2007-01-25, 21:56
Medlem
Windom_Earls avatar
Tjosan.

Som en köttälskare av stora mått så uppskattar jag verkligen restauranger i stil med "Texas Smokehouse" där de serverar REJÄLA stekar på amerikanskt vis. Olyckligtvis finns det inga Steakhouse/Smokehouse-restauranger här i Örebro.. men jag hoppas att det kanske finns andra restauranger som kan erbjuda ungefär samma sak.

Frågan är kort och gott, finns det någon därute som känner till en eller flera riktigt bra köttrestauranger i Örebro?

Nu talar jag inte om de vanliga ynkliga 150-250-grammarna som man oftast ser på menyerna på restaurangerna.. utan det skall finnas alternativ på minst 500 gram och helst på 1000 gram eller mer. Och fint nötkött skall det vara.

Jag inser att detta är ett långskott, men jag har letat runt på nätet om info om detta men väldigt få restauranger har detaljerade menyer där de anger storleken/vikten på stekarna.. och jag har ingen större lust att sätta mig och ringa runt till 100 restauranger och fråga.

Tack på förhand
Citera
2007-01-26, 06:45
Medlem
Bråkmakarns avatar
Finns väl en restaurang i Vasastan som heter La Pampa, som ska vara en köttrestaurang?
Citera
2007-01-26, 11:05
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Finns väl en restaurang i Vasastan som heter La Pampa, som ska vara en köttrestaurang?

Jepp, det är La Pampa som gäller om man vill svulla kobitar. Du beställer på vikten. Jag var där med ungarna som är ena riktiga predatorer. Den ena 15-åringen på 50 kg sopade i sig 600 gram...
Citera
2007-01-26, 13:34
Medlem
Heaven/Hells avatar
Instämmer med föregående talare, La Pampa borde vara det du letar efter. Adressen är Ringgatan 19. Telefonnummer 6114044. Hemsidan, direktlänkad till Kötträtterna
Citera
2007-01-26, 22:52
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Gott! Tack för tipset!

Jag skall testa det så snart jag får en möjlighet. Klarar de upp till 1-kilosbiffar tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in