• 1
  • 2
2007-01-22, 19:08
Medlem
loopia har haft problem med dns dom senaste mnaderna, nn gng i veckan s har ingen loopia hostad domn gtt att f kontakt med, brukar bara vara ngra minuter, men har vl varit upp mot 30min nn gng ocks
Citera
2007-01-22, 22:49
Medlem
Kan varmt rekommendera Indell.
Citera
2009-07-24, 13:18
Medlem
SouljaBoys avatar
Sorry att jag tar upp en s gammal trd, men jag kr p one.com och nu nr jag skulle skapa min andra databas i phpmyadmin s fr jag reda p att man bara kan endast ha en databas per konto.
Jag blev riktigt arg fr det str ingenstans nr man ska bestlla det.

Hur r det med loopia? Hur mnga "db" kan man anvnda sig av dr?
Citera
2009-07-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SouljaBoy
Sorry att jag tar upp en s gammal trd, men jag kr p one.com och nu nr jag skulle skapa min andra databas i phpmyadmin s fr jag reda p att man bara kan endast ha en databas per konto.
Jag blev riktigt arg fr det str ingenstans nr man ska bestlla det.

Hur r det med loopia? Hur mnga "db" kan man anvnda sig av dr?

Tog mindre n en minut att hitta p Loopias sida

Citera
2009-07-26, 23:28
Medlem
SouljaBoys avatar
fan, r det s p alla eller?

Jag r van vid att frst arbeta p localhost genom en wampserver p datorn, drfr trodde jag att det var samma nr man kpte webhotell.

Finns det ngon som erbjuder fler databaser eller r de s p alla?
Citera
2009-07-26, 23:46
Medlem
503s avatar
r inte helt hundra p att detta r rtt forum, men vi chansar.

bildhantering -> webbutveckling.
/mod
Citera
2009-07-26, 23:53
Medlem
divajns avatar
Tnkte bara lgga in min sikt om detta.

Jag hittade One och var vldigt skeptisk till deras lga pris, sg mycket negativt om dem men ocks lite positiva saker.

Jag testade dock detta webhotellet och ngrar mig inte, om man som jag r mindre seris och anvnder det mer till att ladda upp filer/lgga upp en mindre seris hemsida s r One det perfekta valet.
Citera
2009-07-27, 01:34
Medlem
Om ni skall anvnda MySQL p er hemsida rekommenderar jag Binero, har sjlvt haft Loopia bde till fretaget och privat.. Binero tar Loopia med hstlngder, och det r verkligen ngonting jag rekommenderar, tror man kan ha 5 databaser(baspaket) och mjlighet till att utka, billigare n Loopia ocks..
Citera
2009-07-27, 09:30
Alla dessa jvla rykten om One.com hnger kvar frn deras tid som B-One som var fr runt 4-5 r sedan, i princip inga rykten stmmer lngre.
Dom har all kontaktinformation uppe nu, live chat, extremt bra support, fri bandbredd har dom till en viss del, har pratat lite med dom och dom sger att deras strsta kunder frbrukar ver 1000GB av trafik varje mnad, men allt har en nackdel.. Man fr inte hosta filer ver 1mb som r tillgngliga fr nerladdning p sidan, d man i princip inte fr frbruka mer n 1mb/anvndare vid ett klick.
Det enda som jag kan tycka r lite dligt r att dom inte stder Java, s t.ex. WebIRC r att rkna bort om man inte hostar det p en extern host.
ven att man bara fr ha en databas kanske rknas som lite dligt, men ser inte det som ngot stort problem d man fortfarande kan ha flera forum etc. bara man ndrar prefixet som den har i databasen, svrare att hlla ordning, visst, men som sagt, inget stort problem.
Uptime'n r ocks vldigt bra, absolut inte ofta som sidan gr ner, och om den nu gr det s r den uppe strax efter.

Jag anser att One.com gr riktigt bra ifrn sig i och med deras priser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in