2014-02-28, 01:11
Medlem
Köpte ett jävligt fint Marsipante i Tyskland. Det är snart slut dock, så det får väl bli en Tysklandstripp snart..
Citera
2014-03-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorfindel
Ungefär så tycker jag om de flesta svaren i denna tråd. Dessa teer (där själva tebladen oftast är lågkvalitativa) med smak av rabarber, körsbär, kola etc. liknar jag vid varm saft.

Den senaste tiden har jag druckit ett ekologiskt Yunnan, som jag gillar mycket. Det blir det nog en fortsättning på. Annars blir de mycket Gunpowder (grönt) på jobbet och på kvällen tar jag, som så många andra tydligen, en Lapsang Souchong.

Självklart dricks allt te utan mjölk, socker, honung, sparris eller annat smakförstörande. Som George Orwell uttrycker det i sin essä a nice cup of tea: "But still, how can you call yourself a true tea-lover if you destroy the flavour of your tea by putting sugar in it? It would be equally reasonable to put in pepper or salt. Tea is meant to be bitter, just as beer is meant to be bitter. If you sweeten it, you are no longer tasting the tea, you are merely tasting the sugar; you could make a very similar drink by dissolving sugar in plain hot water."
Håller inte med om citatet ALLS! Ett lättare och så mycket bättre uttryck: ''Hur kan du kalla dig för ''tea-lover'' om du dricker téet så som du inte vill ha det?''. Jag dricker té men mjölk och lite honung, ibland helt utan något av det och anledningen till att jag dricker det så är för att jag gillar det. Samma sak med kaffe eller? Är man ingen riktig kaffe-älskare om man tillsätter mjölk?
Jag gillar både neutrala téer så som english breakfast, gillar även smaksatta téer med smaker från earl grey eller té med smak av muffins.
En annan sak jag lagt märke till är att många säger att det gillar neutrala téer bäst men menar earl grey. Earl grey är ett smaksatt té, smaksatt med bergamott, bergamott ser ut som lime ungefär.
Citera
2014-03-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBorgkvist
Köpte ett jävligt fint Marsipante i Tyskland. Det är snart slut dock, så det får väl bli en Tysklandstripp snart..
Sökte runt lite och såg att det nog går att få tag på marsipan-te på hemsidor också.
Citera
2014-03-05, 01:21
Medlem
BlueVeinss avatar
Vilka tesidor är bra att beställa från egentligen? Jag googlar lite men många ser så jävla suspekta ut och man undrar om det verkligen är te man besätller?
Citera
2014-03-05, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueVeins
Vilka tesidor är bra att beställa från egentligen? Jag googlar lite men många ser så jävla suspekta ut och man undrar om det verkligen är te man besätller?
TeCentralen tror jag är bra om man ska beställa té, annars finns ju mycket té-sorter i riktiga té-butiker.
Citera
2014-03-05, 08:42
Bannlyst
Camomille te med honung manzilla är den bästa
Citera
2014-03-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jallajalla
Camomille te med honung manzilla är den bästa
Lite mer info? . Lös-té eller påse, t.ex.? Har länge funderat på att testa Kamomillte.
Citera
2014-04-02, 22:16
Medlem
Gillar inte te så mycket ,men köpte nåt som hette four'oclock med smaken "banana cinnamon" smakade faktiskt banan och kanel, så de va möms !
Citera
2014-04-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigeyesgirl
Gillar inte te så mycket ,men köpte nåt som hette four'oclock med smaken "banana cinnamon" smakade faktiskt banan och kanel, så de va möms !
Det finns mycket speciella smaker på té från Four'o clock, har dock inte testat något av deras téer vad jag vet.
Citera
2014-04-06, 19:06
Medlem
Har på sistone börjat dricka Ceylon BOP som jag har som favorit just nu, är inne i en period där jag vill ha mitt té lite mer ''vanligt'' som typ naturellt té, vanilj-té, earl grey, och även lite frukt-té.
Citera
2014-04-07, 10:56
Medlem
En god och och smakrikt te jag tycker väldigt Järna om är Choco Chilli
Citera
2014-04-07, 12:15
Medlem
har någon smakat Roobos vanilj te?? och ge tips om den är god och värd att smaka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in