha det, men det är ett förslag i alla fall:

Göm undan datorn någonstans.

Skaffa två skärmar: en till vardagsrummet, en till köket. Placera dessa på någon plats där de inte är så iögonfallande. Trådlöst tangentbord och mus. Nu kan du vara var du vill och slipper se och höra datorn i vardagsrummet.

Sen är det bara att logga in på SweClockers samtidigt som du frossar makaroner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in