2013-04-25, 21:13
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Inget illa menat, men är du tjock?

Haha, nä. Men jag tycker om glass. Glass kan jag äta mycket av, men en hel pizza får jag aldrig i mig, som en jämförelse.
Citera
2013-04-25, 21:15
Medlem
Schizofrenens avatar
Cherry Garcia

Finns den ens i Sverige?
Citera
2013-04-30, 12:55
Medlem
KitKatCookieDoughs avatar
Avstår från att testa Clever Cookies pga. det svala mottagandet. Blir Peanut Butter Cup som står på tur... höga förväntningar .

Citat:
Ursprungligen postat av Bohelmer
Åt Ben&Jerrys core dough-ble whammy. Inte sån skillnad mot halfbaked och cirka 10 kr dyrare.
Tycker inte heller att det var någon större skillnad; Whammy har delat upp allt medan Half baked rört ihop allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Cherry Garcia

Finns den ens i Sverige?
Butikerna verkar inte ha den i sortimentet längre, fanns för något år sedan iaf. Hann dock aldrig smaka .
Citera
2013-05-01, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Den är riktigt bra om man gillar jordnötter. Till och med vaniljglassen smakar jordnötter. En av mina favoriter.

Är det exakt samma som sälja i USA? Det är min favoritglass när jag köper i usa men är själva chokladbitarna med jordnötter exakt samma? Eftersom du skriver att det är en av dina favoriter antar jag du ätit den i usa också? (vill inte köpa om den inte är samma godis i, som i usa).
Citera
2013-05-01, 13:51
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Är det exakt samma som sälja i USA? Det är min favoritglass när jag köper i usa men är själva chokladbitarna med jordnötter exakt samma? Eftersom du skriver att det är en av dina favoriter antar jag du ätit den i usa också? (vill inte köpa om den inte är samma godis i, som i usa).

Har tyvärr bara ätit den i Sverige. Bitarna som är i är delade peanut butter cups. Om man jämför bilderna på glassen på den amerikanska och den svenska hemsidan ser de identiska ut. Jag tror inte att du kommer bli besviken om du testar
Citera
2013-05-01, 20:28
Medlem
Jackdawcrests avatar
Plockade upp en Half-Baked efter jobbet då jag inte hade ätit på 5 timmar. Kunde inte få i mig mer än drygt halva. Jag är inte riktigt mätt, men jag är inte hungrig och jag känner inte för att äta upp glassen.

Hur fan lyckas ni? Det är en halv liter glass vi talar om.
Citera
2013-05-02, 02:21
Medlem
VVCs avatar
Gillar B&J extra mycket för den krämiga konsistensen den har. All annan glass har en sån billig kristallig smak och smakar därför skit enligt mig.

B&J har en mjuk, hård smak som smälter mellan tänderna. Gb glass osv har ett crunchigt beteende när man biter på det.
Citera
2013-05-03, 17:24
Medlem
SuperSvinets avatar
jag diggar den med jordnötssmak på, det är som en rulle jordgubbsklet i mitten typ, vanilj på ena sidan och jordnötssmak på andra + jordnötter inlindat i choklad typ! knullar som fan i munnen
Citera
2013-05-03, 23:48
Medlem
Vilken är godast utav Fairly nuts, The vermonster och Caramel chew chew?
Citera
2013-05-04, 01:03
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Plockade upp en Half-Baked efter jobbet då jag inte hade ätit på 5 timmar. Kunde inte få i mig mer än drygt halva. Jag är inte riktigt mätt, men jag är inte hungrig och jag känner inte för att äta upp glassen.

Hur fan lyckas ni? Det är en halv liter glass vi talar om.

Det är inte sååå mycket glass. Tycker du om glass eller är det något du äter ibland när andan bara faller på?

Citat:
Ursprungligen postat av puttinuttigt
Vilken är godast utav Fairly nuts, The vermonster och Caramel chew chew?

Caramel chew chew.
Citera
2013-05-04, 18:26
Medlem
Glassen är säkert svin god. Men seriöst 50 kr för lite glass när man kan hälla i lite egna kakor om det är den smaken man vill åt.
Känns som att det är "status" nu bland tonåringar att äta lite ben n jerrys.
Citera
2013-05-04, 20:05
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idasuperstar
Glassen är säkert svin god. Men seriöst 50 kr för lite glass när man kan hälla i lite egna kakor om det är den smaken man vill åt.

Nej, vad bökigt det verkar. Ska du inte prova ett Cookie Dough ändå?

Citat:
Känns som att det är "status" nu bland tonåringar att äta lite ben n jerrys.

Kan ju också vara så att glassen är god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in