Flashback bygger pepparkakshus!
2007-01-26, 08:44
Medlem
miklons avatar
Tänkte installera något fritt OS på en SunBlade med en 64-bitars UltraSparc III-processor. Just nu står jag i valet och kvalet mellan FreeBSD och Debian, någon som har några kommentarer om någon av dem eller har något annat förslag?

Just nu finns det inget klart användningsområde för maskinen, det handlar mest om att få igång den, så det är ju bra med ett allsidigt OS.
Citera
2007-01-26, 20:22
Medlem
Varför inte köra Solaris, som burken är gjord för från första början, kan va kul att leka lite med om du inte använt förut.
Annars så skulle jag lägga in *BSD på burken.
Citera
2007-01-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Tänkte installera något fritt OS på en SunBlade med en 64-bitars UltraSparc III-processor. Just nu står jag i valet och kvalet mellan FreeBSD och Debian, någon som har några kommentarer om någon av dem eller har något annat förslag?

Just nu finns det inget klart användningsområde för maskinen, det handlar mest om att få igång den, så det är ju bra med ett allsidigt OS.

Jag kan inte så mycket om linux... Men jag har haft Debian installerat och det fungerar mycket stabilt, och allt är garanterat helt fritt
Citera
2007-01-27, 13:50
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertel
Varför inte köra Solaris, som burken är gjord för från första början, kan va kul att leka lite med om du inte använt förut.
Annars så skulle jag lägga in *BSD på burken.

Jo, Solaris borde ju kanske vara förstahandsalternativet, men det kunde ju vara kul att testa med något annat.
Citera
2007-01-27, 15:08
Medlem
någon av BSDarna är ett bra val, men annars så ger ju SUN bort solaris 10 dvd skivor (dom gjorde det förra veckan iaf)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in