2007-01-21, 19:27
Medlem
Någon som vet vad som händer om man tar för mycket Theralen. TYp dricker hela flaskan eller så...
Citera
2007-01-21, 21:33
Medlem
Unbalanceds avatar
Saxat ifrån Fass.se;
Toxicitet: 20 mg till 2½-åring och 40 mg till 3-åring gav lindrig, 50-70 mg till 6 månaders barn, 160 mg till 4-åring samt 300 mg till 7-åring som ventrikeltömts gav måttlig intoxikation. 6 g till vuxen gav efter ventrikeltömning måttlig till allvarlig intoxikation. 0,8-1,2 g respektive 2 g tillsammans med alkohol till vuxna gav allvarlig intoxikation.

Symtom: Ger främst olika grader av CNS-depression från trötthet, somnolens till djup medvetslöshet. Sinustakykardi kan förekomma men påverkan på cirkulationen är ofta ringa.

Behandling: Om befogat ventrikeltömning. Upprepade doser av kol är ej av värde. Övervakning av främst medvetandegrad och andning.

Självklart spelar tolerans odyl roll i vad som händer efter en flaska.
Citera
2009-12-31, 04:50
Medlem
Hej

Man bara somnar, dagens läkemedel är väldigt svårt att över dosera på. *Du komma sova gott i flera timmar om du dricker en hel flaska theralen.
Citera
2009-12-31, 10:54
Medlem
Skampis avatar
Du kommer att sova väldigt länge. Jag tar Theralen i tablettform så är osäker på hur mycket det är i en flaska... Men du kan nog sova i typ två dygn i alla fall. Men inget farligt händer. Då behöver du typ 10 flaskor. Och en flaska vodka. Och några andra starka piller... Ja, du fattar.
Citera
2010-01-19, 15:01
Medlem
Jag tog typ en halv flaska, somnade fort. Men sen var tvungen att gå upp typ 7 timmar senare för ett flyg, trodde allvarligt att jag skulle dö. Hjärtklappning o skit. Rekommenderas inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in