2007-02-03, 12:19
Medlem
CapoCriminis avatar
Min käre bror brukar alltid ta sig ett glas proviva på morgonen. Jag bestämde mig för att gå i hans nyttiga fot spår och börja själv. På baksidan av förpackningen står det om hur den lugnar magar med sina mäktiga bakterier. Lustigt då att VARJE morgon när jag druckit ett glas Proviva har jag fått problem med gaser och Diharre. Nu frågar jag er om någon stött på ngt liknande?

MVH Capo
Citera
2007-02-03, 13:57
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Jag provade dom där en vecka med och fick sjuk diarre med.
Citera
2007-02-03, 14:11
Medlem
Jag prövade diarré och fick Proviva Dryck
Citera
2007-02-03, 14:21
Medlem
toMishs avatar
Inhandla en burk Holistics Psyllium fröskal. Det är tarmreglerande.
Citera
2007-02-03, 15:09
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapoCrimini
Min käre bror brukar alltid ta sig ett glas proviva på morgonen. Jag bestämde mig för att gå i hans nyttiga fot spår och börja själv. På baksidan av förpackningen står det om hur den lugnar magar med sina mäktiga bakterier. Lustigt då att VARJE morgon när jag druckit ett glas Proviva har jag fått problem med gaser och Diharre. Nu frågar jag er om någon stött på ngt liknande?
Dina magbakterier är helt enkelt inte kompatibla med provivas, och verkar vara kompetenta på egenhand. Har du problem med orolig mage även annars? Eller är du bara slav under reklamen? Stunta i produkten! toMish förslag på ännu mer produkter verkar helt kontraproduktivt.
Citera
2007-02-03, 18:12
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Dina magbakterier är helt enkelt inte kompatibla med provivas, och verkar vara kompetenta på egenhand. Har du problem med orolig mage även annars? Eller är du bara slav under reklamen? Stunta i produkten! toMish förslag på ännu mer produkter verkar helt kontraproduktivt.

Tja, om man gärna vill använda en produkt som ger en tarmbesvär, som exempelvis proteinpulver kan det vara nödvändigt med fler produkter.
Citera
2007-02-03, 18:38
Bannlyst
Vad är Proviva

Joghurt eller juice eller nåt annat?

Betyder viva diarré på latin?

Pro Viva!!! då är det inte konstigt
Citera
2007-02-03, 18:42
Medlem
tepss avatar
Imodium är din vän vid magproblem
1 tar man i förebyggande syfte, typ när man ska kröka och slippa dagen efter mage.
2 tar man ifall man har diarré, stoppar direkt.
Citera
2007-02-03, 23:29
Medlem
OliTs avatar
OT raderat och tråden flyttas till medicin och hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in