2008-05-17, 18:57
  #181
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Voice
Ingen som vet var den där kniv viftande tattaren har har hittat på nu senast ( 30 mars ) och vad han sysslar med nu. Intressant att veta om stan ( Göteborg ) är en säker plats för tillfället.
Fungerar det som det brukar så sitter han väl hemma oss mamma nu. Hon var ju den han mest saknade under föregående häktningstid.
Citera
2008-05-28, 11:08
  #182
Medlem
janepetrines avatar
Som det kan bli

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=423342

Har ju tidigare skrivit om K.A. ( 24 åringen som ”åtminstone” närvarade vid mordet på vår son Håkan på Ångpannegatan den 27/1 2007 ) och som numer sitter häktad för grov misshandel och där datum för åtal är ( enl. TR ) satt till 30 maj. När han friades i Hovrätten så skyllde han på att medlem/medlemmar i BSK tvingat honom att ta på sig skulden, Nu när hans drog och alkoholpåverkade släkting kör av vägen med nämnda person som passagerare, brodern dör och övriga blir olika allvarligt skadade, så riktar man återigen misstankarna mot Brödraskapet och dessutom även mot HA. ( det här är ta mig fan sanslöst )
Anledningen kan man ju bara spekulera i ( men rykten har nått mig om att nämnda K.A . har förhört sig om möjligheten att kräva skadestånd för olyckan ) Han kanske har hittat ett nytt sätt att försörja sig på ( han beg. 400 000 efter frikännandet i HR ) Men nu är det ju hans egna släkting som har kört. Snart har han väl inga vänner kvar.
Citera
2008-05-28, 21:34
  #183
Medlem
Påstår han att BSK eller HA skulle ha micklat med bilen för att för att BSK skulle tvingat han att ta på sig mordet,och att han sen inte gjorde det ???????????
Citera
2008-05-29, 00:17
  #184
Bannlyst
Flertal saker är inget nytt för dom insatta. Men här har man klivit över gränsen rejält mot HA och BSK. Att 2 resandeungar K:A och P.S förr M.

skyller mordet på Ångpannegtan på BSK samt delvis på HA. K.A frikändes i Hovrätten. Det är en skymf mot Håkans närstående. HA kände Håkan mkt väl
genom tattuerarstugan på stigbergsbacken och skulle aldrig göra detta, eller trixa med den bil han körde i diket, där han tillsammans med P. S förr M

skylde på att någon av dem trixat med bilen, K.A storebror avled vid det tillfälle, sedan begär K.A skadestånd på topp. Kan det vara sjukare! nej!!

Sätt ner foten nu ni som blivit m isstänkta för detta gör ni alla en tjänst framförallt anhöriga till Håkan och Håkan själv! Tack för ordet!
Citera
2008-05-29, 19:57
  #185
Medlem
janepetrines avatar
För att återgå till tråden;
Mord på Hisingen Göteborg! stäng klubbarna!
Vad har hänt efter mordet på Håkan , blev klubbarn av med sina lokaler, ja det var ju en av konsekvenserna när några totalt pantade personer ger sig på en helt oskyldig som av en eller annan anledning råkar befinna sig i deras sk. Klubblokal, man fick stänga ner hela skiten pga att ett antal påtända idioter ger sig på att mörda en person i sina egna lokaler, inte nog med det, man losade intäkter. Blev av med lokaler , skapade osämja mellan dom olika sk klubbarna. För mej som far till Håkan så är det bara en stor förlust. Ge mej ett svar - Hur går det för dessa som ställt till med detta ???????
Citera
2008-05-30, 19:38
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
För att återgå till tråden;
Mord på Hisingen Göteborg! stäng klubbarna!
Vad har hänt efter mordet på Håkan , blev klubbarn av med sina lokaler, ja det var ju en av konsekvenserna när några totalt pantade personer ger sig på en helt oskyldig som av en eller annan anledning råkar befinna sig i deras sk. Klubblokal, man fick stänga ner hela skiten pga att ett antal påtända idioter ger sig på att mörda en person i sina egna lokaler, inte nog med det, man losade intäkter. Blev av med lokaler , skapade osämja mellan dom olika sk klubbarna. För mej som far till Håkan så är det bara en stor förlust. Ge mej ett svar - Hur går det för dessa som ställt till med detta ???????

Herrejävlar

Hur i helvete kan man klara av att reta upp både Albaner R&W och BSK och ändå inte torska dit??
Alltså få deras lokaler stängda. Då är man fanimej duktig.
Sanera gasaremsan
Citera
2008-05-31, 21:02
  #187
Medlem
[quote=janepetrine]För att återgå till tråden;
Mord på Hisingen Göteborg! stäng klubbarna!
Vad har hänt efter mordet på Håkan , blev klubbarn av med sina lokaler, ja man fick stänga ner hela skiten pga att ett antal påtända idioter ger sig på att mörda en person i sina egna lokaler, inte nog med det, man losade intäkter. Blev av med lokaler , skapade osämja mellan dom olika sk klubbarna. QUOTE]

Är det verkligen ingen mer än jag som förundras över detta ???????????
Att detta blev börja till slutet för Ångpannegatan med omnejd.
Dom här är dom första lyckats skita minst tre olika organisationer på näsan och lyckats komma undan med det. Då undrar jag vad den här sk. Ledaren för Tigrarna ( A** ) har gjort för att sitta så i skiten. Kolla på tråden ” Planerat attentat i Göteborgs undre värld”
Citera
2008-06-02, 12:55
  #188
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redermo
Knivskärning? På vem av dem?

Rättegång för K.A. i Tingsrätten sal B den 5/6 kl. 09.00
Gäller knivskärning på Hammarkulletorget den 30/3 i år.
Killen skall ha blivit skuren rakt över ansiktet ( vilket även Håkan också blev )
Citera
2008-06-05, 20:29
  #189
Medlem
janepetrines avatar
?????????

Idag ringde åklagaren och meddelade oss att läkarna på det hospital som T.C tillbringar sin tid på för mordet på Håkan, begär ytterligare 5 permissioner för honom samt som grädde på moset att han skall få frigång på sjukhusområdet. Han har enl. åklagaren redan haft 3 permissioner.Han dömdes 21 september 2007 till rättpsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning, och som jag ser det så är han redan på väg ut.
Så här fungerar tydligen det svenska rättsystemet.
Kan det här vara rätt och riktigt ??????
Svårare än så här är det tydligen inte att komma ifrån en morddom.
Citera
2008-06-07, 21:49
  #190
Medlem
janepetrines avatar
ojojoj

Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
Rättegång för K.A. i Tingsrätten sal B den 5/6 kl. 09.00
Gäller knivskärning på Hammarkulletorget den 30/3 i år.
Killen skall ha blivit skuren rakt över ansiktet ( vilket även Håkan också blev )

I förgår den 5 juni dömdes K**n* A***sen till 1 års fängelse för grov misshandel av en kille i Hammarkullen ( han hade knivskurit honom i ansiktet ) som råkade gå förbi bilen han (Kenny) vistades i. Skall kvarstanna i häktet med restriktioner . K.A är en mycket snäll kille enl. mamman . Fan tro`t
Ryktet säger att offret var en bror till en i den sk. B*W ligan.
K.A Skaffar sig mer och fler vänner. Tingsrättsmål nr B 4422-08
Citera
2008-06-07, 22:07
  #191
Medlem
FÖRBANNADE_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janepetrine
I förgår den 5 juni dömdes K**n* A***sen till 1 års fängelse för grov misshandel av en kille i Hammarkullen ( han hade knivskurit honom i ansiktet ) som råkade gå förbi bilen han (Kenny) vistades i. Skall kvarstanna i häktet med restriktioner . K.A är en mycket snäll kille enl. mamman . Fan tro`t
Ryktet säger att offret var en bror till en i den sk. B*W ligan.
K.A Skaffar sig mer och fler vänner. Tingsrättsmål nr B 4422-08


Fick han domen direkt efter rättegången? Du har ju tidigare skrivit att rättegången skulle hållas den 5e juni, borde inte dom komma en vecka efter då?

Där ser ni hur mycket politikernas vallöften betyder, samtliga borgeliga partier, hade med en kraftig höjning av fängelse straffen, speciellt på våldsbrott i sina valmanifästen!!!

Grov misshandel hade innan valet 2006 en straffskala på 1-6års fängelse, och vad jag vet är den fortfarande det! Den borde ju rimligt vis vara höjd nu två år efter valet, till minst 3-10årsfängelse, men det är den inte!!! Att domarna alltid dömer lägsta möjliga straff gör ju straffskalan bara ireterande, när den aldrig ändå tillämpas...

Så vad har vi lärt oss av det här nu då? Jo samtliga borgerliga partier ljög i sina vallöften om höjda straff för våldsbrott!!!
Citera
2008-06-07, 22:44
  #192
Medlem
janepetrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FÖRBANNADE_P
Fick han domen direkt efter rättegången? Du har ju tidigare skrivit att rättegången skulle hållas den 5e juni, borde inte dom komma en vecka efter då?

Där ser ni hur mycket politikernas vallöften betyder, samtliga borgeliga partier, hade med en kraftig höjning av fängelse straffen, speciellt på våldsbrott i sina valmanifästen!!!

Grov misshandel hade innan valet 2006 en straffskala på 1-6års fängelse, och vad jag vet är den fortfarande det! Den borde ju rimligt vis vara höjd nu två år efter valet, till minst 3-10årsfängelse, men det är den inte!!! Att domarna alltid dömer lägsta möjliga straff gör ju straffskalan bara ireterande, när den aldrig ändå tillämpas...

Så vad har vi lärt oss av det här nu då? Jo samtliga borgerliga partier ljög i sina vallöften om höjda straff för våldsbrott!!!


På din fråga om han fick domen direkt
Svar ja ( enl. åkl. i mordrättegången ang. Håkan )

och ang. straffpåföljden så skall han även vart åtalad för grov olovlig körning och rattfylleri under påverkan av narkotika, enl. handlingarna från TR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in