2007-01-22, 12:13
Administrator
admins avatar
Jag tror på att allt ska gå rätt till, och har inga avsikter att göra regeln KFK till någon regel som riskerar att drabba oskyldiga. Jag anser att machoman inte tillför forumet något, men han låg på gränsen och jag var något tveksam innan jag bannlyste honom.

De flesta har varit positiva till detta, men några har varit tveksamma. Jag har därför en tredje gång tittat igenom hans tidigare inlägg (inkl. de som blivit raderade) och känner fortfarande en stor tveksamhet kring denna användares kvalitet.

Trots detta, så har jag valt att återkalla hans bannlysning.
Jag vill inte att någon ska bannlysas felaktigt, och finns det minsta tvivel från min sida, så väljer jag hellre att fria. Bakgrunden är att han gjort närmare 700 inlägg, och även om få varit av större kvalitet, så känns det tveksamt om han ska bannlysas enligt regeln KFK.

admin
Citera
2007-01-22, 13:05
Medlem
Oddballs avatar
Tycker du tog ett bra beslut.
Citera
2007-01-22, 14:25
Bannlyst
Bannlysningar Blir Konstiga

Inte att man blir bannad efter någon regel - KFK blev ju särskilt konstig - eftersom bara inte kan logga in. Det går således inte heller att läsa forumet. Det borde ju räcka med att man inte kan kommentera.

KFK blev ju extra konstig därför att jag blev bannad pga KFK - men hade inte möjlighet att läsa vad KFK betydde.

Det var ju en ny regel & jag hade läst regelverket & fattade inte vad det betydde, eftersom KFK-regeln inte fanns.

Det kom inte heller något förklarande mail utan det gick inte att komma in i forumet alls.
Citera
2007-01-22, 14:31
Medlem
WoWbaggers avatar
Du behöver väl inte vara inloggad för att läsa? Är väl bara ett fåtal avdelningar man måste vara inloggad för att komma åt?

Edit: javisst kommer man åt "varningar och bannlysningar" utan att vara inloggad.
Citera
2007-01-22, 14:53
Medlem
fractal inhalers avatar
Ja du Admin, det är inte lätta vara allsmäktig, det ska gudarna veta.
Citera
2007-01-22, 16:10
Bannlyst
Wobagger - Bara Delvis rätt

Om Du inte är med kan Du läsa forumet men har inga sökfunktioner.

Om Du är med & blir bannad kommer Du inte in.

Du får bara upp:

Du är bannad

Skäl KFK

Får vara med igen - Aldrig

Så såg det ut för mig (tog orden i huvudet)

Eftersom jag bara har en dator kunde jag inte kontrollera via annan. Eftersom Banningen upphävdes vet jag vad KFK är.
Citera
2007-01-22, 16:11
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machoman
Inte att man blir bannad efter någon regel - KFK blev ju särskilt konstig - eftersom bara inte kan logga in. Det går således inte heller att läsa forumet. Det borde ju räcka med att man inte kan kommentera.

KFK blev ju extra konstig därför att jag blev bannad pga KFK - men hade inte möjlighet att läsa vad KFK betydde.

Det var ju en ny regel & jag hade läst regelverket & fattade inte vad det betydde, eftersom KFK-regeln inte fanns.

Det kom inte heller något förklarande mail utan det gick inte att komma in i forumet alls.
Gissar att du har på autoinloggning. Hade du rensat cookies så hade du kunnat läsa. Ett litet självupptäckt tips från en som varit i kylan.
Citera
2007-01-22, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Gissar att du har på autoinloggning. Hade du rensat cookies så hade du kunnat läsa. Ett litet självupptäckt tips från en som varit i kylan.
Nej, inte om han är ip-bannad?
Citera
2007-01-22, 16:33
Medlem
pastorns avatar
Jag har en personlig fråga till dig machoman. Du låg som bekant risigt till en kort stund men kom in igen. Har du planerat några särskilda åtgärder för att inte trilla dit igen? Sen är jag lite nyfiken på varför du överhuvudtaget är här på flashback?
Citera
2007-01-22, 16:34
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Nej, inte om han är ip-bannad?
Han var inte ip-bannad
Citera
2007-01-22, 19:12
Medlem
Har aldrig sett nån som verkar vara så fixerad vid Zigenare som machoman.En dag leta han upp 3-4 gamla trådar om Zigenare och tokpostade hela dan
Citera
2007-01-22, 20:04
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Jag har en personlig fråga till dig machoman. Du låg som bekant risigt till en kort stund men kom in igen. Har du planerat några särskilda åtgärder för att inte trilla dit igen? Sen är jag lite nyfiken på varför du överhuvudtaget är här på flashback?

Jag undrar också väldigt mycket över det här.
Om man läser dina inlägg som du har presterat här idag machoman,
så verkar du inte riktigt ha förstått regeln KFK.
Är ju bara ordbajseri allt som skrivs eller helt självklara saker som vilken
10 åring som helst vet om.
Hur ska du lyfta dej ett snäpp, machoman?
Killen som skriver Schtaken-I-Baken i vartannat inlägg...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in