Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Fox är inte mer vinklat än SVT. Om det säger mest om Fox elller SVT får du själv bedöma.
Alltså... det där har jag aldrig förstått...
Innan någon dumförklarar mig som en rödstrumpa eller någon annan politisk tillhörighet så vill jag bara uttrycka att jag avskyr partipolitik och har ungefär lika mycket gemensamt med högern som vänstern rent ideologiskt...
Vad är det som jag bevisligen missat, som SVT gör lika utstuderat som FOX news?
Självklart har jag sett Outfoxed och självklart är det en vinklad dokumentär... men rena lögner kan det självklart inte handla om, då man i dagens USA inte kan förtala och hitta på lögner om ett stort företag och hoppas komma undan med det utan att betala grova skadestånd.
T.ex så undrar när sen när SVTs ledning skickar ut memon med vad dagens nyheter ska innehålla till alla sina kontor (som dessutom ofta lyckas överenstämma med den förda politiken från den sittande regeringen)?
Eller reportern som var utsänd till en grundskola i USA för att rapportera om hur barnen firade Ronald Reagans födelsedag. Efter att han hade konfronterat FOX-kontoret med det faktum att det bara var en enda klass på hela skolan som firade födelsedagen, fick han instruktioner om att få det att framstå som att det var en mängd festligheter som helt enkelt inte fanns.
Eller reportern som kallade självmordsbombarna för "suicide-killers" istället för "suicide-bombers" och sedan fick sitta av resten av tiden på sitt kontrakt med fox och inte göra nånting som straff för att han använde ordet "suicide-bombers".
Visst kan jag se att SVT är vänstervridet ibland, precis som annan media.... men jag tycker verkligen att parallelen mellan SVT och FOX känns extremt långsökt. Eller mellan FOX och någon svensk media över huvud taget.
Om jag nu har missat något kritiskt så vill jag gärna bli upplyst om det.