Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-01-26, 17:53
  #1
Medlem
precis börjat hålla på med lite UE i Lund, var nere under Järnåkra skolan för några veckor sedan, behöver lite tips om andra roliga ställen eller liknande i Lund.
någon som vet något?
Citera
2007-01-26, 17:59
  #2
Medlem
Under Järnåkraskolan, berätta gärna mer.
Jag har hört ryktesvägar att det ska finnas något vid Vipan men kan inte säga säkert.
Citera
2007-01-26, 18:19
  #3
Medlem
Bakom de små basketplanerna på skolans östra sida så finns det nergångar under plåtlock som är riktig lätta att se, hålet som leder ner till underjorden är beläget precis vid en konstgjord vall där och är rätt litet 1*1 m i storlek gissar jag på, när man väl kommer ner kan man tända i det stora rummet, sen så är det bara att följa gången , men du behöver vara rätt smal eller kunna klämma dig igenom ett galler som finns där nere om du inte vill vandra över en liten geggig bit till ett annat hål

berätta för mig om du hittar något annat spännande
Citera
2007-01-26, 18:23
  #4
Medlem
Pradas avatar
I lund finns det goda saker
Citera
2007-01-26, 18:45
  #5
Medlem
sugen på att berätta mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Prada
I lund finns det goda saker


du råkar inte vara sugen på att lämna ifrån dig någon del av din stora kaka ifall du har någon?
Citera
2007-01-26, 19:35
  #6
Medlem
TheMadInventors avatar
finns ett skyddsrum/bunker på s:t hans som har omnämnts här på forumet som hastigasts. tidigare (~2004) var det öppet men nu är låset lagat. borde dock inte vara alltför svårt att ordna.
Citera
2007-01-26, 19:38
  #7
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeaspo
du råkar inte vara sugen på att lämna ifrån dig någon del av din stora kaka ifall du har någon?

St Lars bjuder på saker, det gamla vattentornet, dock inte mycket att se. Kulvertarna under st.lars fram med bultsaxen!
Citera
2007-01-27, 11:42
  #8
Medlem
jo det där skyddsrummet har man hört talas om, 2 våningar och inrett med soffor etc,?
får försöka dra sig dit någongång.

värpinge ska tydligen ha några tunnlar som sträcker sig in under hela lund har jag hört. tydligen riktigt stora för att kunna leda bort stora mängder vatten ifall det behövs,

prövat dem?
Citera
2007-01-27, 14:34
  #9
Avstängd
Brad_Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
St Lars bjuder på saker, det gamla vattentornet, dock inte mycket att se. Kulvertarna under st.lars fram med bultsaxen!

Varför använda bultsax när det bara är att knalla in...det gick i alla fall för 10 år sen. Gick in vid sjukhusets huvudingången(?) vid apoteket (om det ligger kvar där). Det var bara att dra i ett snöre så öppnades porten ner till underjorden. Var där en del och skejtade, blå backen var grym har även hört talas om nån som skatade i nån slags bunker som va formad som en rund pool, dom tände visst facklor där så att det blev riktigt mysigt, denna ligger oxå i st: larsparken.

edit:

har filmat en massa i st: lars kulvert men det ligger på vhs nånstans så det blir nog svårt att få in i datorn, får se om jag får ett ryck nån dag...
Citera
2007-01-27, 15:01
  #10
Medlem
jo, kulvertens blåa backe är man väl bekant med. Har en massa roliga minnen där ifrån när man brukade cykla och åka ner på olika sorters saker, men är det höga fläkt ljudet kvar?

vad är det för brott man begår när man är ute och utforskar? och följder?
Citera
2007-07-15, 16:57
  #11
Medlem
är intresserad av att börja med UE i Lund jag.

När jag var yngre bodde jag på värpinge och precis som någon sa så finns där tunnlar som leder under i princip hela Lund.

Man får gå ner i Ravinen på Värpinge, där finns ett stort rör som man kan gå in i, där rinner dock en del vatten så det blir nog enklast och smidigast om man har gummistövlar. Lite mer än halvvägs in i röret kommer en "korsning". Till höger är det igenspikat med plankor så man kommer inte in där och till vänster är det fritt så man kan gå. Går man till vänster så leder tunneln mot Nova Lund. Det är dock bäckmörkt där så man får ha rejäla ficklampor.

Det är i alla fall så det var när jag var där sist för 3 år sen. Om dom har satt galler eller något där nu vet jag faktiskt inte.

Jag och en gammal kompis var med på framsidan i Sydsvenskan angående den tunneln när vi gick i 3an - 4an (för ~10-12 år sen) har jag för mig det var. Då kommer jag ihåg att nån "myndighet" i Lund lovade att sätta upp ett galler där så man inte skulle kunna komma in i tunneln, det blev dock aldrig av. Om dom har satt något galler i själva tunneln vet jag dock inte då jag inte varit där på ett bra tag.
Citera
2007-07-31, 03:46
  #12
Medlem
MacClannoughs avatar
Arlöv består bara av en massa industrier och där har jag hört av en massa folk att där ska det finnas lokaler som är övergivna! För några år sedan så höll jag på att trilla ner i ett stort håll, jag såg en trappa ner till hållet och upptäckte att luffare hade bott där men det gick också en lång jävla gång! Men jag vågade inte gå längre!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback