• 2
  • 3
2007-01-22, 19:12
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Blev sugen nu så jag köpte lite av det gröna guldet på vägen hem från jobbet. Inga problem alls, klämde lite på dem i affären och tog ett par som var lagom mjuka.
Gjorde precis samma sak, med samma resultat. Gnäll inte på butikerna, bara för att din är undermålig.
Citera
2007-01-22, 19:19
Medlem
Pubertals avatar
Min farbror är inte särkilt behjälplig med dom hushållsnära tjänsterna hemavid. Han handlar sällan mat, men för något halvår sedan eller så, så bad hans fru honom att köpa hem en avokado. Hon var väldigt pedagogisk och förklarade över telefonen att han inte skulle köpa en avokado som var för mjuk, men inte heller en som var för hård.
Denna tjänst visade sig dock vara allt för komplicerad för min farbror som kom hem med en grön paprika som var rutten!
Citera
2007-01-22, 19:46
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
Denna tjänst visade sig dock vara allt för komplicerad för min farbror som kom hem med en grön paprika som var rutten!

Hahaha! Den historien kommer jag lätt återberätta!
Citera
2007-01-22, 21:15
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Någon sekund i micron så blir de mjuka.
Men vet man om att man ska ha de samma dag, så köp de styckvis och välj ut de mogna.
Citera
2007-01-30, 07:56
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverblue
Mognar ganska fort i rumstemperatur, 2-3 dagar så är dom ätliga. Har man fönster med sol under dagen så mognar dom ännu snabbare om man låter dom ligga i solen.

Jag tackar för alla tipsen om att låta dom mogna genom att stå framme några dar. Jag visste faktiskt inte alls om det, utan har i alla år trott att samtliga avokados jag har sett i alla butiker jag varit inne i är färdiga att äta direkt. Alltid lär man sig nåt...

Jag lät mina stenhårda avokados ligga framme på ett fat i fönstret över helgen, och det funkade helt enkelt jätteskitfint.

Tackar så mycket...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in