2007-02-15, 19:45
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensken Von Svensken
Svenskt kött!
Tex svensk pepparbiff kostar 149:-kg, men om du köper pepparbiff som är importerad från Irland kan det kosta 49:-kg!! Importerat kött är givetvis otänkbart att köpa!!!
Det är en av anledningarna till att jag aldrig äter "ute"
RedBull med ett pris på 80:- litern om man köper på tex macken.
Öl på krogen 110:- litern.
Svensk felstyckad gammal mjölkkossa... Scan lurar unga människor att köpa svenskt kött till sitt livs viktigaste dejt, biffen blir seg som en svensk actionfilm och vi bibehåller världsrekordet i singelhushåll.
Ja, svenskt kött är inte bara dyrt utan rent av farligt för nativiteten.
Citera
2007-02-15, 19:53
Bannlyst
MsMould, Njurpaj Zooloth

Vegetarisk Sushi & sjögräs äter jag inte. Då jag äter sushi är det bara nigri som gäller. Inga Rullar. Rullar är bra för säljaren & dåligt för kunden.

Njure är ett organ som tar upp restprodukter. Jag vill inte äta pissrelaterad mat. Jag suger varken schnabel eller slickar fitta.

Köttfärs är en skitprodukt. Det visade Z genom att tala om att det ingår ägg & ströbröd. Eftersom de färdigköpta är billiga, måste en intelligent person fundera över vad som är i. Köper inte malen mat. (Läs äter Ni samma mat varje dag - åt flatrökt ål alldeles nyss med ris & wokad sallad på tomater, blomkål, vitlök & svartpepparkorn - rysligt gott)
Citera
2007-02-15, 19:58
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Svensk felstyckad gammal mjölkkossa... Scan lurar unga människor att köpa svenskt kött till sitt livs viktigaste dejt, biffen blir seg som en svensk actionfilm och vi bibehåller världsrekordet i singelhushåll.
Ja, svenskt kött är inte bara dyrt utan rent av farligt för nativiteten.

Jag måste faktiskt hålla med om det, man är itutad sedan barnsben att svenskt kött är så bra och värt sitt höga pris.
Kan ju säga att det polska köttet, som jag vanligtvis äter är betydligt bättre och billigare.
Oxfilé kostar mindre än halva priset jämfört med svensk oxfilé t.ex.

Kycklingen ska vi bara inte tala om, kycklingfiléer här kostar en fjärdedel jämfört med i Sverige.

Och då bör man betänka att i Polen är det mest tradionellt jordbruk, lantbruk som gäller. De har inte råd med alla specialfoder utan här äter korna gräs som växer runt gårdarna, såsom det var en gång för längesen i Sverige också.
Citera
2007-02-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Jag har tva "hatobjekt" for egen del men det finns mycket att saga i amnet.

1. Korsbarstomater jamfort med vanliga tomater.
2. Flingsalt och andra forment exklusivare varianter pa amnet salt. Salt ar salt ar salt.

Motsätter mig båda dina "hatobjekt". Körsbärstomater är lite av en personlig favorit och är så mycket godare än vanliga tomater! Väldigt praktiskt att kunna ta ett par tomater vid behov och slippa skära upp en stor jäkel. Sen blir dom inte lika slabbiga som stora, alltså att innandömmet faller ut..

Flingsalt är väl lite tveksammare, men det känns lyxigare på nått sätt och har en schystare konsistens. Att det smakar bättre än vanligt salt kan säkert vara placebo..
Citera
2007-02-15, 22:29
Bannlyst
revben är ett mysterium för mig. visst det är jävligt gott men hur mycket kött är det egentligen på det där halvkilot man köper? några små avgnagningar så man knappt känner att man har kött i munnen och sen är det slut. känns mer som man betalar massa pengar för paketerat ben.
Citera
2007-02-16, 00:27
Bannlyst
Färdigskivad frukt i påse! Det är ju så jobbigt att äta en hel frukt, eller att skiva den om man kan och har möjligheten. Äter dock inte själv någon frukt.
Citera
2007-02-16, 01:17
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drak
revben är ett mysterium för mig. visst det är jävligt gott men hur mycket kött är det egentligen på det där halvkilot man köper? några små avgnagningar så man knappt känner att man har kött i munnen och sen är det slut. känns mer som man betalar massa pengar för paketerat ben.
Tunna revben är verkligen ett mysterium, jag håller med dig! Men tjocka... jag brukar tvinga mig själv att sluta äta för att jag känner hur artärerna blir hårda som borrstål... och vad kul det är att göra! Tar evigheter och luktar, ja, som det förmodligen gör på Jesus grillfest i paradiset!
Citera
2007-02-16, 09:06
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Färdigskivad frukt i påse! Det är ju så jobbigt att äta en hel frukt, eller att skiva den om man kan och har möjligheten. Äter dock inte själv någon frukt.

Jag har faktiskt ett problem liknande fobi i vilket jag drar parallellen fruktskal/rester till pest och död. Jag kan därför inte ta i fruktrester och mår illa av dess närvaro. Det är besläktat med dem som tvättar sig hela tiden men jag vet inte vad det heter. Jag har däremot inga problem med att äta färdigskalat/skivat. Min Sambo får ofta göra detta åt mig eftersom jag inte klarar det själv.
Citera
2007-02-16, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Jag har faktiskt ett problem liknande fobi i vilket jag drar parallellen fruktskal/rester till pest och död. Jag kan därför inte ta i fruktrester och mår illa av dess närvaro. Det är besläktat med dem som tvättar sig hela tiden men jag vet inte vad det heter. Jag har däremot inga problem med att äta färdigskalat/skivat. Min Sambo får ofta göra detta åt mig eftersom jag inte klarar det själv.

Ja, då har de fått en kund i alla fall då, fast de är väl oskalade trots allt, skivorna i påsen menar jag.
En hel frukt är väl inte fruktrester? Nåja, OT...
Citera
2007-02-16, 19:49
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekev
Ja, då har de fått en kund i alla fall då, fast de är väl oskalade trots allt, skivorna i påsen menar jag.
En hel frukt är väl inte fruktrester? Nåja, OT...

Så länge jag kan konsumera hela produkten utan att lämna avfall är det ok för mig. Jag har samma problem med att skala potatis/morötter m.m. Undviker också att lämna mat och vill helst inte slänga mat heller. Klarar helt enkelt inte allt som räknas som kompost. Det enda jag står ut med någorlunda är äggskal och tepåsar. Fast jag är naturligtvis ganska unik i detta.
Citera
2007-02-16, 21:03
Medlem
vagators avatar
Minst prisvärda maten är utan tvekan beef jerky, med ett kilopris på ca 1000 kr.
Citera
2007-02-16, 21:29
Medlem
d_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Marabouchoklad med Bubblor! Vilket jävla skitsäljtrick! "Smälter i munnen!" vem fan bryr sig, smälter i min röv. Jävla marabou.

Det finns faktiskt fler upplevelser i mat än att bara stimulera smaklökarna. De få gånger jag köper mjölkchoklad blir det varianten med luftbubblor inuti. Om det finns tillgängligt vill säga. Jämför med att dricka Coca-Cola med och utan kolsyra. Vilken är godast? Kolsyra smakar inget men ger njutning på annat sätt. Precis som luftbubblor i choklad. Det är alltså konsistensen jag gillar, och inte det faktum att den "smälter" i munnen. När man har en bit i munnen känner man fördjupningarna om man låter tungan rulla över chokladen och själv tycker jag det är väldigt angenämnt! Dock är det givetvis subjektivt om detta är en så pass angenäm upplevelse att den är värd att betala mer för än vanlig choklad eller ej. Själv tycker jag det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in