Ursprungligen postat av Fun_University
Som konstaterat Morgon och eftermaten snusen, men sen har jag en rackare som bara infaller ett fåtal gånger per år;
Den lokala snusförsäljaren har stängt då klockan är mycket sent på kvällen och jag kommer hem från gymmet. Har inte snusat på 4 timmar då jag trodde jag skulle hinna köpa mer, men kommer senare på; "Visst fan, det är ju SÖNDAG, konsum stänger tidigt idag.
- Fifan, nu får man vänta tills imorgon tänker jag, och så är man ledig från jobbet/skolan så då ska man sova ut.
Kommer hem, knäpper på datorskärmen och ser att den filmen som jag har väntat på skitlänge, men inte haft tid på mig att se på bio, har kommit ut på DVDrip.
Startar nerladdningen. - Faen, det går ju sååååå seeegt. Kokar kaffe.
En timme förflyter: 50 % klart.
Andra timmen: 75% klart. Fan vad segt det går. Kokar mer kaffe.
Tredje timmen: - YES!!! Klar! Nu ska jag njuta. F*N, inget snus. *mutter*. Men oj, en TILL film jag länge velat se, nice, då tankar jag den medans jag kollar på den första, men först, koka mer kaffe.
Fjärde timmen: Nej, nu är det den här sega delen i filmen. Går och gör mer kaffe.
Femte timmen: Fan vad bra filmen var. Kokar mer kaffe. Kommer tillbaka till datorn och sätter mig. Pblu pblu pblup. (MSN ljudet)
"Tomi BACK IN SWEDEN" säger; "Tja, nu är man tebax, åkte Finlands färja Från Helsingfors, onödigt att flyga. Är du vaken? Kan man komma över på en nattkaffe? Om du inte sover då förstås, men ring när du ser detta iallafall."
- F*CKING A! skriker jag högt av glädje, ringer min vän och startar kaffe, sammtidigt som jag frågar om han har snus. Givetvis har han köpt flera stockar på båten, och tar med en dosa Rapé portion till mig.
Han kommer över, ger mig dosan som fortfarande är kall efter att ha legat i hans kylskåp, jag öppnar dosan, stoppar in en perfekt formad snus under högra delen av överläppen, lite närmare mitten än vad jag vanligtvis har den, och känner kylan och nikotinet sprider sig under läppen. Sen en koppkaffe (som man för övrigt har blivit hur speedad somhelst på) på detta med den andra bra filmen som precis blivit klar, som man tittar på tillsammans med sin goda vän.
Det är MIN bästa snus iallafall.