2007-02-03, 22:34
Medlem
Jag läste igenom reglerna så gott jag kunde....får man snacka om vad man vill
via pm, eller finns det några regler för detta.
Citera
2007-02-03, 22:37
Medlem
Megalomanias avatar
Nej det far man inte. Det har hant att folk blivit bannade for att de gjort publikt att de har pysslat med handel av illegala preparat via pm. Saken ar dock den att det man inte vet tar man heller ingen skada av.
Citera
2007-02-04, 03:00
Medlem
chaoswithins avatar
Rent teoretiskt sett gäller reglerna i PM också.
Rent praktiskt så kan du skita i dom.

Men jag skulle rekomendera dig att tillämpa forumets regler hårdare i din PM box än vad dom tillämpas på forumet dock, blåsfaktirn är hög efter vad jag förstått. (Vad jag menar är, erbjudanden om att köpa saker via pm bör du hålla dig så jävla långt borta från som möjligt.)
Citera
2007-02-04, 09:55
Bannlyst
Samma regler gäller i PM. Det är bara lite diskretare där

Har själv t.ex. lyckats få BHF_Miran bannad för att han hotade mig genom PM.
Citera
2007-02-04, 11:02
Medlem
pastorns avatar
Men syftet med reglerna är väl inte att få folk bannade? Regler finns till för att dom säger att detta är ett någorlunda accepterat beteende. Regler är ett rättesnöre, du behöver inte följa dom men om du gör det får du vara kvar.

Givetvis det är både "vanligt hyfs" och "netikett" att inte dela med sig av det man skriver i pm. Därför ska man inte göra det. Om man inte delar med sig av pm så blir man själv hörd längre. Och det är väl därför vi alla finns på flashback, för att bli hörda?

Gayman gav oss ett bra exempel på detta. Han ville inte lyssna och fick en annan användare bannad. Metoden han använde var "regler" och det fungerade bra i hans fall. Nu slipper han lyssna på bhf_miran igen.
Citera
2007-02-04, 20:37
Medlem
Kan nån moderator se någons pm om denne skulle vilja detta?
Tack för svaren.
Citera
2007-02-04, 20:39
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadasurf
Kan nån moderator se någons pm om denne skulle vilja detta?
Tack för svaren.
Ja, men bara om den personen ger moderatorn sitt lösenord så att moderatorn kan ogga in och läsa pm:en
Citera
2007-02-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Men syftet med reglerna är väl inte att få folk bannade? Regler finns till för att dom säger att detta är ett någorlunda accepterat beteende. Regler är ett rättesnöre, du behöver inte följa dom men om du gör det får du vara kvar.

Givetvis det är både "vanligt hyfs" och "netikett" att inte dela med sig av det man skriver i pm. Därför ska man inte göra det. Om man inte delar med sig av pm så blir man själv hörd längre. Och det är väl därför vi alla finns på flashback, för att bli hörda?

Gayman gav oss ett bra exempel på detta. Han ville inte lyssna och fick en annan användare bannad. Metoden han använde var "regler" och det fungerade bra i hans fall. Nu slipper han lyssna på bhf_miran igen.

Hot, i inlägg eller PM kan väl knappast vara OK? Eller hur menar du?

Du skriver "netikett"... En god sådan innehåller inte hot!
Citera
2007-02-04, 20:50
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Ja, men bara om den personen ger moderatorn sitt lösenord så att moderatorn kan ogga in och läsa pm:en

Men admin kan gå in och titta om han vill och behagar.
Citera
2007-02-04, 21:12
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Men admin kan gå in och titta om han vill och behagar.
Nope.
Citera
2007-02-04, 22:25
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Nope.

Flashback är ett undantag i forumens värld menar du?
Citera
2007-02-04, 22:28
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Flashback är ett undantag i forumens värld menar du?
Det finns en sida där man kan pröva på att vara admin i vbulle, jag gjorde det och kunde inte läsa någons pm från adminpanelen, enbart se antalet pm och radera alla pm skickade från en specifik användare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in