2007-01-25, 17:28
Medlem
bravehs avatar
Tyckte detta var intressant. Speciellt eftersom jag själv endast hört talas om tre av dem(Howard Stern, O'Reilly, Opie&Anthony). Rush Limbaugh har 20 milj lyssnare varje dag och jag hade aldrig tidigare hört hans namn.

http://www.newsmax.com/talkradio/

1. Rush Limbaugh

2. Bill O'Reilly

3. Don Imus

4. Michael Savage

5. Sean Hannity

6. Laura Ingraham

7. Glenn Beck

8. Dr. Laura Schlessinger

9. Neal Boortz

10. Al Franken

11. Mike Gallagher

12. Mancow

13. Howard Stern
14. Bill Bennett

15. Opie and Anthony

16. Ed Schultz

17. Michael Medved

18. Randi Rhodes

19. Jim Bohannon

20. G. Gordon Liddy

21. Diane Rehm

22. Larry Elder

23. Michael Reagan

24. Tammy Bruce

25. Tom Leyki
Citera
2007-01-26, 11:03
Medlem
joels avatar
Howard Stern ligger löjligt långt ner på listan.
NewsMax påstår att han når 3,3+ miljoner lyssnare när det i verkligheten är över 6 milj.
Däremot är han ingen politisk auktoritet som Limbaugh m.fl.
Citera
2007-01-26, 11:14
Medlem
styrlunds avatar
[quote=braveh]Tyckte detta var intressant. Speciellt eftersom jag själv endast hört talas om tre av dem(Howard Stern, O'Reilly, Opie&Anthony). Rush Limbaugh har 20 milj lyssnare varje dag och jag hade aldrig tidigare hört hans namn.

http://www.newsmax.com/talkradio/

1. Rush Limbaugh

2. Bill O'Reilly

två väldigt farliga personer i topp...Bill O'Reilly kan man se på Fox news... en propagandamaskin för sittande Bushregim... hela Fox påminner om Rysk statstelevision...
Citera
2007-01-26, 11:28
Medlem
Majoriteten av de på listan är konservativa eller right wing.
Kanske inte så konstigt efterson Newsmax är väldigt konservativ och stöder Bush i allt.

Det finns så otroligt många talkshows i USA så att säga att dessa är de viktigaste säger kanske mer om Newsmax och om de åsikter de har.

Howard Stern var minst lika stor som Limbaugh innan han gick över till satelit
Han ökar hela tiden sina lyssnar siffror.

En som definitivt saknas är Amy Goodman på Democracy Now.
Hon når ut till i princip alla College.
Citera
2007-01-26, 14:06
Medlem
Olof Palmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
hela Fox påminner om Rysk statstelevision...

Trots det så är Fox News politiska flaggskepp "Special report" med Brit Hume ett av de program som ligger närmast den politiska mittfåran.

Citat:
The fourth most centrist outlet was "Special Report With Brit Hume" on Fox News, which often is cited by liberals as an egregious example of a right-wing outlet.

http://www.newsroom.ucla.edu/page.asp?RelNum=6664
Citera
2007-01-30, 18:11
Medlem
bravehs avatar
För er som liksom jag är intresserade av Rush Limbaugh
(han har 20 mil lyssnare varje dag!!!) kan lyssna på hans show genom WJNT Newstalk på:
http://www.streamerp2p.com

Kl 18:00 svensk tid varje dag.
Citera
2007-01-30, 18:41
Medlem
Koolaids avatar
O´Reilly ger väl mest ett "hysterisk flaggviftande semi-korkat" intryck.

Limbaugh är direkt obehaglig.

Al Franken och O´Reilly är jättefina vänner
Citera
2007-01-30, 18:53
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid

Tycker ändå att han har lite humor faktiskt även om den är med republikanskt färgad.
Citera
2007-01-30, 19:04
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Tycker ändå att han har lite humor faktiskt även om den är med republikanskt färgad.

Han har humor, men jag blir alltid avståndstagande gentemot sådana flaggviftande ultra-hjon som konstant flirtar med NASCAR-delen av de 50 staterna.

Death-match O´Reilly vs Franken skulle jag betala grova pengar för att se
Citera
2007-01-31, 08:54
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid

Limbaugh är ett svin och en intellektuell dvärg, ungefär som en amerikansk högerversion av [valfri svensk extremvänsterdebattör].

Bill O'Reilly däremot tycker jag håller en hyfsad kvalité även om han är tjatig när det gäller Irak. O'Reilly är någorlunda rättvis och drar sig inte för att kritisera den egna sidan ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Rush Limbaugh har 20 milj lyssnare varje dag och jag hade aldrig tidigare hört hans namn.

Det är i o f s inte konstigt eftersom du bor i ett land där amerikanska vänstermedier framställs som "alternativa". I själva verket är det givetvis den amerikanska högern som gjort succé med alternativ-och undergroundmedier (talk radio, bloggar m m), men eftersom de begreppen är positivt värdeladdade så förknippas de med vänstern i våra vänsterstyrda regimmedier.

Att alla känner till O'Reilly beror på anti-Foxdokumentären Outfoxed, som varje samhällsintresserad svensk har sett. Konstigt att ingen har gjort en liknande dokumentär om SVT...

Citat:
Hela Fox påminner om rysk statstelevision...

Fox är inte mer vinklat än SVT. Om det säger mest om Fox elller SVT får du själv bedöma.

Det som däremot är vinklat är den svenska bevakningen av amerikanska medier och amerikansk politik, som oftast består av att en vänsterjournalist intervjuar amerikanska vänsterintellektuella på nåt östkustuniversitet. Det ger såklart en jätteobjektiv bild.
Citera
2007-02-14, 18:15
Medlem
bravehs avatar
Exempel på Limbaughs humor, börjar gillar hans program (fri översättning);

"Jag börjar mer och mer tro på teorin om den globala uppvärmingen. Al Gore kan verkligen tala för sin sak. Problemet är bara att så fort Al Gore öppnar munnen sjunken temperaturen med 10 grader både i kongressen och staten han befinner sig i."

Citera
2007-02-14, 18:35
Medlem
genos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Fox är inte mer vinklat än SVT. Om det säger mest om Fox elller SVT får du själv bedöma.
Alltså... det där har jag aldrig förstått...

Innan någon dumförklarar mig som en rödstrumpa eller någon annan politisk tillhörighet så vill jag bara uttrycka att jag avskyr partipolitik och har ungefär lika mycket gemensamt med högern som vänstern rent ideologiskt...

Vad är det som jag bevisligen missat, som SVT gör lika utstuderat som FOX news?
Självklart har jag sett Outfoxed och självklart är det en vinklad dokumentär... men rena lögner kan det självklart inte handla om, då man i dagens USA inte kan förtala och hitta på lögner om ett stort företag och hoppas komma undan med det utan att betala grova skadestånd.

T.ex så undrar när sen när SVTs ledning skickar ut memon med vad dagens nyheter ska innehålla till alla sina kontor (som dessutom ofta lyckas överenstämma med den förda politiken från den sittande regeringen)?

Eller reportern som var utsänd till en grundskola i USA för att rapportera om hur barnen firade Ronald Reagans födelsedag. Efter att han hade konfronterat FOX-kontoret med det faktum att det bara var en enda klass på hela skolan som firade födelsedagen, fick han instruktioner om att få det att framstå som att det var en mängd festligheter som helt enkelt inte fanns.

Eller reportern som kallade självmordsbombarna för "suicide-killers" istället för "suicide-bombers" och sedan fick sitta av resten av tiden på sitt kontrakt med fox och inte göra nånting som straff för att han använde ordet "suicide-bombers".

Visst kan jag se att SVT är vänstervridet ibland, precis som annan media.... men jag tycker verkligen att parallelen mellan SVT och FOX känns extremt långsökt. Eller mellan FOX och någon svensk media över huvud taget.

Om jag nu har missat något kritiskt så vill jag gärna bli upplyst om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in