2007-02-04, 18:41
Medlem
Botanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Ja visst, enligt wikipedia:

(−)-(6aR,10aR)-6,6,9-trimethyl-3-pentyl-6a,7,8,10a-tetrahydro-6H-benzo[c]chromen-1-ol

AkA: Tetrahydrocannabinol
Fin smak på den, passar jävligt bra med choklad. Självklart spädde jag ut det med vatten och sköljde munnen direkt efter för att undvika förgiftning
Citera
2007-02-04, 19:28
Medlem
wääuus avatar
Mm ja den är smarrig. Man får dock akta sig. Det finns vissa som inte tycker om denna kemikalie, och tycker allt mindre om dem som tycker om den.
Om ni fattar vad jag menar.
Citera
2007-02-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botanikern
Fin smak på den, passar jävligt bra med choklad. Självklart spädde jag ut det med vatten och sköljde munnen direkt efter för att undvika förgiftning

förgiftning?!? hur skulle man kunna förgifta sig med det??
det är ju en helt och hållet renande substans.
Citera
2007-02-04, 19:47
Medlem
notera även namnet på hemsidan vi postar på
Citera
2007-02-05, 17:53
Medlem
Botanikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flossy666
förgiftning?!? hur skulle man kunna förgifta sig med det??
det är ju en helt och hållet renande substans.
Du är ungefär lika smart som din överanvändning av skiljetecken antyder.
Citera
2007-02-05, 18:31
Medlem
jag brukar ta reda på lite mer om en person än hennes eventuella överanvändning av skiljetecken innan jag ger mig på så pass komplicerade utlåtanden om en person. men alla är vi olika. eller du kanske menade mitt ymniga användande av dessa tecken, och drog likhetstecken till en lika ymnig intelligens? nu blev jag nyfiken, hmm...
Citera
2007-02-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flossy666
jag brukar ta reda på lite mer om en person än hennes eventuella överanvändning av skiljetecken innan jag ger mig på så pass komplicerade utlåtanden om en person. men alla är vi olika. eller du kanske menade mitt ymniga användande av dessa tecken, och drog likhetstecken till en lika ymnig intelligens? nu blev jag nyfiken, hmm...

Onemanarmy: Jag gillar hasch

Botanikern: Fin smak på den, passar jävligt bra med choklad. Självklart spädde jag ut det med vatten och sköljde munnen direkt efter för att undvika förgiftning

Det här inlägget är skrivet med en väldigt avancerat svenska. Med små drag av eufemism, blandat med ironi skriver Botanikern att han gärna äter hasch men att han inte sväljer det för då kan man dö (det är det som är ironi, eftersom det är omöjligt att dö av hasch; och alla här vet det). Smileyn förstärkte även ironin.

Har vi rett ut missförståndet nu?
Citera
2007-02-05, 22:02
Medlem
Jomazis avatar
Inget mer OT. / mod.
Citera
2007-02-07, 11:49
Medlem
GalFisks avatar
Vi fick smaka på svavelsyrling (H2SO3) i kemin i skolan. Det luktade avlopp (SO2), men smakade citron.
CO2 upplöst i lämplig dryck är ju också gott.
GaussBonnet: fan va jag garva av "vitt kaffe"
Vi fick smaka på lite bladguld en gång i skolan, smakade metalliskt men inte illa.
Annars smakade jag på en del jag nog inte borde som liten, som tändsticksplån, tändstickor, gummisnoddar, bly, metallfolie (har som tur är inga amalgam- eller andra metallfyllningar), tvål...
Citera
2007-02-07, 12:44
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Ja visst, enligt wikipedia:

(−)-(6aR,10aR)-6,6,9-trimethyl-3-pentyl-6a,7,8,10a-tetrahydro-6H-benzo[c]chromen-1-ol

AkA: Tetrahydrocannabinol

Menar ni att ni har smakat på ren THC eller växten?

Ifall ni menar ren THC hur bar ni isf er åt för att få fram substansen?
Extraherade ni en planta eller syntetiserade ni? Borde väl vara ganska svårt att syntetisera?
Citera
2007-02-07, 13:03
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Menar ni att ni har smakat på ren THC eller växten?

Ifall ni menar ren THC hur bar ni isf er åt för att få fram substansen?
Extraherade ni en planta eller syntetiserade ni? Borde väl vara ganska svårt att syntetisera?

Njae, det närmaste ren THC jag kommit är egen extraherad olja från växten.
Att syntetisera THC hemma torde vara snudd på praktiskt omöjligt.
Citera
2007-02-07, 17:01
Medlem
wääuus avatar
Jag har för mig att en viktig kemikalie som kan användas för att syntetisera THC användes och såldes på apotek i förritiden. Men det verkar som att det nästan är omöjligt då jag aldrig hört om att någon fått tag på ren THC någonstans.
Det kanske inte användes för att tillverka THC utan för nån Anandamidliknande kemikalie som verkar på CB-receptorerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in