Citat:
Ursprungligen postat av
hmmmKlurigt
Ett väldigt gott te är ''Mums Bums'' smak: Choklad och grädde. Det köps på en te och kaffehandel. (lös-te)
Ett annat väldigt gott te är ''After Eight-te'' Även det teet köps på en te och kaffehandel. (lös-te)
Några väldigt goda teer på påse är Liptons ''Peach Mango''
En favorit av Lipton är ''Vanilla Caramel''. Riktigt gott!
Dricker för det mesta bara svart te. Men det händer (inte alls ofta) att jag dricker grönt te med citronsmak. Men jag tycker inte grönt te är särskilt roligt att dricka.
''Lakrits-te'' eller ''Lakrits-te'' med smak av hallon är ju också några höjdare. Mums! Även dem köps som lös-te på en te och kaffehandel.
Har mer och mer övergått till lös-te köpt på en ordentlig te- och kaffehandel, men plockade upp en Vanilla Caramel, för Liptons vanliga vanilj-te är ett av de få fruktigare pås-teerna jag gillar (dricker sällan fruktteer), men näe! Smakade INGENTING.
Detta har jag i skåpet:
- Earl Grey. Mest sambon som dricker, men kan aldrig gå fel.
- Irish Breakfast. Tehandeln hade inte english, men irish breakfast. Smakar som vanlig english dock.
- Rooibos Chai. När jag vill ha en varm dryck, men inte koffein. Gillar också de lite "juliga" smakerna, även om det inte är te på riktigt.
- Mors lilla olle. Svart te, likt rabarber och grädde, fast med blåbär. Gott med mjölk!
- PG tips-påsar. När man vill ha riktigt svart te.
- Lönnsirapste (påsar). Mamma fick detta av en vän som varit i Kanada och gav det till mig. Tveksam kvalitet, men smakar lite kolaaktigt.