Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
I förgår den 5 juni dömdes K**n* A***sen till 1 års fängelse för grov misshandel av en kille i Hammarkullen ( han hade knivskurit honom i ansiktet ) som råkade gå förbi bilen han (Kenny) vistades i. Skall kvarstanna i häktet med restriktioner . K.A är en mycket snäll kille enl. mamman . Fan tro`t
Ryktet säger att offret var en bror till en i den sk. B*W ligan.
K.A Skaffar sig mer och fler vänner. Tingsrättsmål nr B 4422-08

Fick han domen direkt efter rättegången? Du har ju tidigare skrivit att rättegången skulle hållas den 5e juni, borde inte dom komma en vecka efter då?
Där ser ni hur mycket politikernas vallöften betyder, samtliga borgeliga partier, hade med en kraftig höjning av fängelse straffen, speciellt på våldsbrott i sina valmanifästen!!!
Grov misshandel hade innan valet 2006 en straffskala på 1-6års fängelse, och vad jag vet är den fortfarande det! Den borde ju rimligt vis vara höjd nu två år efter valet, till minst 3-10årsfängelse, men det är den inte!!! Att domarna alltid dömer lägsta möjliga straff gör ju straffskalan bara ireterande, när den aldrig ändå tillämpas...
Så vad har vi lärt oss av det här nu då? Jo samtliga borgerliga partier ljög i sina vallöften om höjda straff för våldsbrott!!!