Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2019-01-05, 15:54
  #109
Medlem
ZätaGustavs avatar
I skafferiet har jag en raritet som ligger för mogna till sig nämligen en konserv med ankpaté som gick ut 2003.

Paté gillar jag inte ens så den förstår jag överhuvudtaget inte riktigt hur den hamnade där. Det är väl kanske därför den ligger kvar. Men som många andra konstaterat. Det är märkligt hur saker överlever ett antal flyttar.
Citera
2019-01-14, 07:26
  #110
Medlem
Vem0ths avatar
När jag städade lägenheten inför flytt 2009 så fann jag bakom kylskåpet en oöppnad påse med skivat rostbröd som var nästan 18 månader förbi bäst före datumet.

Den såg helt oskadd ut och hade inget mögel, mjukt och fluffigt, luktade inte heller något fel. Vågade dock inte äta den då den slängdes, men hade lätt kunnat lura i någon den utan att det märktes. Lite skrämmande hur mycket konserveringsmedel det är i dem.
__________________
Senast redigerad av Vem0th 2019-01-14 kl. 07:33.
Citera
2019-01-14, 07:29
  #111
Medlem
Trevligt.kontos avatar
I min barndom var det mer regel än undantag att kryddorna i hyllan var cirkus 10+ år efter bästföredatum (Burkarna med sådana etiketter fanns inte heller i handeln).Åtgången på bockhornsklöver var inte så stor tydligen.

Förutom att dom inte smakade något skvallrade det om min mors tillstånd.
Citera
2019-01-14, 13:28
  #112
Medlem
pantywankers avatar
Sju eller åtta år gammal Ravioli på burk av märket Euro-shopper från Ica.
Smakade precis som vanligt.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback