• 2
  • 3
2007-03-30, 00:12
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Fick mina skivor idag, i helgen blir det UNIX-installation, provade Solaris 7 för x86 när den kom, tyvärr sög hårdvarustödet appung, förhoppningsvis har det förbättrats, iaf om man ska tro HCL.

Fick mina i tisdags. Blir att testa i helgen här med. Ska bli intressant.
Citera
2007-03-30, 14:11
Medlem
nxstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acura
Nu är du allt ute och cyklar. Solaris 10 är inte alls javabaserat men innehåller en hel del java utvecklingsverktyg och standard arbetsmiljön heter Java Desktop System. Men detta har inget med att det skulle vara skrivet i java att göra. Dessutom så körs java på en virtuell maskin och är långsamt och lämpar sig därför inte att skriva OS-specifika komponenter utan program där kompabilteten är viktigare än prestandan.

En liten intressant grej är ju att man numera faktiskt kan skriva drivrutiner i java till solaris om man nu tycker att det skulle vara en bra idé.
Citera
2007-03-30, 18:12
Moderator
rancors avatar
Vill bara uppmana alla att inte använda shipit för att t.ex. ta hem Ubuntu om det inte är absolut nödvändigt då det är bättre för Canonical och linuxvärlden att lägga pengarna på utveckling än att använda dem för porto och cd-skivor.

Har man möjlighet att ladda ner och bränna eller gå till en kompis och "låna" deras uppkoppling är det mycket bättre och i slutändan får man en bättre produkt
Citera
2007-03-30, 18:32
Medlem
midnighttrains avatar
fick mina solarisskivor nu i veckan.. tog över en månad för det att komma fram. dock osäker om jag ska installera det.. får se om jag hittar någon maskin som jag kan testa det med.
Citera
2007-03-30, 19:22
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Vill bara uppmana alla att inte använda shipit för att t.ex. ta hem Ubuntu om det inte är absolut nödvändigt då det är bättre för Canonical och linuxvärlden att lägga pengarna på utveckling än att använda dem för porto och cd-skivor.
Är inte alls insatt i detta med shipit och liknande, men är det verkligen så att varje skiva de skickar ut kostar dem pengar? Har fått för mig att de löst finansieringen på något smart sätt, men vid närmare eftertanke låter det inte korrekt.
Citera
2007-03-31, 01:25
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Är inte alls insatt i detta med shipit och liknande, men är det verkligen så att varje skiva de skickar ut kostar dem pengar? Har fått för mig att de löst finansieringen på något smart sätt, men vid närmare eftertanke låter det inte korrekt.

Oavsett så är porto från Tyskland eller USA inte gratis och någon måste betala för frakt och CD-skivor
Citera
2007-04-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Oavsett så är porto från Tyskland eller USA inte gratis och någon måste betala för frakt och CD-skivor

Ja det är Mark Shuttleworth eller vad han nu heter, som står för fiolerna.
Och om man har ett speciellt syfte eller tillfälle i åtanke, där man tänkte ge ut en större mängd skivor så är det naturligtvis trevligt med pressade och inslagna skivor.... men om man bara själv tänkte lajja lite käckt med operativet så är det som sagt förkastligt att slösa deras resurser på att skicka en skiva från utlandet.
Citera
2007-04-01, 15:13
och det är 110 % gratis ?
Citera
2007-04-01, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
och det är 110 % gratis ?
120% om du vill... beställ det bara!

/Umut
Citera
2007-04-04, 20:42
Medlem
Zleepings avatar
Fick mina solaris skivor hem i måndags. Det tog minst sagt ett tag, nu håller jag på att installera det i VirtualBox
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in