2007-01-25, 19:40
Medlem
zweinsteins avatar
Sitter här och äter min första Marabou Kex och jag måste säga att den är ett hån mot Cloettas Kexchocklad. Vilken otroligt platt smak, känns nästan meningslöst att trycka i sig den. Att den sedan inte smular skiter jag fullständigt i.

Vad säger gastronomerna?
Citera
2007-01-25, 19:50
Medlem
Trumpeters avatar
Håller med, Cloettas Kexchocklad är överlägsen.
Citera
2007-01-25, 19:55
Medlem
empabempas avatar
Håller med, t.o.m. cloettas försök med att göra en kexchoklad med mörk choklad blev ju bara dåligt.
Citera
2007-01-25, 19:56
Medlem
Niinos avatar
Cloettas Kexchocklad är det bästa som finns, har inte stött på godare kexchocklad utomlands heller.
Citera
2007-01-26, 00:13
Medlem
finapengars avatar
Håller helt med. Inget slår cloettas. Endå är marabous mjölkchoklad i sig godare, men antar att det kanske har att göra med själva konsistensen och doseringen choklad/kex som gör?
Citera
2007-01-26, 09:21
Medlem
dePauls avatar
Etta är Cloetta . Sedan kommer resten och smakar som pesten.

~Paul~
Citera
2007-01-26, 09:32
Medlem
Sunkerns avatar
Kan bara instämma. Bortkastade pengar, den smakar ju prutt!
Citera
2007-01-26, 09:44
Medlem
ischs avatar
jag tycker att sportlunch är jävligt god också men inte riktigt lika fin som kexchokladen.
Citera
2007-01-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
jag tycker att sportlunch är jävligt god också men inte riktigt lika fin som kexchokladen.

Sportlunchen är kanongod. Jag gillar dock den nya mörka chockladen. Jag har väl vant mig med mörkare chocklad på det senaste. Detta efter att alla har sagt att man äter mindre chocklad ifall den är mörk. Och det får jag hålla med om att det stämmer.

Gillar dock självklart gammal hederlig kexchocklad också.. Jag fick lära mig i ett faktahäfte som följde med en vinst på ett nöjesfält att det säljs två kexchoklad i sekunden. Det är helt galet bra. Och om jag minns rätt så var det två i sekunden bara i Sverige. Kexchocklad säljs vad jag vet även i Finland och Danmark.
Citera
2007-01-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch

Jag gillar också sportlunch, den smakar härligt mycket choklad! Men samtidigt tycker jag inte att den kan jämföras med cloettas, dom är för olika..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in