Morgonsnusen när man fortfarande har kaffesmaken kvar i munnen. Sedan så är det skönt vid tillfällen då man ska koncentrera sig, tex. datorspel samt föreläsningar.
God morgon-snuset - för en bättre dag och ett finare sätt att vakna. Jag fungerar inte utan denna snuskudde. Dröjer det alltför länge innan jag trycker upp den så blir det som att jag vandrar under vatten, vilket inte är någon höjdare under morgnarna.
Anti-Pepsodent-snuset - En frisk mintsmak i munnen följt av en välplacerad snuskudde långt upptryckt i övre högerläppen. Som en liten påminnelse om varför man borstar tänderna.
Efter-maten-snuset - Alltid! Det finns fan inga undantag här. Snuset är den obligatoriska efterrätten och den smakar absolut bäst efter en kryddstark pizza eller efter en bit choklad.
Efter-sex-snuset - Behöver inte gå närmare in på det.
Morgon-snuset är viktigast och därefter kommer övriga snusar på en välförtjänt andraplats.
Efter-jobben-snusen: Man kommer hem efter en riktigt hård arbetsdag, där det har varit snålt med snusande. Man tar ut en kall dosa Ettan lös ur kylen, slänger sig på soffan, slår på TV:n, och stoppar i så mycket snus som möjligt under överläppen. Sedan lutar man sig tillbaka och bara njuter. Det, är härligt!