2007-07-19, 14:09
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Alla har inte samma förutsättningar. Många kanske skriver sina första internet-inlägg på FB? Ska inte alla ha samma rätt att få sin röst hörd?

(...)

Att inleda en tråd med att hänvisa till en artikel är ett ypperligt sätt, anser jag. Orsaken att man vill debattera något är ofta att man har fått reda på något. Något som kanske upprör en. Detta "något" är inte sällan något som man sett på TV, hört via någon annan eller läst i tidningen. Och för att ge stadga åt sin åsikt är väl en länk till artikeln den bästa grund som kan tänkas? Jag förstår inte denna ovilja till att hänvisa till artiklar.
Nej, alla har inte samma förutsättningar, men jag efterlyser inga höga krav. Jag tycker också att det är ett bra sätt att inleda en debatt genom att hänvisa till en artikel. Utöver det handlar det egentligen om två saker.

1) Kort redovisa vad det handlar om så att de som läser tråden får en uppfattning om vad det handlar om.

2) Kort tala om VAD i artikeln man vill diskutera eller kort framföra en åsikt i ämnet för att styra upp diskussionen.

Vissa artiklar kan vara rätt självsägande vad diskussionen ska handla om medan andra artiklar går att diskutera ur många perspektiv. Därför är det bra om debattören med några egna ord styr upp diskussionen.

PS. Du svarar mig med "ni" när du talar om moderatoråtgärder. Jag vill bara nämna att jag avgick som moderator för en tid sedan, för att inga missförstånd ska uppstå
Citera
2007-07-19, 14:10
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Jag ska sluta gnälla. Det problemet är löst. Och jag förstår era resonemang. Det blir RP.s istället från och med nu. Jag har dock aldrig haft för avsikt att sabotera diskussionerna.

Så nu kan vi ta den här diskussionen till en högre nivå.

Varför är du så barnslig ? Är det inter bättre med en seriös debatt istället för att ett barns åsikter inte passar frågeställningen.

Sen vet jag inte vad du har emot mig, även du kan debattera seriöst när du vill. Jag har inget emot dig förutom när du är lite barnslig.

Jag är 40 + och förutsätter du är 18 + dvs vuxen, kan vi hålla detta på en sansad nivå, jag vill inte att du eller jag ska gå i klinch pga meningsåsikt. Jag repeskterar dina inlägg då du är seriös hoppas du kan respektera mina inlägg då jag försöker vara någorlunda seriös

Med hopp om världsfred.

MvH

BF
Citera
2007-07-19, 14:12
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jag uppmanar alla som är missnöjda med omorganisationen att uppmärksamma moderatorerna på när sk. regelbrott begås.

Istället för att som Maeglin gnälla i trådarna trycker ni på varningstriangeln och påpekar för moderatorerna vari regelbrotten består. Eftersom det påstås att åsikter inte censureras innebär det att även de värst tramsande kramarna omfattas av regelverket.

Tryck på varningstriangeln hur mycket du vill, din jävla papphatt.

Moderatorerna skall klappa er på huvudet och vara dagisfröknar så fort ni bölar loss och seriösa användare skall i tråd upp och tråd ner ta emot beskyllningar trollande och det ena med det fjärde. Bebisfasoner från ett gäng dramaqueens och posörer.

Ni kan köra upp er jävla "yttrandefrihet" dit solen inte skiner och sen skita ut den i nån avkrok av internet varifrån man inte längre hör er gnälla...
Citera
2007-07-19, 14:13
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen

Med hopp om världsfred.

MvH

BF

Ok! Kan du då vänligen försöka avhålla dig från att antyda saker om mitt ursprung?

Om så, så lovar jag att börja behandla dig bättre. ..jag kan medge att jag varit otrevlig.
Citera
2007-07-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Ni kan köra upp er jävla "yttrandefrihet" dit solen inte skiner och sen skita ut den i nån avkrok av internet varifrån man inte längre hör er gnälla...

Exempel på av admin godkänd debatteknik. Däremot är det inte tillåtet med ord som "kamelknullare".
Citera
2007-07-19, 14:17
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Tryck på varningstriangeln hur mycket du vill, din jävla papphatt.

Moderatorerna skall klappa er på huvudet och vara dagisfröknar så fort ni bölar loss och seriösa användare skall i tråd upp och tråd ner ta emot beskyllningar trollande och det ena med det fjärde. Bebisfasoner från ett gäng dramaqueens och posörer.

Ledsen och kinkig? Kände du dig träffad?

Vilka är de där seriösa debattörerna du talar om? Inga seriösa debattörer blir beskyllda för trollande.

Det här är förresten ett bra bevis på en debatteknik som är fortsatt tillåten på I&I. Att börja debattera saker som inte riktigt hör till ämnet och gärna försöka göra folk upprörda.
Citera
2007-07-19, 14:20
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Ok! Kan du då vänligen försöka avhålla dig från att antyda saker om mitt ursprung?

Om så, så lovar jag att börja behandla dig bättre. ..jag kan medge att jag varit otrevlig.

Japp, det lovar jag dig, riktigt barnsligt från min sida, det vill jag be om ursäkt om ! Jag tror du är en riktigt trevlig prick privat !
Citera
2007-07-19, 14:20
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Exempel på av admin godkänd debatteknik. Däremot är det inte tillåtet med ord som "kamelknullare".

Du kan få knulla med min kamel om du vill, ditt jävla bokstavsbarn.

Jag förtår inte att någon orkar bemöta ert larv längre, och än mindre sitta här med några jävla silkesvantar och försöka lyssna på era "argument" Om det är så jävla illa på Flashback så kan ni dra åt helvete. Ni kommer inte vara särskilt saknade.
Citera
2007-07-19, 14:22
Medlem
Citat:

Jag förtår inte att någon orkar bemöta ert larv längre, och än mindre sitta här med några jävla silkesvantar och försöka lyssna på era "argument" Om det är så jävla illa på Flashback så kan ni dra åt helvete. Ni kommer inte vara särskilt saknade.

Ignatius hör alltså till de "seriösa" debattörer som admin ville gynna när han införde nya regler för I & I. Herrejösses!
Citera
2007-07-19, 14:23
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ledsen och kinkig? Kände du dig träffad?

Vilka är de där seriösa debattörerna du talar om? Inga seriösa debattörer blir beskyllda för trollande.

Det här är förresten ett bra bevis på en debatteknik som är fortsatt tillåten på I&I. Att börja debattera saker som inte riktigt hör till ämnet och gärna försöka göra folk upprörda.

Trött och förbannad på att läsa era kaskader av mundiarré.

Du känner inte igen en seriös debatt ens om skulle råka starta en själv. Du är inte här för seriös debatt. Du är här för att traverstera på begreppet yttrandefrihet och bräka som ett bortskämt barn. Det står mig upp i halsen.
Citera
2007-07-19, 14:24
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Japp, det lovar jag dig, riktigt barnsligt från min sida, det vill jag be om ursäkt om ! Jag tror du är en riktigt trevlig prick privat !

detsamma.

Jag kommer förövrigt att ta mig en allvarlig funderare på hur jag ska debattera i I&I i fortsättningen.

Vår försoning efterleddes av en konsekvent tillsägelse (jag jagade efter Byfånen i en tråd alldeles nyss i I&I). Det var det värt - faktiskt.
Citera
2007-07-19, 14:29
Bannlyst
Citat:

Jag trodde för någon sekund att Princan hade hittat hit....

Citat:

Tragiskt, är ordet.

Har det aldrig gått upp för dig att det kan finnas två olika uppfattningar om saker och ting? Din debattteknik går nästan alltid ut på att försöka framhäva dina argument som om de vore den totala sanningen. (Att sedan din arrogans och halvspelade överlägsenhet rämnar när du är svarslös och frustrerad är en annan sak).

De flesta moderatorer är vanliga justa personer som, trots att dom ibland har en annan åsikt, är öppen för andras tankar och förslag. Kanske är det en bidragande orsak till att dom fått erbjudandet att moderera? Fundera på det du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in