2007-02-02, 20:58
Bannlyst
Olyckan och lyckan

Kan skvallra följande anekdot från en mkt nära polare. Hände för ett par år sen, kan nog varit på Röde Orm, Söder iaf, minns inte så noga:

Polaren, vi kallar honom "J", går på toaletten och pissar i urinoaren. Inifrån ett av toa-båsen hörs ett glatt visslande som endast avbryts ett par gånger av ett snörvlande ljud.

Strax öppnas dörren och en mycket animerad "Olyckan" dyker ut, till synes glad och uppspelt.
Han morsar ivrigt, men vänligt på "J".

"J" som inte är främmande för Colombianska Specialiteter undrar försiktigt och taktfullt om det "går att lossa på en liten näsa".
Olyckan utbrister att han självklart bjuder, varvid han åter går in på toa och häller upp en snabel åt "J".

Resten av kvällen sitter Olyckan med sitt sällskap och gör "tummen-upp" och blinknings-signaler mot "J" och hans vänner, påtagligt nöjd med att gjort en medmänniska lite gladare en vanlig onsdags-kväll.
Citera
2007-02-02, 21:10
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Kan skvallra följande anekdot från en mkt nära polare. Hände för ett par år sen, kan nog varit på Röde Orm, Söder iaf, minns inte så noga:

Polaren, vi kallar honom "J", går på toaletten och pissar i urinoaren. Inifrån ett av toa-båsen hörs ett glatt visslande som endast avbryts ett par gånger av ett snörvlande ljud.

Strax öppnas dörren och en mycket animerad "Olyckan" dyker ut, till synes glad och uppspelt.
Han morsar ivrigt, men vänligt på "J".

"J" som inte är främmande för Colombianska Specialiteter undrar försiktigt och taktfullt om det "går att lossa på en liten näsa".
Olyckan utbrister att han självklart bjuder, varvid han åter går in på toa och häller upp en snabel åt "J".

Resten av kvällen sitter Olyckan med sitt sällskap och gör "tummen-upp" och blinknings-signaler mot "J" och hans vänner, påtagligt nöjd med att gjort en medmänniska lite gladare en vanlig onsdags-kväll.
På något sätt verkar "Olyckan" ändå inte riktigt glad.
Citera
2007-02-02, 21:25
Medlem
vinbras avatar
Lite nostalgi: En nykter Ted Åström på toppen av karriären i Sällskapsresan. Gå in 1:50 i klippet.
Citera
2007-02-02, 21:35
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Lite nostalgi: En nykter Ted Åström på toppen av karriären i Sällskapsresan. Gå in 1:50 i klippet.
Haha! Nostalgia!
Citera
2007-02-02, 23:28
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Haha! Nostalgia!

Teddan är en super skådis Sedan 1999 på Norrköpings stadsteater TV är inte allt för våra fina skådisar,

PS: Glöm inte Kotte, Repmånad, och olykan
Citera
2007-02-03, 00:27
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Teddan är en super skådis Sedan 1999 på Norrköpings stadsteater TV är inte allt för våra fina skådisar,

PS: Glöm inte Kotte, Repmånad, och olykan
Ok Norrköping alltså? Teater är ju fint och bra. Hoppas han inte tittar för djupt i flaskan bara...
Citera
2007-02-03, 00:31
Medlem
JackassTREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Ok Norrköping alltså? Teater är ju fint och bra. Hoppas han inte tittar för djupt i flaskan bara...

Det kan nog hända på hornsgatan att det blir några glas Men det är en bra kille
Citera
2007-02-03, 00:44
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackassTRE
Det kan nog hända på hornsgatan att det blir några glas Men det är en bra kille
Jag har aldrig tvivlat på gamla Teddan, man blir bara lite orolig om han inte är lika glad som han var förr...
Citera
2007-02-03, 12:32
Medlem
Iceladys avatar
När jag och min kille var på roadtripp i somras, skådade vi "Olyckan" och Janne Schaffer i Fjällbacka. Jag fick intrycket att de hade varit och lirat någonstans då jag har för mig att de bar på instrument.
Jag vill även minnas att Ted såg rätt glad ut....
Citera
2007-02-03, 12:50
Medlem
vinbras avatar
Ted var nyligen med i West Side Story på Chinateatern, där han spelade polis och dansgeneral

Eskilstunakuriren:

Samuel Fröler och Ted Åström i rollerna som barägare respektive polis tillför med sina pricksäkra replikskiften föreställningen massor.

Kulturnytt:

Ted Åström är rolig i dubbelrollen som Dansgeneralen och polisen Krupke. Men det ger mig dålig smak i munnen när man skrattar med honom när han säger sina giftiga repliker.
Citera
2007-02-05, 00:14
Medlem
Mr Magoos avatar
En polare träffade honom för nån vecka sen på Gran Canaria. Full och lycklig för det mesta.
Citera
2007-02-05, 00:34
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra

Haha! Klockrent klipp. Ted e så jävla bra i Sällskapsresan.

"Kolla Majsan, en tiopoängare!"

Bara att hålla med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in