Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacken
Det var ju så jag tänkte, men det är lite svårt ändå att veta vart man ska vända sig ibland.
och är det ett ämne som på något sätt är otillåtet eller oönskat utan att det står i reglerna så är det ännu viktigare om det är ett inlägg vars innehåll jag själv är intresserad av att läsa en anledning.
det är bra att du förstår att min mening med att jag tar upp detta inte är att gnälla över att en tråd har slängts utan hur man anpassar sig till regelverket på bästa sätt
Huvudregeln är ju att alltid kontakta den som slängt tråden, ifall man inte vet så är det enklaste att ta uteslutningsmetoden.
Det vill säga, du frågar alla moderatorer inom ämnesgränsen, någon måste ha slängt den.
Jag skulle
tro att det handlar om ett ämne som redan avhandlats eller finns en uppsjö trådar om på forumet.
Det är inget vidare att inte skriva anledningen i tråden men ibland ryker det av bara farten.
En av anledningarna varför man skriver ut i tråden är ju också att upplysa ifall det är ett regelbrott, en dubbelpost eller bara rent trams.
Det är svårt att ändra på sig ifall man aldrig blir upplyst om vad man gör för fel.
Varför man ska skicka pm istället för att starta trådar och dylikt över en kastad tråd är för att underlätta för forumet.
Att ha tvåhundra trådar om kastade trådar gör ju ingen glad, att debattera i tråden varför man fått ett inlägg slängt är inte heller särskilt produaktivt gentemot topic som diskuteras eller snällt mot trådskaparen.
Därför bör du och skall du i första hand skicka ett pm till moderatorn som kastat din tråd.
Hoppas det klarnade något. =)
/Moderator Ladida.