2025-05-27, 15:13
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
SVT:s mångåriga fotbollsexpert Daniel Nannskog lämnar sin roll efter vårens säsongsavslutning av Fotbollsstudion den 2 juni.

– Jag har under en lång tid känt att det börjar bli dags att göra något annat. Det känns lite vemodigt, men samtidigt skönt att ha landat i detta, säger Nannskog.

https://www.svt.se/sport/fotboll/dan...kog-lamnar-svt
Lite småtrist ändå. Tycker han har ett trevligt, lite lagom dampigt sätt, och ett stort engagemang.
Citera
2025-05-27, 15:16
Medlem
outback4s avatar
Citat:
SVT:s mångåriga fotbollsexpert Daniel Nannskog lämnar sin roll efter vårens säsongsavslutning av Fotbollsstudion den 2 juni.

– Jag har under en lång tid känt att det börjar bli dags att göra något annat. Det känns lite vemodigt, men samtidigt skönt att ha landat i detta, säger Nannskog.

Känns lite hastigt och oväntat

Har hans fingar råkat fara in under blusen på kollegan TS?
Citera
2025-05-27, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Känns lite hastigt och oväntat

Har hans fingar råkat fara in under blusen på kollegan TS?
Hoppas inte. Lite skumt att han varit kvar så länge och varit missnöjd. Synd att han slutar! Blir svår att ersätta.
Senast redigerad av Postino 2025-05-27 kl. 16:15.
Citera
2025-05-27, 22:14
Medlem
321js avatar
https://www.aftonbladet.se/sportblad...landat-i-detta

– Det största är kanske att jag inte har fyllt upp dagarna tillräckligt. Just för måendet vill jag ha en sysslor som sträcker sig över hela dagar, gärna att man går i team och jobbar tillsammans. Jag har inte levt under rutiner och struktur sedan jag slutade spela fotboll. Det känner jag verkligen att jag behöver i min vardag för att må bra.

Nannskog tillägger:
– Jag vill inte säga att jag mått dåligt på SVT, för det har jag inte. Men det sämsta är när jag suttit hemma själv i soffan. Det ensamma jobbet, det är inte någon styrka jag har. Det är nog många som tycker det är härligt, men jag tycker inte om det.

Kan Flashbacks arbetsförmedling erbjuda honom ett nytt jobb?
Citera
2025-05-27, 23:00
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

– Just för måendet vill jag ha sysslor som sträcker sig över hela dagar, gärna att man går i team och jobbar tillsammans.
– Det ensamma jobbet, det är inte någon styrka jag har. Det är nog många som tycker det är härligt, men jag tycker inte om det.

Det kanske är teamet på SVT som lessnat? Det finns inget me i team.
Citera
2025-05-27, 23:05
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

– Det största är kanske att jag inte har fyllt upp dagarna tillräckligt. Just för måendet vill jag ha en sysslor som sträcker sig över hela dagar, gärna att man går i team och jobbar tillsammans. Jag har inte levt under rutiner och struktur sedan jag slutade spela fotboll. Det känner jag verkligen att jag behöver i min vardag för att må bra.

Nannskog tillägger:
– Jag vill inte säga att jag mått dåligt på SVT, för det har jag inte. Men det sämsta är när jag suttit hemma själv i soffan. Det ensamma jobbet, det är inte någon styrka jag har. Det är nog många som tycker det är härligt, men jag tycker inte om det.

Kan Flashbacks arbetsförmedling erbjuda honom ett nytt jobb?

Tränare i HIF. Kan ju knappt bli sämre…
Citera
2025-05-28, 11:58
Medlem
Citat:

Det är uppenbart att han fått sparken - o av hänsyn till honom håller man skälen hemliga
Citera
2025-05-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är uppenbart att han fått sparken - o av hänsyn till honom håller man skälen hemliga

Upprepade väl det han gjorde i norsk tv för några år sen. Märkligt att lämna som fotbollsexpert mitt i säsongen annars. Kommer fram samtidigt som det med ML började komma fram.
Senast redigerad av Jagharenbil 2025-05-28 kl. 12:13.
Citera
2025-05-28, 13:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Upprepade väl det han gjorde i norsk tv för några år sen. Märkligt att lämna som fotbollsexpert mitt i säsongen annars. Kommer fram samtidigt som det med ML började komma fram.

Jo kan ju vara så. Men han ska ju ha skött sig i alla dessa år efteråt. Men mycket möjligt att med tanke på hans tidigare eskapader var det nolltolerans som gällde från SVTs sida. Så minsta lilla och han fick lämna.

Återstår väl att se om han är fast i frysboxen eller om det inom kort blir en ny anställning. Då kanske som sportchef om det är nu det som var anledningen till att han slutade att han mer vill ha ett riktigt 7-16 jobb.
Citera
2025-05-28, 13:36
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430

Exakt. Så vad är skälen? Sexskandal? Illuminati? Hemlig älskare till Trump? Ge oss fakta.
Citera
2025-05-29, 11:19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Exakt. Så vad är skälen? Sexskandal? Illuminati? Hemlig älskare till Trump? Ge oss fakta.

Kan det inte vara han som är sportjournalisten som kört rattfull, och därför SVT kickar honom i damage control syfte?
Citera
2025-05-29, 12:09
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Kan det inte vara han som är sportjournalisten som kört rattfull, och därför SVT kickar honom i damage control syfte?

Jag tror att det var någon annan gök som har namngetts på FB redan men har inte följt det hela.

Nej, Daniel slutade av de orsaker som han själva har nämnt. Allt behöver inte vara cloak and dagger hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in