2007-02-03, 18:36
Medlem
Vad kommer detta att innebära för ultras i Italien, kommer det ens finnas utrymme för dessa?

Hur tror ni att Serie A kommer att påverkas av det här, kommer det att komma igång efter helgen, eller kommer det bli som spelarrådets ordförande tyckte; Att all fotboll i Italien upphör under ett års tid?
Citera
2007-02-03, 18:41
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duncans
Vad kommer detta att innebära för ultras i Italien, kommer det ens finnas utrymme för dessa?

Hur tror ni att Serie A kommer att påverkas av det här, kommer det att komma igång efter helgen, eller kommer det bli som spelarrådets ordförande tyckte; Att all fotboll i Italien upphör under ett års tid?

Jag hoppas att alla fotboll upphör 1 år minst i Italien. Och att man sen tvingar lagen att spela utan publik i minst 2 år. Jag hoppas vidare att man upplöser Palermo och Catania och tar alla deras tillgångar och ger till brottsförebyggande verksamhet med inrikting mot huliganvåldet.

Gör man detta så slipper man i framtiden huliganvåld. Jävla apor som lever rövare och härjar. Det är dags att ta tillbaka kontrollen nu.
Citera
2007-02-03, 18:43
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Jag hoppas att alla fotboll upphör 1 år minst i Italien. Och att man sen tvingar lagen att spela utan publik i minst 2 år. Jag hoppas vidare att man upplöser Palermo och Catania och tar alla deras tillgångar och ger till brottsförebyggande verksamhet med inrikting mot huliganvåldet.

Gör man detta så slipper man i framtiden huliganvåld. Jävla apor som lever rövare och härjar. Det är dags att ta tillbaka kontrollen nu.

Snälla, stick tillbaka till din BF-tråd din äckliga jävla byfåne.
Citera
2007-02-03, 19:53
Medlem
Citat:

Ok, om dom ska spela utan publik i 2år, Var ska dom få pengar ifrån ?
Citera
2007-02-03, 20:10
Medlem
SGFs avatar
Citat:

att spela två år utna publik tror jag knappst att dem vinner något på, men ett uppehålls behövs ju helt klart,
Citera
2007-02-04, 01:28
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:

Du måste väl skämta?

1 års uppehåll och två år utan publik skulle innebära döden för italiensk fotboll. Alla stjärnor och personer mer talang skulle försvinna, klubbarna (som många redan har knackig) ekonomi skulle gå i konkurs.

Varför allt detta? För att ett upplopp skedde på Sicilien? Välkommen till verkligheten. Det har skett upplopp på ön sedan Julius Caesars dagar...
Citera
2007-02-04, 02:25
Medlem
"Vi kan inte fortsätta så här. Vad vi ser nu har ingenting med fotboll att göra, därför stannar italiensk fotboll, sade det italienska fotbollsförbundets chef Luca Pancalli."
Citera
2007-02-04, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
"Vi kan inte fortsätta så här. Vad vi ser nu har ingenting med fotboll att göra, därför stannar italiensk fotboll, sade det italienska fotbollsförbundets chef Luca Pancalli."

Ja visst är det för jävligt när ett fåtals sk nöje förstör för andras nöje?
Citera
2007-02-04, 14:43
Medlem
Tycker det var ett lite underligt uttalande. Om det inte har nåt med fotboll att göra som han säger, varför ska fotbollen då stanna?
Citera
2007-02-04, 15:46
Medlem
Citat:

Bland det dummaste jag hört. Om något liknande skulle ske, hur många fler poliser tror ni skulle få sätta livet till?
Vi snackar massiva kravaller i varenda större stad i hela Italien om något liknande skulle ske. Det är inte Sverige vi snackar om här.
Citera
2007-02-04, 16:01
Medlem
Som vanligt så kommer Seria A få en slapp på fingrarna men skulle något liknande ha hänt i England så skulle hela ligan vart portat från allt spela i europa i några år framöver.

Välkommen till Italien, här mutas domare härs o tvärs, folk blir mördade, dopningen är utbredd och vad gör vi åt det. INTE ETT SKIT.
Citera
2007-02-04, 16:17
Medlem
von Hindenburgs avatar
Stackars ledsna huliganwannabees i den här tråden. Gud va elakt av myndigheterna att inte gilla att poliser mördas av drägg. Fattar de inte att det bästa är att låta brottslingarna(huliganerna) få härja fritt?

Det är ju inte precis smart av huliganerna att döda poliser för nu har ju polisen orsak att slå tillbaka och som ni alla vet hur mycket ni än runkar till huliganfilmer så är polisen något fruktansvärt överlägsen huliganerna om det vill till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in