Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-02, 13:10
  #1
Medlem
milks avatar
Jaa, helt otroligt, nu när Vista har lancerats så kommer det direkt igång med nästa op-system...Det går under Kodnamnet Vienna...Det är inget byggt än, men Windows tar bl.a. in tips på vad det ska innehålla:

http://www.alltomxp.se/index.php?opt...=19&Itemid=100

Mycket av det inkommna är ju bra, lite mer stöd för filer etc. Men snart kanske vi kan se en BETA....Om några år så...Vad tror ni?
Citera
2007-02-02, 13:33
  #2
Medlem
Ballenas avatar
Om jag inte minns fel så pratades det om någon slags "tårtmeny" som skulle ersätta det vanliga aktivitetsfältet och startmenyn eller liknande. Det lät flummigt.
Citera
2007-02-02, 14:12
  #3
Medlem
Nyps avatar
Windows "Vienna", eller dess förra kodnamn Windows "Blackcomb", har ju i och för sig redan varit känt sedan åtminstone september år 2003. Men visst, nu uppmärksammas det mer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vienna

EDIT: "Vienna was originally announced in February 2000 as the successor to Windows XP."
Citera
2007-02-02, 19:55
  #4
Medlem
Jag vill vara beta testare åt det nya ;D
Citera
2007-02-15, 15:47
  #5
Avstängd
vafan dom ger sig ju alldrig på microsoft!! haha kollade på nån film i skolan från början av datorerna... kommer inte ihåg va den hette... ".... of the nerd" då kom det ju nya operativsystem varje år eller så, kanske inte va så invecklade
men kan tänka mig att det endå va svårare då
Citera
2007-02-15, 16:22
  #6
Medlem
de ska bara vara nytt för ögonen för folk.
varför inte göra det dom har 100% stabilt istället och sen syssla med nåt annat.
Citera
2007-02-15, 16:23
  #7
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michaelskåfält
de ska bara vara nytt för ögonen för folk.
varför inte göra det dom har 100% stabilt istället och sen syssla med nåt annat.
Allting är stabilt så länge man använder det på rätt sätt.
Citera
2007-02-15, 16:27
  #8
Medlem
lakritssnörets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgt_johansson
Jag vill vara beta testare åt det nya ;D
beta testare eller ej, upp på nätet kommer det oftast ut. vilket resulterar många betatestare.
Citera
2007-02-15, 16:28
  #9
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michaelskåfält
de ska bara vara nytt för ögonen för folk.
varför inte göra det dom har 100% stabilt istället och sen syssla med nåt annat.

Det händer mycket nytt under skalet också även om du kanske inte märker av det. vad jag vet (var iofs ett bra tag sedan jag läste om det) så nådde man inte riktigt de uppsatta målen i Vista vad det gällde sök och indexerings hanteringen där man fick överge sin ide runt att allt skulle var uppbyggt på något som kunde liknas vid xml. Någon som vet något mer om det här?

När det rör sig om att nästa OS redan är under uppbyggnad så är det en helt naturlig process när det gäller mjukvaruutveckling. De flesta företag parallellutveklar på ett eller annat sätt.
Citera
2007-02-16, 00:26
  #10
Medlem
bergsturks avatar
Det trista är att Microsoft inte kommit på något som helst innovativt i operativsystemsväg (utom Shadow Copy, som kom i XP/Windows 2003) sedan Windows 2000. Det är bedrövligt. De borde sparka folk i stora klasar och fundera på vad de håller på med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback