2007-01-28, 16:24
Bannlyst
Slösurfade lite igår, googlade på ordet "nyrik" och hittade den här bloggen http://generation8.blogg.se
Killen går sista året på gymnasiet, hans familj äger ett slott någonstans i Uppland. Föräldrarna har varit borta flera månader och de har dåligt med pengar. De säljer av tavlor och andra värdeföremål för att undvika konkurs. Han spyr galla på vanligt folk för mig så luktar de nyrik långväg. Finns de någon sanning i de han skriver eller är de bara en bluff?
Och vem är de?
Citera
2007-01-28, 17:30
Medlem
Efter att ha läst hela bloggen och kollat lite historik på alla slott i uppland så måste jag säga att det är bluff. Det verkar inte finnas något slott som passar in åp hans beskrivningar. Area och ålder och sånt. Att killen säljer en bok av "Linneaus med taffliga teckningar av växter i" eller va fan han skriver måste va skitsnack. Han leker kultiverad men vet inte vem Linné är? Och sen då han börjar yra om att flygplanen har börjat flyga över deras slott igen, "de gjorde dom aldrig näör pappa va hemma." Då börjar det verka helt bluffat. Om han nu är så himla inne på att behålla godset i släkten och ser ner på vanligt folk så verkar det skumt att han bloggar. De är ju svensson om nått.
Citera
2007-01-28, 21:22
Medlem
Kalle på Spånges avatar
Vilken planet lever den människan på? och i vilket årtionde? Köpte en glassbil, snöt betjänten på 54000:-, sköt en sextaggare...allt på samma förmiddag!!!

Antagligen skriven av arbetslös som går på vuxendagis och producerar små dagliga essäer för att få sitt uppehälle.
Citera
2007-01-28, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle på Spånge
Vilken planet lever den människan på? och i vilket årtionde? Köpte en glassbil, snöt betjänten på 54000:-, sköt en sextaggare...allt på samma förmiddag!!!

Antagligen skriven av arbetslös som går på vuxendagis och producerar små dagliga essäer för att få sitt uppehälle.
Du har nog rätt
En arbetslös 20-årig osäker kille antagligen från landet som genom google hittar lite information om överklassen som bor på slott. Försöker visa sig "adlig" och föraktade mot svenssons. Blir bara patetiskt av allting tycker jag. Inget fel att ha goda ekonomiska resurser, credit till de som har lyckats. Men som alltid ge fan i att flasha med pengarna. Återhållsamhet, noga övervägande när investeringar görs och ödmjukhet tack!
Plus aldrig någonsin se ner på folk med mindre pengar och aldrig prata om pengar!

Men cred ändå till bloggaren de är kul att läsa och de händer mycket intressant på slottet
Citera
2007-01-29, 06:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle på Spånge
Ironi?
Citera
2007-01-29, 11:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Är det inte väldigt uppenbart att det rör sig om något slags mildare satir?

Jag tyckte att det var underhållande och påfallande välskrivet. Dessutom många gånger träffande.
Citera
2007-01-29, 11:50
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tyckte att det var underhållande och påfallande välskrivet. Dessutom många gånger träffande.

Men det är för att han är överklass som han kan uttrycka sig så väl.

Citat:
Snön ligger djup i parken. Här och var syns de spröda spåren efter en mus som skräckslaget kilat mellan några drivor, rädd för att en rovfågel ska hinna ta den. Jag är precis likadan. Skräckslagen!
Jag tippar på författarambitioner som kommit ut i bloggform. Sant eller ej, det saknar inte underhållningsvärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in