2012-11-29, 15:36
Medlem
Verdess avatar
Tänkte bara meddela att City Gross säljer glassen för 30 kr styck nu tills det tar slut. Står att de köpt in 400 pallar av härligheten så det är nog inte bara i min butik erbjudandet gäller. Står i senaste reklambladet
Citera
2012-11-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grymkheft

Märkesglass, folk är idioter som vanligt.

Kolla in mig, faan vad cool jag är som äter Ben&Jerrys skitglass där man verkligen kan känna allt socker på tungan.

Aa, för glass är det man köper om man vill spela cool/rik

Glassens smakkombinationer finns inte, förutom just B&J. Visst, den kostar en slant, men det är värt att unna sig ibland. När du köper biff istället för fläskfilé så är du cool eller? Nej. Det handlar om den speciella smaken och att unna sig det man gillar. Om det funnits ett annat märke med samma smaker så hade man ju köpt det istället, men nu är inte fallet så.
Citera
2012-11-30, 15:26
Medlem
WTtjackiss avatar
när man käkar ben & jerrys är det pengarna som smakar
Citera
2012-11-30, 23:49
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Tänkte bara meddela att City Gross säljer glassen för 30 kr styck nu tills det tar slut. Står att de köpt in 400 pallar av härligheten så det är nog inte bara i min butik erbjudandet gäller. Står i senaste reklambladet

Jo, min kille sa det och kom glatt hem med 2 st. Två stycken av de absolut tråkigaste; fairly nuts och chocolate macadamia. Rekommenderas icke.
Citera
2012-12-02, 11:12
Medlem
Ben och Jerry e gött det! Mina personliga favoriter är phish food samt chunky monkey.
Citera
2012-12-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashturken
Var i affären idag och såg att glassen alla ungdomar pratar om Ben & Jerrys kostade 50 kr för 500 ml dvs 100 kr per liter.

Tog mig för pannan och köpte 1 liter SIA Knäck för 19 kr istället.

Så över till min fråga hur fan lyckades Ben & Jerrys med konstsstycket att kränga glass för 100 kr per liter?

B&J har inte massa luft insprutat i sin glass som te x. GB. Där luften kan stå för 50% av innehållet. Tittar du på vad en GB 500ml väger ca 250 gram, mot B&J ca 440-500 gram. Eftersom glass mäts i liter, glöms det bort att en 500 ml glassförpackning kan väga olika mycket. Jag vill se att man mäter jämförpriset på glass i kilopris istället. Premiumsortimentet kommer vara dyrare, men skillnaden i jämförpris kommer inte vara lika stor som den är nu.
Citera
2012-12-08, 20:08
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Och vad är literpriset på typ en Magnum, 150:-?
Citera
2012-12-08, 22:51
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Och vad är literpriset på typ en Magnum, 150:-?

Magnum Classic

Volym/Vikt: 120 ml / 86 g
Pris: 20 kr

1000 ml ≈ 167 kronor /liter
1000 g ≈ 233 kronor /kilo
Citera
2012-12-21, 01:02
Medlem
vet någon om de här "fiskarna" i phish food-glassen går att få tag på separat?
Citera
2012-12-21, 02:21
Medlem
Taliban-Freuds avatar
Sjukt överskattad "glass", vad kostar de nu för tiden? Typ 55:-? Jag tycker den smakar FÖR mycket, och FÖR SÖTT!!!!!!!!! USCH. Jag tror helt ärligt att jag aldrig någonsin köpt Ben&Jerrys, ens för att smaka! Möjligtvis en gång för många år sen, men är rätt säker på att det var en kompis som bjöd.
Citera
2012-12-21, 03:18
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taliban-Freud
Sjukt överskattad "glass", vad kostar de nu för tiden? Typ 55:-? Jag tycker den smakar FÖR mycket, och FÖR SÖTT!!!!!!!!! USCH. Jag tror helt ärligt att jag aldrig någonsin köpt Ben&Jerrys, ens för att smaka! Möjligtvis en gång för många år sen, men är rätt säker på att det var en kompis som bjöd.

Hur kan du vara så säker på detta när du knappt ens verkar ha provat glassen?
Citera
2012-12-21, 03:30
Medlem
Taliban-Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Hur kan du vara så säker på detta när du knappt ens verkar ha provat glassen?

Jag har frågat folk jag känner vad glassen smakar osv, samt vad det tycker, enbart pga jag sett priset. Svaren jag fått har inte övertygat mig, samt att jag har för mig att det införskaffades två olika sorter då jag blev bjuden. Sjukt överskattad för >50kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in