2007-02-02, 09:56
Medlem
Ajajajs avatar
Vad hände med denna jeppe egentligen?

Jag har hört att han åkte in på mentalsjukhus efter att han spelade "Olyckan"!

Jag vet dock inte om det ligger någon sanning i det, men det var väldigt länge sen man såg honom i något offentligt sammanhang.
Citera
2007-02-02, 10:52
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Vad hände med denna jeppe egentligen?

Jag har hört att han åkte in på mentalsjukhus efter att han spelade "Olyckan"!

Jag vet dock inte om det ligger någon sanning i det, men det var väldigt länge sen man såg honom i något offentligt sammanhang.
Jag har själv undrat vad som hände - han var ju stekhet i slutet av 70- och början av 80-talet (Olyckan, Repmånad, Sällskapsresan, Trolltider osv).
Citera
2007-02-02, 11:10
Medlem
Truxas avatar
Han syntes tillsammans med Peter Wahlbeck i någon ytterst märklig serie på Z-tv för många år sen. Det jag minns starkast är när han blev påsatt av en kille i grismask...

Ja det är sant.
Citera
2007-02-02, 11:22
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Han syntes tillsammans med Peter Wahlbeck i någon ytterst märklig serie på Z-tv för många år sen. Det jag minns starkast är när han blev påsatt av en kille i grismask...

Ja det är sant.
Jo TV Für Alle är en av få saker han synts i, han skymtar förbi i denna trailer. Även om det stundtals var kul var det knappast en värdig del av Teds karriär.
Citera
2007-02-02, 11:24
Medlem
*Aine*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa

Ja det är sant.

Det var väl Tv für Alle har jag för mig.

Annars säger en snabb googling att han numera är standupkomiker
(http://www.lindau.se/html/standup/html/tedstrm.htm)
En väldigt kort "hemma hos" artikel, här:
http://www.hotgossip.se/index.php?ID=4932
och han blev rånad två gånger under 2002:
(http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,240988,00.html)
Citera
2007-02-02, 12:11
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag har själv undrat vad som hände - han var ju stekhet i slutet av 70- och början av 80-talet (Olyckan, Repmånad, Sällskapsresan, Trolltider osv).
Just det, han var i ropet men sen försvann han bara...

Citat:
Ursprungligen postat av *Aine*
och han blev rånad två gånger under 2002:
(http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,240988,00.html)
Där ser man, "Olyckan" själv har blivit mångkulturellt berikad!
Citera
2007-02-02, 13:08
Medlem
Kenneth Lards avatar
En bekant i filmbranschen meddelar att Ted hankar sig fram på småjobb, men att han är lite för het på flaskan för att få "längre engagemang", så att säga.

Citat:
Där ser man, "Olyckan" själv har blivit mångkulturellt berikad!

Eh, han blir rånad utomlands där isåfall Ted själv står för "mångkulturen"? Tidigare har han blivit rånad på öppen gata i Stockholm - men var framgick det att rånaren var av "mångkulturell" härkomst? Han kunde ha varit från Tranås, Uleåborg, Teheran eller Portland for all I care. Drar vi inte slutsatser lite väl lättvindigt?
Citera
2007-02-02, 13:14
Medlem
Har Komikerklubben inspelat på VHS, som gick på TV3 för nästan 10 år sedan.
Han var med där med bla Ali Hussein (Lasse Lindroth).

Men fy fan vad dålig han var där Ted
Citera
2007-02-02, 13:20
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [b][O][T]
Har Komikerklubben inspelat på VHS, som gick på TV3 för nästan 10 år sedan.
Han var med där med bla Ali Hussein (Lasse Lindroth).

Men fy fan vad dålig han var där Ted

Jag har också för mig att hans stand-up var ganska usel!
Citera
2007-02-02, 14:20
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenneth Lard
Eh, han blir rånad utomlands där isåfall Ted själv står för "mångkulturen"? Tidigare har han blivit rånad på öppen gata i Stockholm - men var framgick det att rånaren var av "mångkulturell" härkomst? Han kunde ha varit från Tranås, Uleåborg, Teheran eller Portland for all I care. Drar vi inte slutsatser lite väl lättvindigt?
"Personrån" är en invandrarmarkör. Inte heller många svenskar som är ute sent på natten på stan och rånar folk!

Vad gäller incidenten utomlands är det sannolikt inte någon från lokalbefolkningen som länsade hans tillgångar... Sannolikt någon som uppehåller sig i landet legalt eller illegalt.

Nog om det, åter till Ted "Olyckan" Åström!

Citera
2007-02-02, 14:26
Bannlyst
Han brukar dyka upp i Hovet i bland inför AIK:s matcher och framför nationalsången. Det har hänt både en och två gånger att han gjort det aspackad. Inte minst har man märkt det när han ska spela munspel till sin sång... Till och med Stureplans-Horst skulle klara det bättre.
Citera
2007-02-02, 14:37
Medlem
RaydeCacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenneth Lard
En bekant i filmbranschen meddelar att Ted hankar sig fram på småjobb, men att han är lite för het på flaskan för att få "längre engagemang", så att säga.

Att Olyckan är ett fyllo är något jag kan skriva under på. Jag har en dörrvaktpolare som så honom komma in på hans ställe aprak. Min kompis, som är lite över 30, kände instinktivt att man inte kunde slänga ut en barndomsidol men tog sitt förnuft till fånga i sista sekunden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in