2009-11-26, 17:50
Medlem
tokiigs avatar
När man är mätt helt klart, tex efter maten.
Citera
2009-11-28, 00:27
Medlem
0bbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokiig
När man är mätt helt klart, tex efter maten.
Som om ingen annan i tråden har sagt det
Citera
2009-11-28, 00:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0bbA
Som om ingen annan i tråden har sagt det
So? Alla åsikter är statistiskt viktiga. Själv slutade jag snusa på heltid för 1½ år sedan, men kan fortfarande ta en påse då och då för känslans skull.
Det är iaf bra mycket mer betalande än att röka, den saken är klar.
Citera
2009-11-28, 00:37
Medlem
Sen för att inte jämföra skillnaderna mellan rökning och snusande ur ett hälsoperspektiv.
Citera
2009-11-28, 18:07
Moderator
Amirons avatar
Frukost snusen, efter maten snusen och efter gökat snusen. Det är enl min mening de goaste snusarna.

Offt: den värsta snusen är den man upptäcker under läppen på morgon när man vaknar.
Citera
2009-11-28, 18:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
den värsta snusen är den man upptäcker under läppen på morgon när man vaknar.

Äh, dom sväljer man ju under natten.
Citera
2009-11-28, 18:22
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Frukost snusen, efter maten snusen och efter gökat snusen. Det är enl min mening de goaste snusarna.

Offt: den värsta snusen är den man upptäcker under läppen på morgon när man vaknar.

Nästan så man kan tro att det var jag som hade skrivit det ovan. helt enig med dig
Citera
2009-11-28, 19:00
Medlem
Sheiks avatar
Jag har alltid haft en liten teori, ang varför vissa snusar/ciggar är skönare än andra.

Tror det var Freud, (riktigt osäker på detta plan) som lade upp en behovspyramid, med basbehov i toppen (eller om det var botten) typ luft, mat, osv osv. Sedan sekundära behov, t ex välmående, materiella ting, osv osv.

När man är småhungrig är man sällan sugen på en snus. Men direkt du smällt i dig en brakmåltid så känner du hur kroppen rent av skriker efter nikotin. Kan det vara så att kroppen dämpar nikotinbegäret då begäret efter mat är viktigare? Och när det behovet stillats, så "släpper den fram" det sekundära behovet, dvs niktinbehovet?

Eller flummar jag bara?
Citera
2009-11-28, 19:45
Medlem
MyBBes avatar
Den efter maten är helt klart godast.
Den snusen efter gymmet när man är helt slut och halvsover med lite musik på bussen hem är sjukt härlig också
Citera
2009-11-28, 20:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Eller flummar jag bara?

Nej det gör du inte. Nu har jag inte läst Freuds texter och analyser på väldigt många år men känns däremot ganska tydligt freudianskt den teori du lägger fram, då mycket av denna aspekten av nikotinbehovet bygger på vårat undermedvetna. Vi känner ett behov av att stilla begäret efter situationer där vi känner oss nöjda med oss själva och därav känner nog de flesta av oss (inkl. jag själv) att man gärna vill ha en snus då man gjort något man mår bra utav undermedvetet. Till exempel träna på gymmet, eller dylikt...
Citera
2009-11-30, 13:37
Medlem
ClassWarHeros avatar
Efter ett riktigt gott julbord då man är mätt och lite dåsig och kvällen i sig varit perfekt (släkte brukar ju nästan bete sig mänskligt på julafton) då är det perfekt att bara pilla in en ettan lös och sjunka ner i fåtöljen.
Citera
2009-11-30, 17:06
Medlem
peffe22s avatar
Just för tillfället är det när jag börjar inse att jag är så röksugen så jag sitter och darar.
då tar jag fram dosan med snus känner ett välbehag av att bara börja baka snusen och det luktar så gott, sen stoppar man in den och då sprider sig en god lukt och en lugnande känsla.

(för kallt att ställa sig på balkongen o röka )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in