2007-09-24, 00:21
Medlem
Memnoks avatar
Om ni anstränger er lite så förstår ni säkert det här. En tråd om sex kan vara rolig trots att den postas i erotik och sexualitet. Den behöver inte postas i humor bara för att ni tycker att den är rolig. Hela forumet är nedlusat av trådar som är roliga. Det blir helt enkelt för brett om vi samlar alla dessa diskussioner i humor och humor blir en slasktratt där vad som helst postas.
Citera
2007-09-26, 00:29
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Om ni anstränger er lite så förstår ni säkert det här. En tråd om sex kan vara rolig trots att den postas i erotik och sexualitet. Den behöver inte postas i humor bara för att ni tycker att den är rolig. Hela forumet är nedlusat av trådar som är roliga. Det blir helt enkelt för brett om vi samlar alla dessa diskussioner i humor och humor blir en slasktratt där vad som helst postas.

Hela forumet kryllar av breda trådar men där temat ändå avgör. Tittar du på humortråden så kryllar den som sagt av trådar som min sextråd men där huvudtemat ändå är humorn, eller bajstråden, rasistiska, mongotråden etc. Dessa skulle enligt din mening ligga på andra ställen. Men tro mig lägger ni dem där så finns det inget intresse för dem där. Om ni endast vill hafilosofiska debatter om humor så är ni de enda som tycker detta. Det börjar bli lite stalin nu. Flashback har ju ändå stått för det fria åsikterna tidigare eller.

Lite fakta, jag startade tråden i sex men intresset för den där är långt ifrån lika stort som den var i humor där det dessutom var fler aktiva deltagare. Sorry gubben men ni är ute o cyklar nu! Att en-tre personer utan humor definierar humor på ett helt annat sätt än den breda massan visar bara att nåt är galet.
Citera
2007-09-26, 20:38
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Hela forumet kryllar av breda trådar men där temat ändå avgör. Tittar du på humortråden så kryllar den som sagt av trådar som min sextråd men där huvudtemat ändå är humorn, eller bajstråden, rasistiska, mongotråden etc. Dessa skulle enligt din mening ligga på andra ställen. Men tro mig lägger ni dem där så finns det inget intresse för dem där. Om ni endast vill hafilosofiska debatter om humor så är ni de enda som tycker detta. Det börjar bli lite stalin nu. Flashback har ju ändå stått för det fria åsikterna tidigare eller.
Har vi något forum om bajs menar du? Eller ett om mongos? Med rasism antar jag att du menar den stora tråden om rasistiska SKÄMT, den hör väl definitivt hemma i humor?

Men ja, många av de trådarna som idag finns i humor skapades innan de nya reglerna och skulle idag slängas om de skapades här.
Citat:
Lite fakta, jag startade tråden i sex men intresset för den där är långt ifrån lika stort som den var i humor där det dessutom var fler aktiva deltagare. Sorry gubben men ni är ute o cyklar nu! Att en-tre personer utan humor definierar humor på ett helt annat sätt än den breda massan visar bara att nåt är galet.
Du missförstår återigen, jag definierar inte vad som är roligt och vad som inte är det. Jag definierar vad som skall postas i det här forumet. Det är rätt stor skillnad.
Citera
2007-09-26, 20:43
Medlem
Krellyans avatar
Memnok, jag respekterar din syn på humorforat och inser att det är en hel del att göra. Men jag skulle uppskatta om det stod en anledning till varför tråden slängs i ett inlägg däri.

Katarsis gör allt som oftast så, och även om jag kanske tycker det är synd att tråden slängs så vet jag åtminstone varför.

Är det så mycket att begära?

Peace out - Krellyan.
Citera
2007-09-26, 21:03
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Memnok, jag respekterar din syn på humorforat och inser att det är en hel del att göra. Men jag skulle uppskatta om det stod en anledning till varför tråden slängs i ett inlägg däri.

Katarsis gör allt som oftast så, och även om jag kanske tycker det är synd att tråden slängs så vet jag åtminstone varför.

Är det så mycket att begära?

Peace out - Krellyan.
Om det blir mindre felpostade trådar kan jag gå tillbaka till att förklara varför eller till och med skicka den till rätt forum men som läget är idag, nej.

Eller, jag skall inte vara så kategorisk, jag skall fundera på saken.
Citera
2007-10-09, 00:05
Medlem
invisible_suns avatar
Varför slängdes min tråd "Om dvärgar - en idé utvecklad på fyllan?"
Citera
2007-10-09, 00:23
Medlem
Reoshis avatar
Fan va dåligt, buu.

Kan vi inte ha en omröstning? Kvalité eller ej, vi bör väl ändå bemöta efterfrågan?

Först trodde jag att "humor" forumet var tänkt som en plats där alla postade vad som fick dem att garva, inom rimliga gränser, för att helt enkelt dela med sig.. Förstår dock nu att det tydligen är tänkt som något torrtrist diskussionsforum..

Kan vi inte isåfall skapa ett "Humor - kul skämt och länkar" forum?
Dvs som inte kräver något direkt diskussionsunderlag, blir ju inte helt olikt länkforumdelen, men som sagt, kul skämt, länkar, whatever makes you and others laugh.

Komigen, folk verkar ju uppenbarligen inte glada över det här, ta åtminstone en omröstning eller något!
Citera
2007-10-09, 05:57
Medlem
Vad var det för fel på den här då?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=555667
Citera
2007-10-09, 08:38
Medlem
Sebaots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
Vad var det för fel på den här då?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=555667

det verkar generellt som att det är ytterst godtyckligt varför trådar slängs här... motivation finns ju t.ex. inte i slutet!
Citera
2007-10-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invisible_sun
Varför slängdes min tråd "Om dvärgar - en idé utvecklad på fyllan?"

Blev fan sur när jag såg att denna tråd hade slängts, utan motivering. Den hade riktigt bra diskussionsunderlag och det fanns ingen liknande tråd. Varför, Memnok? Du är långt ifrån logisk.
Citera
2007-10-09, 12:39
Medlem
invisible_suns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -OX-
Blev fan sur när jag såg att denna tråd hade slängts, utan motivering. Den hade riktigt bra diskussionsunderlag och det fanns ingen liknande tråd. Varför, Memnok? Du är långt ifrån logisk.

Memnok gillar inte mig. Han har slängt en tråd som jag har startat förr och blivit otrevlig och vägrat svara när jag PM:at honom och frågat varför han slängt min tråd.
Mehmok är helt enkelt PK och gillar inte sådan humor och eftersom att han tar illa upp av detta slänger han liknande trådar utan någon annan anledning än av personliga skäl, vilket inte är lämpar sig en moderator och går emot FB:s regler för vad som hamnar i papperskorgen.
Citera
2007-10-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invisible_sun
Memnok gillar inte mig. Han har slängt en tråd som jag har startat förr och blivit otrevlig och vägrat svara när jag PM:at honom och frågat varför han slängt min tråd.
Mehmok är helt enkelt PK och gillar inte sådan humor och eftersom att han tar illa upp av detta slänger han liknande trådar utan någon annan anledning än av personliga skäl, vilket inte är lämpar sig en moderator och går emot FB:s regler för vad som hamnar i papperskorgen.

Vi behöver en ny moderator, helt enkelt. Detta PK-moddande funkar inte i längden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in