Haha! Fan vad många cp-barn det finns på det här forumet.
Antinomos> Gå och slå upp det!
Harry_Haller> Tack så mycket! Jag skall, med viss ovilja, försöka få tag på den.
Sepp> Nej, så är det inte.

Min professor, som jag har i grammatik just nu, menar att det förhåller sig tvärt om. Vår generations språk kännetecknas av tätare interpunktion och färre bisatser. Om något, är din projektion av din oförmåga att uttyda min mening något som kännetecknar en postmodern generation. Den postmoderna individens förslappade hjärnan blir förvirrad om en mening innehåller fler en två bisatser. Denna förvirring har kommit som följd av att hjärnan ständigt har matats med färdigtuggad information.
Om du t.ex. ser närmare på tyska vetenskapliga texter från 1700-talet så skall du få se på grejor! Här är en ganska genomsnittlig, tidstypisk mening av Immanuel Kant:
"Nu säger jag: det sköna är symbolen för det moraliskt goda; och det är också bara i detta avseende (ett förhållande som är naturligt för oss även av var och en påkallat som en plikt hos andra) det behagar med ett anspråk på instämmande från var och en, varvid själen blir medveten om en viss förädling och höjning utöver den blotta mottagligheten för en lust genom sinnesintryck och också räkna med andras värderingar efter liknande princip för deras omdömesförmåga."
Där kan du sitta och räkna subjunktioner och analysera satsstrukturer om du vill!
Sen så säger inte jag att mitt språk är felfritt, särskilt inte när jag skriver på Internetforum. Men min inställning är den att folk som sitter och språkbögar sig på ett låglivsforum som detta borde seriöst ta och skaffa sig ett liv (som en utbildning, en flickvän eller en tidskrävande hobby).
Jag tar gärna emot fler tips än Harry_Hallers. Besserwissrar kan spara sin energi till något mer konstruktivt.