2010-10-03, 01:22
Medlem
Luckyjinxs avatar
Testat S:t Lars?? Där ska det finnas en hel "underjord" har jag hört.... och det gillar vi ju!
Citera
2010-10-03, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyjinx
Testat S:t Lars?? Där ska det finnas en hel "underjord" har jag hört.... och det gillar vi ju!

Har varit nere på 2 olika ställen vid st lars, dels de stora gångarna som går under alla hus, man tappar bort sig, stället är enormt.
Det andra är ett lite mindre och mkt äldre parti under de gamla skolhusen.
Har långt ifrån upptäck allt ännu, men jakten är inte över.
Är dock lite nyfiken på tornet, inte mkt å ha kanske, men ändå kul å ha kollat in.
Senast redigerad av SmoXz 2010-10-03 kl. 02:05.
Citera
2010-10-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmoXz
Ja, det stämmer, det är röret vid rinnebäcksravinen, sägs dock vara stängt åt båda håll, ska nog inte va något större problem dock.
Det finns ett liknande rör vid annehem med riktning längst med rälsen, vänster(finns också en metall dörr till höger.)
Någon som kan bekräfta om metall luckan till höger i annehems röret fortfarande är öppen, tillräckligt för att krypa in i mista fall...? läste också att någon hade gått röret till vänster och hittat brunnar i röret med stegar som ledde neråt.
Hörde också av en kompis för länge sedan att hans bror hade gått och i ett hål hittat en död hund.

Jag kan inte bekräfta om A-hem, men om man går i rörets riktning ovan jord kanske man kan hitta nedstigningsbrunnar från markytan? Det fanns flera sådana i ena röret i R-ravinen.

Svårt att tänka sig stegar neråt från ett dagvattenrör som ska leda vatten, om det nu rör sig om ett dagvattenrör.
Citera
2010-11-09, 22:19
Medlem
Var inne i röret vid rinnebäcksravinen i somras, vi kom kanske 30-40 meter in sen hörde vi någon som pustade och stönade.. våldtäktsman/mördarheroinist? vi sprang iaf utav bara helvete! sjukt läskigt!
Citera
2010-11-11, 01:44
Medlem
TroyMcLures avatar
Kan det möjligen finnas ett stort underjordiskt utrymme under Stortorget? Sitter man på uteserveringen skakar det rejält när bussar passerar på St. Södergatan. Marken svajar på samma sätt som om underlaget hålls uppe av en fackverkskonstruktion. Kan det ligga något i detta, eller är det bara något jag inbillat mig?
Senast redigerad av TroyMcLure 2010-11-11 kl. 02:02.
Citera
2010-11-11, 16:42
Medlem
Svedjebondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Kan det möjligen finnas ett stort underjordiskt utrymme under Stortorget? Sitter man på uteserveringen skakar det rejält när bussar passerar på St. Södergatan. Marken svajar på samma sätt som om underlaget hålls uppe av en fackverkskonstruktion. Kan det ligga något i detta, eller är det bara något jag inbillat mig?

*host* *host* https://www.flashback.org/sp18615209
Citera
2010-11-11, 18:37
Medlem
TroyMcLures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svedjebonden
*host* *host* https://www.flashback.org/sp18615209

Historien med polisen och skrik från psykfall kanske man ska ta med en nypa salt, men intressant att fler spekulerar kring teorin om ett utrymme under Stortorget.

Frågan är väl om det är särskilt troligt att det finns så pass långa tunnlar i en så pass liten stad som Lund? Vad skulle de användas till bortsett från att frakta patienter? Måste ha kostat en förmögenhet att bygga, till råga på allt genom marker med tusen år av kulturhistoria. Borde ha krävts en armada med arkeologer och busslaster med tillståndspapper bara för att ens kunna påbörja ett sådant projekt.
Citera
2010-11-18, 03:25
Medlem
Svedjebondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TroyMcLure
Historien med polisen och skrik från psykfall kanske man ska ta med en nypa salt, men intressant att fler spekulerar kring teorin om ett utrymme under Stortorget.

Frågan är väl om det är särskilt troligt att det finns så pass långa tunnlar i en så pass liten stad som Lund? Vad skulle de användas till bortsett från att frakta patienter? Måste ha kostat en förmögenhet att bygga, till råga på allt genom marker med tusen år av kulturhistoria. Borde ha krävts en armada med arkeologer och busslaster med tillståndspapper bara för att ens kunna påbörja ett sådant projekt.

Lera är rätt bra på att fortplana vibrationer.......
Citera
2010-11-18, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahlqvist91
2 månader sen. Jag kom in genom att jag var inlagd på sjukhuset. Men om du kommer in på någon avdelning så finns de hissar ner i kulvertarna, de är nästan alltid folk där nere, antingen bårförare eller vaktmästare. Jag kom ner från öra, näsa, hals kliniken.
Jobbade på Blocket i början av 90-talet och saknar att gå omkring nere i kulvertarna. Jag brukade leverera bokvagnar från patientbiblioteket till avdelningarna.
Citera
2010-11-18, 11:26
Medlem
TroyMcLures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svedjebonden
Lera är rätt bra på att fortplana vibrationer.......

Ja, det är möjligt att det mest bara är lerjord under torget. Bara en tanke eftersom vibrationerna påminde om svajande bjälkkonstruktioner.
Citera
2010-11-28, 21:04
Medlem
Kommer ihåg när de rånade posten vid universitets sjukhuset - och rånarna flydde ner i kulvertarna under - det visade sig att det inte fanns någon 100%-ig karta över kulvertarna - de fick hämta en gammal pensionerad vaktmästare för att ge polisen beskrivning - jag tror de har 3 våningar med kulvertar under sjukhuset...
Citera
2010-12-04, 23:03
Medlem
xallies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knake
Kommer ihåg när de rånade posten vid universitets sjukhuset - och rånarna flydde ner i kulvertarna under - det visade sig att det inte fanns någon 100%-ig karta över kulvertarna - de fick hämta en gammal pensionerad vaktmästare för att ge polisen beskrivning - jag tror de har 3 våningar med kulvertar under sjukhuset...

Jag vet att det finns 2 våningar, någon tredje våning tvekar jag på att det finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in