Citat:
Ursprungligen postat av LiKaShing
Jag hade ett långdistansförhållande i nästan två år. Tjejen borde långt långt borta. På andra sidan jorden faktiskt. Det blev många många dyra telefonräkningar och brev skickade, och många många dyra flygbiljetter. Före det hade jag ett annat distansförhållande i två månader, det tog slut. Min slutsatser
När din partner kommer sakna dig mindre, kommer du sakna honom mer. Ju mindre uppmärksamhet du får, desto mer kommer du sakna honom. Detta kommer att hända, tyvärr. Som alla vet går relationer i vågor. Detsamma gäller alltså för honom.
I ett distansförhållande kommer man ihåg, långt efteråt, detaljer om tiden då man verkligen såg sin partner. Man kommer ihåg vad man åt på restauranger, vad man gjorde då och då, kyssar osv. Många fina minnen. En fördel!
Det viktigaste i distansförhållandet är att man hela tiden ser framåt. Man bör hela tiden ha en plan för när man ska ses härnäst. Viktigt är också att tänka på framtiden. Man måste skaffa sig rutiner för när man ringer varandra. Skaffa comviq-compis eller vad det heter så ni ringer gratis till varandra, bara ett litet tips.
Till sist, den svåra biten: Du och han kommer att få uppmärksamhet från andra tjejer/killar. Det kommer att ske då ni spenderar så mycket tid ensamma. Säkert kommer du möta någon i skolan, fester eller liknande. Du måste själv välja bort killen tidigt, innan du fattar tycke för honom eller att din kropp vill något. Långdistansförhållanden är onaturliga och du kommer vilja ha fysisk närhet. Så fort du träffar nån kille i skolan etc måste du tänka bort honom. Annars kommer det inte att fungera.
Kloka ord!
Precis så resonerar jag också. Tyvärr gjorde inte min fd sambo det. Efter 4år gjorde hon slut för hon inte var kär längre. Grundproblemet var egentligen att hon inte orkade ta sig tiden att underhålla förhållandet. Hon trodde att man kunde lulla på som vanligt på varsitt håll och vara tokkär precis som man alltid varit

Men jag är tacksam att det kom fram nu istället för om ytterligare några år.
Känns som man inte känner en person totalt utan och innan för än det tar slut.