• 9
  • 10
2023-01-30, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Pizza!

Så jävla svinaktigt. Smutsigt och inte nog med att degen bakas utan handskar så rengörs disken nästan aldrig. Jag skulle vilja se att pizzaställen runt om i landet börjar införa att man bakar pizzan med handskar för att slippa äckliga händer och ohygieniskt skit som kan hamna i maten.

Anmärkning: Jag uttalar mig inte för ALLA ställen men bara dom som jag vart på förr i tiden.
Haha, min farsa såg hur bagaren tappade degen på golvet (som var smutsigt) plockade upp den o fortsatte baka. Lite skit rensar magen, ni är så petiga..
Citera
2023-01-31, 21:37
Medlem
Venators avatar
Jag är helt klart allätare men det finns några saker jag undviker... Fläsk och fågel som inte kommer från svenska gårdar, dels för djurhållningen och dels för antibiotikan.

Jag väljer också bort varor på grund av onödiga tillsatser, som glutamat i Soldatens ärtsoppa och förtjockningsmedel i Findus majonnäs. De produkterna har jag slutat köpa. Undviker generellt halvfabrikat av samma skäl. Sedan är det väl inga skandalösa sanningar bakom de valen, men insikter.

Å andra sidan har jag också många gånger stått på en loge och styckat älg ihop med gubbar i blåställ med snusen inne och sett ett och annat älghår försvinna ner i köttkvarnen men det har aldrig bekommit mig det minsta - vilt från det egna jaktlaget är favoritmat.
Citera
2023-01-31, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det där med katter och pizzeria är en av de mest kända vandringssägnerna.

Plus den att invandrare byter upp parketten och planterar potatis i hålet. Så gjorde dom hemma i sin jordgrotta.

Ja , bara trams.....hørt det samma med kinesresturanter
Citera
2023-01-31, 21:59
Medlem
Halal
Citera
2023-01-31, 22:04
Medlem
har hørt dom bruker ferjstoff från løss i till ex rød godis och dansk korv
Citera
2023-02-15, 12:44
När jag fick reda på att sunkhak och billiga turkpizzerior köpte stulet kött som någon a-lagare snattat höjde jag inte nämnvärt på ögonbrynen.

När jag fick klart för mig att köttet i de flesta fall inte var stulet utan helt enkelt uppfiskat från containrar utanför butiker så slutade jag helt att äta på ställen som inte drivs av rasisternas kompisar.
Citera
2023-02-15, 14:20
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Halal
Ja slakt utan bedövning? Undviker både halal och kosher. Samma metod.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in