2009-03-07, 17:14
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie

Att det var samma vapen är ju heller inget bevis att det bara var en som sköt? Ett erkännande är inget bevis, särskilt när man ser hur han tidigare ljugit. Ord från någon som Arklöv skall nog tas med en stor nypa salt.
Exakt min poäng! Och ord från BSK:are skall tas med ännu mer salt. Dessutom är ju hela poängen med brödraskap att man gör saker i samförstånd, tills man åker fast, då har ingen gjort något och alla skyller på de nya provmedlemmarna!
Citat:
I det andra fallet skedde ett mord bland kriminella i en minst sagt kriminell miljö. Och du kan väl knappast säga att det är 100% klarlagt att alla hade en del i själva mordet?
Det kan ingen säga om Malexander heller, det var just därför jag valde att jämföra dem två! Men på gatan talas det en hel del om att det finns fler inblandade och att det var fel person som blev dömd för själva sticket, är det inte lite konstigt att straffen blev ordnade efter hierarki? Den som hade varit med längst av de "skyldiga" fick kortast straff?
Citat:
Tyvärr, för det hade nog inte skadat om några fick långa fängelsestraff.
Där är vi helt överrens, de borde alla fått livstid, eftersom de ändå är skräp och med 100% kommer att hitta på nya olagligheter när de kommer ut, faktum är väl att en av de inblandade redan hittat på en dumhet när han gick loss, hörde något om någon knivhuggning?
Citera
2009-03-08, 09:53
Medlem
janepetrines avatar
Citat:

Du får ursäkta mig. Men en jämförelse med de två fallen är svåra att göra. I det ena fallet är de två poliser som blev mördade när de skötte sitt jobb.

I det andra fallet skedde ett mord bland kriminella i en minst sagt kriminell miljö. Och du kan väl knappast säga att det är 100% klarlagt att alla hade en del i själva mordet?

Tragiskt det som hände, verkligen. Men i dessa miljöer blir det ofta betydligt svårare för rätten att avgöra. Tyvärr, för det hade nog inte skadat om några fick långa fängelsestraff.

Inte för att vara ironisk men mej veterligen finns det inte skilda lagar vad det gäller mord eller olika bevisvärden vad det gäller poliser ( oavsett om dom är i tjänst eller ej ) och övrig befolkning. Bara skilda sätt att tillämpa lagen. Rättsväsendet är ett lotteri beroende av Polisens, Åklagaren och Domares kompetens. Sedan får vi inte glömma medias makt och den allmänna opinionen. Jag tycker självklart att det är en försvårande omständighet om man avrättar två poliser och det visar ju sig i straffen.
Citera
2009-03-08, 10:51
Medlem
janepetrines avatar
[quote=FÖRBANNADE_P]Exakt min poäng! Och ord från BSK:are skall tas med ännu mer salt. Dessutom är ju hela poängen med brödraskap att man gör saker i samförstånd, tills man åker fast, då har ingen gjort något och alla skyller på de nya provmedlemmarna!
Det kan ingen säga om Malexander heller, det var just därför jag valde att jämföra dem två! Men på gatan talas det en hel del om att det finns fler inblandade och att det var fel person som blev dömd för själva sticket, är det inte lite konstigt att straffen blev ordnade efter hierarki? Den som hade varit med längst av de "skyldiga" fick kortast straff?
Där är vi helt överrens, de borde alla fått livstid, eftersom de ändå är skräp och med 100% kommer att hitta på nya olagligheter när de kommer ut, faktum är väl att en av de inblandade redan hittat på en dumhet när han gick loss, hörde något om någon knivhuggning?[/QUOTE]

Ang. att det var fel person som dömdes för själva sticket som du skriver. Personen ifråga dömdes till tio års fängelse i TR men frikändes helt i HR. Alltså har ingen dömts för detta.
Personen som inledde mordet med att slå ner Håkan bakifrån (när han satt på armstödet på soffan) så att han hamnade liggandes medvetslös i soffan ( dömdes för bla grov misshandel, skyddande av brottsling, narkotikabrott, stöld samt olovlig körn. till tre års fängelse ) så att ”nästa” gärningsman sticker kniven i levern på honom ( någon skär honom för övrigt också uppe på huvudet samt skär upp honom längs hela ansiktssidan, en enl. resande, en sk. grimma ). Därefter tar tredje man över och slår en kofot rakt i pannan på honom ( trots att Håkan då är både medvetslös och knivhuggen ), denna person erkände och dömdes till sluten rättspsykisk vård med särskild utskr.prövn. Enl. mitt och även Åklagarens mening ett brott begånget i samförstånd, men det gick ju inte att bevisa pga. att ingen talar. Kan någon svara mig på, är detta då ett uppklarat mord?? Det finns helt klart inte med på listan över ouppklarade mord som Kriminalkanalen.se sammanställt.
http://www.kriminalkanalen.se/2009/02/25/olosta-mord-hela-listan/

Personen som dömdes till tio år av TR hann bara vara ute tre mån. innan han knivskar en ny person och dömdes till ett års fängelse för detta. Flera av dom andra inblandade är idag frihetsberövade.
Citera
2009-03-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
Inte för att vara ironisk men mej veterligen finns det inte skilda lagar vad det gäller mord eller olika bevisvärden vad det gäller poliser ( oavsett om dom är i tjänst eller ej ) och övrig befolkning. Bara skilda sätt att tillämpa lagen. Rättsväsendet är ett lotteri beroende av Polisens, Åklagaren och Domares kompetens. Sedan får vi inte glömma medias makt och den allmänna opinionen. Jag tycker självklart att det är en försvårande omständighet om man avrättar två poliser och det visar ju sig i straffen.

Mord är mord. Men värdering av bevisen blir ju olika beroende på omständigheterna.
Citera
2009-03-08, 16:15
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Mord är mord. Men värdering av bevisen blir ju olika beroende på omständigheterna.
FÖRBANNAT JÄVLA SKITSNACK!
Citera
2009-03-10, 00:51
Medlem
MahaKalis avatar
Ganska sjukt stället igentligen. En hel bunt som blivit mördade där.

Ändå har en hel del försvunnit - innan lidl tillkomm fanns där 2-3 "verkstäder" som näst intill öppet handlade med diverse illegala substanser och liknande.

Min farfar hade bilverskad i (en av de blåa byggnaderna som finns kvar) i 30 års tid, efter att han diagnostiserats med cancer under slutet av 80-talet så började han avveckla sina företag i det området. Därefter började diverse pack flytta in.

Jag har mer eller mindre växt upp på ångpannegatan eftersom min far hade sitt åkeri där. En och annan idiot stötte man på kan jag säga!

Det värsta jag var med om där var att hitta en bomb placerad vid låset på en av portarna. 3 orangea rör med en vit massa i och en sprängpatron med tjärstubin.

Min far la undan den och sa "den kan vi smälla av på landet"

När morsan fick reda på det i egenskap av polis så flippade hon! Hela området spärrades av och en bombgrupp med en bombrobot skickade dit

Jag o farsan blev förhörda, farsan fick en utskällning eftersom han flyttat p den och dragit ur sprängpatronen.
Citera
2009-03-10, 19:12
Medlem
Inkomsbringande verksamhet

Häktades för mord - kräver skadestånd
Den 20-åriga kvinnan häktades misstänkt för inblandning i det brutala mordet i Brödraskapet Wolfpacks lokal på Ångpannegatan i Göteborg.
Förundersökningen mot henne lades senare ner och nu kräver hon skadestånd för sitt lidande.
Enligt hennes advokat har hon mått oerhört dåligt och utsatts för både hot och påtryckningar.

http://www.gt.se/nyheter/1.1493267/haktades-for-mord-kraver-skadestand

Femte personen som har funnet en inkomstkälla i det här.
Citera
2009-03-11, 00:18
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Voice
Den 20-åriga kvinnan häktades misstänkt för inblandning i det brutala mordet i Brödraskapet Wolfpacks lokal på Ångpannegatan i Göteborg.
Förundersökningen mot henne lades senare ner och nu kräver hon skadestånd för sitt lidande.
Enligt hennes advokat har hon mått oerhört dåligt och utsatts för både hot och påtryckningar.

Oj.oj Den ende förutom Håkan på vilken man påträffade Håkans blod och som sedan åkte med dom dömda ( i samma bil ) upp till Skepplanda på efterfest ( jag tror inte för en sekund att hon är skyldig till något annat än dumheten att varit på fel plats samt att åkt med på efterfest ). Att man inte funnit blod på någon annan är en gåta då Håkan knappt hade en bloddroppe kvar i kroppen och att enl. en källa skall man varit 4-5 man att bära ut och dumpa honom på gårdsplanen med byxorna neddragna till knäna.
Citera
2009-03-11, 03:21
Medlem
SpasticOphelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Voice

Inkomstkälla? Klart fan tjejen skall ha ersättning om hon oskyldigt frihetsberövats!
Citera
2009-03-11, 20:02
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpasticOphelia
Inkomstkälla? Klart fan tjejen skall ha ersättning om hon oskyldigt frihetsberövats!

Hon är inte så oskyldig den vidriga lilla flickan
Citera
2009-03-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konspiration
" I helvete! Vem fan sätter en kniv i någon?

Varför i helvete ska man ha kniv, om man inte är ute efter att Kniva nån, eller äta?
Senast redigerad av General1978 2009-03-16 kl. 23:52.
Citera
2009-04-19, 18:40
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
22 April har jag för mig att någon av de som mördade Håkan släpps från fängelset? Vad kommer att hända med honom nu? Kan han visa sig öppet på gatan efter en sådan här grej? Verkar ju som det gick bra för en av dem att gå öppet på gatan. Jag tänker på han som högg ner nån på järntorget. Men han kanske var oskyldig till mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in