2007-01-25, 18:40
Medlem
TYGs avatar
Har möjlighet till ett bra förstahandskontrakt i Skogås. Är inte från Stockholm, och känner till stan lite sådär. Undrar nu hur Skogås är att bo i? Resturanger, krogar osv..
Citera
2007-01-25, 18:48
Medlem
Pappas avatar
http://www.huddinge.se/h_templates/H_PicturePage____8540.aspx

http://sv.wikipedia.org/wiki/Skog%C3%A5s

http://www.arenahuddinge.se/h_templates/H_PicturePage____2605.aspx

Varsågod.
Citera
2007-01-25, 18:49
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Resturanger, krogar osv..
Humor!

Har bott i Skogås i ett halvår och det var ingen höjdare. Mycket white trash, kasst centrum och många A-lagare.

Det finns ett schysst sushihak och de sedvanliga pizzeriorna. Kroglivet provade jag aldrig på, men den obligatoriska alkiskrogen fanns i alla fall i centrum.
Citera
2007-01-25, 20:38
Medlem
Chribils avatar
Hehe, jag ska förflytta mig till Skogås om cirka ett halvår.

Har varit där ganska ofta nu (min tjej bor där) och jag skulle vilja säga att sushistället är en hit. Sedan ja. hmm vad finns det mer?

Det är en förort som vilken som. Jag har väll inte direkt fått någon annan bild.
Skogås Centrum kan väll erbjuda det man kan förvänta sig kanske. Har hört talas om något "ute" ställe men vet inte om det är mycket att ha.
Citera
2007-01-25, 21:23
Medlem
Bulldog_3s avatar
bott här hela mitt liv

har bott i skogås i hela mitt liv och det finns inte mycket jag INTE vet om orten i fråga.

nån klåpare skrev white-trash. detta är en typisk line från en "ignorant fool".

det finns gott om invandrare, rasister, a-lagare och folk med små eller obefintliga livsplaner, JA. MEN det finns även gott om vänliga själar, högt uppsatta chefer och folk med generellt hög ställning i arbetslivet. dessa bor nästan uteslutande i östra skogås dock. (skogås är uppdelat i östra och västra, där västra är centrumsidan).

jag bor själv i en bostadsrätt i utkanten av skogås och trivs bra. jag handlar maten i centrum, men köper kläder och annat trevligt i farsta centrum (6 min med buss). du kommer inte bli nedstucken om du går ute på kvällarna, inte bli rånad om du går i mörkret en lördagkväll. du kommer inte få intjack i lägenheten (beror LITE på var du bosätter dig

skogås är inget ställe jag vill se mina ungar växa upp i, men det duger ypperligt att bo i som ungkarl eller sambo med lilla gumman ett par år, tills man jobbat sig in till en etage på södermalm

har du några mer konkreta frågor så får du gärna dra iväg ett pm!
Citera
2007-01-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Bo i Skogås.

Har aldrig hört talas om honom.
Citera
2007-01-25, 21:43
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldog_3

nån klåpare skrev white-trash. detta är en typisk line från en "ignorant fool".
Nu kommer en spännande fortsättning på Bulldog_3s inlägg:

Citat:
det finns gott om invandrare, rasister, a-lagare och folk med små eller obefintliga livsplaner, JA.
White trash med andra ord.
Jag förstår dock att du har svårt att ta detta ord i din mun när du själv har bott i Skogås i hela ditt liv.

Jag som har sett en hel del av Sverige och världen, och därmed har en del att jämföra med, vågar påstå att det bor oproportionerligt mycket WT i Skogås.
Citera
2007-01-25, 21:46
Medlem
Bulldog_3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Nu kommer en spännande fortsättning på Bulldog_3s inlägg:

White trash med andra ord.
Jag förstår dock att du har svårt att ta detta ord i din mun när du själv har bott i Skogås i hela ditt liv.

Jag som har sett en hel del av Sverige och världen, och därmed har en del att jämföra med, vågar påstå att det bor oproportionerligt mycket WT i Skogås.

haha! Definiera White trash så slipper jag reta upp mig på korkade uttalanden i onödan? De jag nämnde finns i alla städer, länder, kontinenter på jorden. men det behöver jag knappast berätta för en sådan berest människa som du..
Citera
2007-01-25, 21:49
Medlem
Citat:
haha! Definiera White trash så slipper jag reta upp mig på korkade uttalanden i onödan? De jag nämnde finns i alla städer, länder, kontinenter på jorden. men det behöver jag knappast berätta för en sådan berest människa som du..
Inte överallt. Lär nog inte finnas så mycket WT i exempelvis Somalia ^^
Citera
2007-01-25, 21:50
Medlem
Bulldog_3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0rd3n
Inte överallt. Lär nog inte finnas så mycket WT i exempelvis Somalia ^^

Nu fick du till det.
Citera
2007-01-25, 21:54
Medlem
Zcapegoats avatar
Har bott i Skogås ett halvår snart och det är ingen partymetropol direkt. Det är som tidigare nämnts bra att bo här när man är ung, men sedan vill man nog bo i ngn lite mer estetiskt tilltalande stadsdel/förort, för let's face it: Skogås är ingen fröjd för ögat (inte västra i alla fall).
Citera
2007-01-25, 21:55
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Varsågod, 101 sidors läsning:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=305041

Efter att du plöjt igenom den tråden kommer du att se på dina grannar med helt nya ögon...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in