2024-07-01, 23:04
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Såg personen i fråga nyss i intervjusoffan på pk-TV.

Fick intrycket att denna Eva är en svår personlighet.

Men framför allt är hon väl arketypen för en Surf Etta?
Citera
2024-07-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Förvisso bra att man bor kvar och håller fortet så gott det går. Men hade nog inte velat ha min gamla mor boendes bland araber och afrikanska stammar.

Hur många år har du bott i området? Tvivlar på att du är bekant med hela ”orten”.
Citera
2024-07-02, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Såg personen i fråga nyss i intervjusoffan på pk-TV.

Fick intrycket att denna Eva är en svår personlighet.
Hon var i alla fall jäkligt snygg i TV soffan på Knessets tid.

Numera är hon väl bara en rödstrumpa, tyvärr.
Citera
2024-07-02, 03:50
Citat:
Ursprungligen postat av Beroendeavsnus
Hon var i alla fall jäkligt snygg i TV soffan på Knessets tid.

Numera är hon väl bara en rödstrumpa, tyvärr.
Nejdå, hon är fortfarande väldigt vacker. Tyvärr motsvarar inte insidan utsidan. Hon är helt jävla dum i hela huvudet, något hon gång på gång bevisat genom ogenomtänkta ställningstaganden och Karen-beteende. Eva Röse avnjuts bäst på avstånd.
Citera
2024-07-02, 08:27
Medlem
Litauens avatar
Hon var läcker i Rederiet.
Citera
2024-07-02, 08:48
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litauen
Hon var läcker i Rederiet.

Har hon varit med i rederiet? Där sviker minnet mig, var förvisso flera år sedan jag kollade på rederiet.

Men ja, hon är väldigt vacker
Citera
2024-07-02, 08:50
Medlem
Litauens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Har hon varit med i rederiet? Där sviker minnet mig, var förvisso flera år sedan jag kollade på rederiet.

Men ja, hon är väldigt vacker

Hälsade väl passagerare välkommen till Silverline i en tät åtsittande silverklänning.
Citera
2024-07-02, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Hur många år har du bott i området? Tvivlar på att du är bekant med hela ”orten”.

Ingen ser dessa orter som bra ställen på något jävla vis. Sen kan du intala dig det eftersom du sitter och häckar i en hyresrätt i miljonprogrammet. Jag har själv bott i tillräckligt många liknande orter för att veta detta,de tar döden på folk både fysiskt och själsligt. Jag vet tillräckligt mycket om orten i fråga för att veta att det suger liksom kringliggande områden.
Citera
2024-07-03, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Ingen ser dessa orter som bra ställen på något jävla vis. Sen kan du intala dig det eftersom du sitter och häckar i en hyresrätt i miljonprogrammet. Jag har själv bott i tillräckligt många liknande orter för att veta detta,de tar döden på folk både fysiskt och själsligt. Jag vet tillräckligt mycket om orten i fråga för att veta att det suger liksom kringliggande områden.

Valde ett jobb i centrum nära hyresrätterna i miljonprogram ett antal år. Lärde därigenom känna samhället, såg att där även finns villor och radhus, i detta fall alldeles nära Mälaren. Kollegor bodde verkligen fint. Och du, hade inga ”araber eller afrikanska stammar” som kollegor.
Senast redigerad av molliesmille 2024-07-03 kl. 06:43.
Citera
2024-07-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Valde ett jobb i centrum nära hyresrätterna i miljonprogram ett antal år. Lärde därigenom känna samhället, såg att där även finns villor och radhus, i detta fall alldeles nära Mälaren. Kollegor bodde verkligen fint. Och du, hade inga ”araber eller afrikanska stammar” som kollegor.

Ja,miljonprogrammen ligger ofta vackert placerade. Men det hjälper föga då byggnaderna består av någon slags betongbrutalism och människorna som bor där är zombies. Svennar som bor kvar i villor och radhus från 60-70 talet som är dåligt byggda med farliga material,en annan tid och ett annat land. Husen går inte att sälja till attraktiva priser så många blir kvar men är livrädda för att släppa ut sina barn om några är hemmaboende. Är ungarna utflugna så sitter istället pensionärerna instängda och glor på en tjock-tv i en orgie av furu och masonit. De dör eller flyttar tillslut till hemmet och någon arab köper skiten billigt,blåser rubbet och låter någon kusin renovera. Huset blir en orgie i dåligt placerade spotlights precis över jävla allt,fejkmarmor och mörka möbler som är rakt igenom gräsliga,glöm ej heller alla fantasifulla friser i gips. Folkhemmet byts ut och Mellanöstern flyttar in men för all del,vi slipper ju tjock-tv och ful furu. En annan tid,ett annat liv. Men min vän,nu har vi kommit långt ifrån ämnet.
Citera
2024-07-29, 22:18
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Jens Ganman har åsikter om Eva Röses tal på Storsjöyran. Återfinns på Ganmans Substack. Länk finns i kommentarsfältet på Ganmans Facebook. Det finns även länk till talet i Ganmans artikel på substack.

https://jensganman.substack.com/p/ev...pyttelilla-ego

Någon som var på Storsjöyran och hörde talet? Hur togs det emot?
Senast redigerad av GAMLE SVARTEN 2024-07-29 kl. 22:23.
Citera
2024-08-27, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Jens Ganman har åsikter om Eva Röses tal på Storsjöyran. Återfinns på Ganmans Substack. Länk finns i kommentarsfältet på Ganmans Facebook. Det finns även länk till talet i Ganmans artikel på substack.

https://jensganman.substack.com/p/ev...pyttelilla-ego

Någon som var på Storsjöyran och hörde talet? Hur togs det emot?

Jag var där, har skrivit en insändare till lokaltidningen med av någon anledning har den inte publicerats så lägger den här istället.

"Nu när dammet har lagt sig efter yran och vardagen gjort sitt intåg så tänkte jag ta president Röse på orden och störa ordningen. Sedan Röse tillträdde som republikens president har jag varit skeptisk men jag har alltid tänkt att jag ske ge henne en chans, i år var det sista chansen. Trots många applåder och ett stort jubel under årets tal måste det väl ändå ha varit fler än jag som skruvade på sig? Därför följer jag nu hennes uppmaning att säga ifrån, bryta in och göra tvärt om. Detta år upplevde jag talet som alltför för fegt och osmakligt, säga vad man vill om Trump men att kalla en presidentkandidat i USA för en “maktgalen och misogyn clown” strax efter ett mordförsök på denne finner jag ytterst osmakligt. Fegheten i talet handlade om Putins fullskaliga invasion av Ukraina samt kriget i Mellanöstern. Presidenten kritiserade med all rätt västvärldens fortsatta köp av gas från Ryssland men jag får lyssna väldigt optimistiskt mellan raderna för att finna kritik mot Putin och dennes fullskaliga invasion av Ukraina. Detta har jag även reagerat på tidigare år, det vill säga kritik mot att väst köper gas men i stort sätt ingen kritik mot Putins invasion, fegt var ordet. Presidenten talade även om hur hon önskade att inga mord på oskyldiga, civila, gamla och barn ska försvaras, är det Putins fullskaliga invasion av Ukraina eller terrorstämplade Hamas attack den sjunde oktober hon menade? Lite otydligt men framförallt fegt.

Dessutom behöver vi inga moraliska pekpinnar avseende fackförbund och om vilken person som är bäst lämpad att styra USA. Vi kan tänka själva och vi behöver inte bli uppläxade som om vi vore på ett omskolningsläger i DDR.

Vänsterlutningen fanns visserligen redan under Ewerts tid men talen var ändå förenande och inkluderande med stor portion lokalt förankrad humor samt väl valda ord kring ämnen som solidaritet, humanism och frihet. Under Röses presidentskap har talen blivit alltför vänsterinriktade vilket skapar exkludering trots ord som mångfald, öppenhet och tolerans. Blotta antydan till avvikande åsikt ska tryckas ned, Röse motverkar därmed sitt eget syfte. I tider av splittring och polarisering vill jag därför be Rösa fundera över den fortsatta inriktningen över talen så att orden om mångfald och öppenhet betyder något så att fler kan känna sig inkluderade under talen."

/Eva är inte min president
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in